G4Media.ro

Metrorex: Metroul spre Drumul Taberei, gata cel mai probabil spre finalul verii…

Metrorex: Metroul spre Drumul Taberei, gata cel mai probabil spre finalul verii / Luna viitoare încep probele cu ramele de metrou / Angajamentul Guvernului Orban pentru data de 30 iunie, dat peste cap

Sunt șanse tot mai mici ca pe 30 iunie bucureștenii care locuiesc în cartierul Drumul Taberei să poată folosi magistrala de metrou la care se lucrează de aproape opt ani. Responsabilii de proiect din cadrul Metrorex, citați de RRA, spun că luna viitoare ar putea începe abia probele cu materialul rulant și dau asigurări că inaugurarea liniei de metrou va avea loc până la finalul verii.

,,Lucrările sunt aproape de final, la partea de structură acestea sunt peste 99%, iar la finisaje și instalații 97%. Noi estimăm că probele dinamice (testele cu ramele de metrou, n.red), vor începe luna viitoare”, a declarat, pentru Radio România Actualități, Constantin Mustățea, director de investiții la Metrorex. Punerea în funcțiune a M5 depinde de rezultatele acestor teste.

Altceva spunea, însă, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, luna trecută, atunci când a efectuat o vizită de lucru pe șantierul M5 alături de premierul Ludovic Orban.

„Pentru a vă menține angajamentul 30 iunie 2020 pentru circulația trenurilor cu călători, suntem obligați să facem toate eforturile pentru ca la sfârșitul lunii mai să pornim testele dinamice”, declara pe 16 aprilie Lucian Bode, potrivit unei înregistrări video postate de pe propria sa pagină de Facebook.

Reprezentantul Metrorex spune acum că lucrările au fost îngreunate din cauza pandemiei de coronavirus pentru că unele materiale din import (mai ales cele din China și Italia) au ajuns cu întârziere. Sursele G4Media vorbesc, însă, și de probleme cu infiltrațiile de apă, în principal la stația Drumul Taberei 34, despre care Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, firmă care instalează sistemul de automatizare la magistrala de metrou spre Drumul Taberei, vorbea încă din decembrie anul trecut.

„Înţeleg că sunt nişte probleme cu nivelul pânzei de apă freatică pe la Drumul Taberei 34 şi acolo trebuie soluţii tehnice”, declara acesta pe 19 decembrie 2019, potrivit Agerpres.

Sursele G4media spun că săptămâna trecută a fost o întâlnire între Astaldi și Somet, constructorii M5, și oficiali din Metrorex pentru a discuta posibile soluții pentru problema infiltrațiilor de apă. Până la rezolvarea acestor probleme, Alstom nu poate începe în zonă lucrările la sistemul de automatizare. Nici la stația Orizont nu se poate lucra în prezent la sistemul de automatizare și siguranță a traficului, potrivit surselor G4Media.

O fotografie postată pe forumul peundemerg.ro arată că mai este ceva de muncă la M5. Nici șina pe care vor circula trenurile de metrou nu este amplasată peste tot. Potrivit informațiilor obținute de G4Media, în zonă fotografiată de utilizatorii formului se instalează o centrală de ventilație și s-a demontat șina pentru realizarea galeriilor de ventilație exterioare. Aceasta va fi reinstalată pe poziție la finalizarea lucrărilor la aceste galerii.

Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații, un depou. Lucrările la linia de metrou M5 au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015. Valoarea proiectului este de peste 728 milioane euro.

Ce au promis ultimii trei miniștri ai Transporturilor referitor de punerea în funcțiune a magistralei de metrou spre Drumul Taberei

Lucian Bode în aprilie 2020 pe pagina sa de Facebook:

„M-am asigurat, împreună cu premierul Ludovic Orban, în vizita de astăzi (joi, n.r.) de pe şantier că apelul meu lansat către antreprenori a fost înţeles şi lucrările avansează conform graficului. Termenul de 30 iunie rămâne un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulaţie cu călători a acestei magistrale de metrou! Este o investiţie mult aşteptată de către bucureşteni, care trebuie finalizată conform angajamentelor. Investiţiile continuă pentru că doar aşa putem reporni motoarele economiei, încetinite de criza provocată de pandemia Covid-19.”

Răzvan Cuc, în august 2019, la un post de televiziune:

„Mi-am asumat şi eu şi directorul (Metrorex n.r.) că îl vom da în trafic la sfârşitul anului (2019). Este un proiect care şi aşa este întârziat foarte mult, dar 97% din punct de vedere al stadiului fizic este finalizat. (…)  Proiectul va fi finalizat, vorbesc de Magistrala 5 Drumul Taberei, la sfârşitul acestui an, decembrie 2019.”

Lucian Șova, în august 2018, la un post de televiziune:

„Apreciez că la mijlocul lunii martie (2019) va urca primul pasager în metroul din cartierul Drumul Taberei.”

Sursa foto: forum.peundemerg.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. astea sunt minciunile pesedeului, spuse de penelisti

  2. Inca nu ma pot hotari care e mai incompetent, Bode sau Cuc.

  3. Coronavirus a facut ravagii pe sub pamant!

  4. Dar se stia ca angajamentul nu va putea fi respectat chiar din momentul in care a fost !

    PS. Si ei si noi stiam treaba asta, asa ca nu-i nimic deosebit in faptul ca s-au spus din nou vorbe goale !

    • ERATA : In commentul de mai sus se va citi : „…din momentul in care a fost facut.”

  5. Dar toata lumea stia ca termenul de 30 iunie 20-20 este fantezist.
    Intrebarea care se pune acum este alta: „Va da cineva cu subsemnatul pentru minciuna?”

    • de lucrat se lucreaza zilnic, adica daca treci azi pe langa o statie si mai treci peste cateva zile vezi progres vizibil. dar la moghioros par cam in urma, muta liniile de 41 ca sa faca iesire in statie (banuiesc). intrebarea insa e ce se intampla pe dedesubt.

  6. Al dracu virus, numai calamități a produs!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.