Home » Economie » Ministerul Transporturilor vrea să cumpere trenuri cu hidrogen prin PNRR. Drulă: „M-aş bucura să fim early adopters, să avem această tehnologie în faza incipientă… Când vede olteanul girafa”

Ministerul Transporturilor vrea să cumpere trenuri cu hidrogen prin PNRR. Drulă: „M-aş bucura să fim early adopters, să avem această tehnologie în faza incipientă… Când vede olteanul girafa”

23 mart. 2021
Ministerul Transporturilor vrea să cumpere trenuri cu hidrogen prin PNRR. Drulă: „M-aş bucura să fim early adopters, să avem această tehnologie în faza incipientă... Când vede olteanul girafa”
Tren cu hidrogen Sursa foto: Pixabay
Ascultă articolul

Ministerul Transporturilor vrea să cumpere prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) trenuri electrice şi trenuri pe hidrogen, această investiţie cu fonduri europene însemnând o adevărată revoluţie pentru sistemul feroviar din România.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Anunţul despre intenţia achiziţiei trenurilor pe hidrogen a venit chiar de la ministrul de resort Cătălin Drulă într-o conferinţă organizată de publicaţia Club Feroviar, oficialul folosind expresia plastică „când vede olteanul girafa”, referindu-se la tehnologia inovatoare a trenurilor cu hidrogen, dar şi neîncrederea că în România ar putea circula asemenea garnituri.

„Prin PNRR avem o axă de finanţare şi pentru material rulant, trenuri electrice şi pe hidrogen, am avut o discuţie şi cu industria, pentru că aici este o chestiune pe orizontală, de la producţie, distribuţie, costuri, etc. M-aş bucura să fim early adopters, să avem această tehnologie în faza incipientă. Dincolo de strategie, vorbe şi hârtii, cel mai bun e prin exemplu: Când vede olteanul girafa, când vede olteanul trenul cu hidrogen şi merge cu el…”, a fost comparaţia ministrului Drulă.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Trenurile ca trenurile, dar dupa ce le iei iti trebuie si hidrogenul cu toate hangaralele lui.
    Eu sint pentru hidrogen, dar trenurile mi se par ultimele care au nevoie de asa ceva, mai ales ca exista trenuri electrice de mult (stiu, noi din timiditate ne sfiim sa electrificam unele linii, dar totusi …)

    • Catre @amicu. Habar n-ai !. Electrificarea unei linii se intretine relativ scump (nici nu mai vorbesc de investitia de constructie). Si costul intretinerii nu e direct proportional cu folosirea. Deci sunt cai ferate secudare ( de obicei pe un singura linie) unde trenurile merg relativ rar, desi sunt in apropierea unor zone masiv locuite si unde poluarea de la mororina deranjeaza mult.
      Ce s- a intamplat in utima suta de ani : Inainte, intr -o tara civilizata, (pe langa marile orase) lumea mergea la servici cu trenul sau tranvaiul electrificate.
      Acum multa lume merge cu masini personale si a scazut folosirea trenurilor / tranvaielor, si in multe situatii nu se justifica electrificarea liniei.
      Deci trenuri pe hidrogen in apropierea marilor orase sunt absolut necesare !.
      De exemplu: Linia de Centura a Bucurestiului cred ca e eficient sa fie repornita pe hidrogen.

  • Nusinteti nici cool nici mai desteoti daca folositi engleza interpusa. Punctul forte nu e combustibilul dar viteza si costul. Cind se va circula cu 200 km pe ora si platesti 15 dolari dus intors pe 100 deckm, atunci vorbim de o revolutie.

  • Ati mai inventat un site economedia.ro si acum trebuie sa dau click sa citesc ultimele 3 propozitii pe celalat site. Ce sa zic … e „dacat” cu user friendly la voi acolo…

  • Cumparam masini rosii cu caluti pe capota in rate, dar n-avem autostrăzi sa le folosim in siguranță nici cu 100 la ora…

  • mai am si niste idei, ma scuzati, futuristice

    Veceul din curtea scolii sa fie pe blockchain.

    Maidanezii sa ne atace la ADN cu CRISPR.

    Sparanghelistii sa recolteze in virtual reality.

    Cea mai SF abia urmeaza: sutele de kilometri de cale ferata abandonate si zecile de gari parasite sa fie reintroduse in circulatie. Prefer sa se piarda niste bani in buzunarul unor impiegati romani si sa se creeze impresia ca si satele acelea fac parte din Romania, decat sa se piarda niste bani in buzunarul vreunui occidental si sa nu ne alegem cu nimic.

    • Catre @mai am. Vorbesti prostii !. Faptul ca e rentabil sa se motorizeze pe hidrogen linile din jurul marilor orase nu inseamna ca e rentabil sa fie repornite multe din vechile linii abandonate aflate departe de marile orase.
      Majoritatea acestor linii abandonate erau in special de marfa (cu doar adaos suplimentar de pasageri). Dupa 1990 s-au desfintat majoritatea marilor intreprinderi ,,mamut” care aveau linie de intrare separata de la aceste linii secundare. Deci dupa 1990 se folosesc tot mai mult TIR -urile in loc de trenuri.
      Daca Iliescu in anii ’90 era normal la cap de mult ar fi fost demontate aceste linii nefolosite si apoi reciclate, iar terasamentul transformat in drumuri. Dar fara responsabiltate s-a luat decizia ca timp de 31 de ani sa nu se faca nimic !

    • Caile ferate sunt un mijloc de proiectie a puterii statului. Daca erau o afacere, se ocupau de cai ferate numai Tiriaci, nu guverne. Vezi la bauturi racoritoare sau intermediere vanzari autovehicule daca vrei sa stii care e rolul statului intr-o afacere. Statul nu exista ca sa faca bani.

      Prin urmare, discutia despre „rentabilitatea” cailor ferate este absurda. Daca guvernele britanic, american, chilian (de azi sau din vremea lui Pinochet), spaniol (de azi sau din vremea lui Franco), german (merkelist sau hitlerist) inteleg ca statul trebuie sa administreze caile ferate, cu pretul unor pierderi financiare, nu o arzi de dreapta cu mine.

      Ai baut apa dupa fostii angajati Europa Libera?

    • Catre @,,Caile ferate”. Bati campii !. Majoritatea cailor ferate secundare abandonate sunt cu traverse din lemn, adica deja putregaite !. Ce conservare sa faci cu ele ?. Ce ,,Putere de Proiectie” sa aiba statul cu niste traverse putrede si periculoase ?. Tu te- ai gandit ca fara renovari masive aceste cai ferate abandonate nu pot fi folosite ?. Si ca SNCFR – ul blocheaza niste fasii te terenuri (de pe locul linilor abandonate) si care se puteau transforma (de 30 de ani !) usor in drumuri auto judetene ?. Statul are nevoie mult mai mult de aceste drumuri decat de niste traverse care putrezesc in ploaie.

    • Tot ce scrii tu acolo e egal cu zero. Da, traversele mai putrezesc, dar eu sunt din neamul care a facut Bumbesti-Livezeni.

      „Şantierul Naţional de Muncă Gheorghe Gheorghiu Dej” a fost deschis la 1 aprilie 1948. 27.988 de voluntari şi brigadieri au participat la lucrări, care au fost finalizate într-un timp record de numai şase luni. Inaugurarea a avut loc în data de 31 octombrie 1948.

      Clement Negruţ a lucrat ca brigadier la vârsta de 22 de ani la construcţia căii ferate. Acesta îşi aminteşte condiţiile grele în care s-a lucrat: „Am fost întrebat de organizaţia de tineret dacă vreau să particip. Mi s-a explicat despre şantier şi că tineretul trebuiie să fie prezent. M-am înscris şi eu pe listă. Din judeţul Alba s-au înscris 300 de băieţi. Era Brigada 1,2 şi 3 Alba. Eu făceam parte din Brigada 1. Nu mai călcasem cu piciorul prin zona Petroşani. Am fost duşi la Livezeni. Era o tabără construită din scânduri. Şeful general al şantierului era Ilie Verdeţ. Era un program foarte bine organizat, ca în armată. Brigadierii lucrau în două schimburi, iar noaptea lucru minerii care perforau şi dimineaţa veneam noi care făceam ordine şi degajam piata. Condiţiile de muncă erau aspre. Nu puteam lucra nici măcar cu roaba. Lucram cu trocul. Sprijineam bolovanii cu mâna. Asta era dotarea. S-a lucrat cu entuzism pentru că eram toţi tineri”.

      Cu sculele de azi, putem schimba traversele in fiecare an, daca am fi framantati de spartul banilor in Grecilica. Asa isi permit aia si tren, si autostrada, si armata, si teritoriu.

  • Radulescu Marcel

    Să vezi atunci explozii la rumâni!!

  • V-am zis eu că ministrul își pregătește skill set-ul pentru rolul de ȘEF Zboruri Intergalactice. :)))

    De la H-fueled 🚂 🚆 la X+H- fueled 🚀 prin portalul intergalactic din Bucegi (GoldStone) e un pas terestru mic de-un potențial cosmic.

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole