G4Media.ro

Metrorex este la un pas de a pierde finanțarea UE pentru M…

Metrorex este la un pas de a pierde finanțarea UE pentru M 6 Gara de Nord- Băneasa

Ministerul Transporturilor prin Metrorex va pierde finanțarea europeană de o jumătate de miliard de euro dacă nu reușește să finalizeze Magistrala de Metrou M 6 Gara de Nord – Băneasa până în 2023 în condițiile în care contractul nici măcar nu este semnat, transmite România Actualități.

Comisarul European pentru Coeziune și Reforme, Elisa Ferreira a răspuns la o solicitare a europarlamentarului Eugen Tomac că eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare europeană 2014- 2020 se încheie în decembrie 2023, iar M 6 nu are nici acum contract semnat, deși licitația este lansată încă din martie 2019.

În comunicările către Comisie, la solicitarea finanțării, autoritățile române estimaseră începerea lucrărilor în iunie 2019, imposibil însă, din cauza contestațiilor ulterioare. Pentru primele șase stații ale M 6 Gara de Nord- Otopeni ( în total 12 stații), Uniunea Europeană a acordat în 2019 un grant de 517 milioane de euro.

Citește articolul integral pe România Actualități.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. 2023? Astia de la UE sunt nebuni?! Pai, pana in 2023 cei de la Metrorex nici macar cuantumul parandaratului nu vor fi in stare sa-l calculeze, daramite sa mai sape si o galerie pe o asemenea lungime…!

    • Asa e, Romania a devenit in schimb „experta” in Studii de fezabilitate si in Licitatii contestate…si in BANI Pierduti!
      Februarie 2019: „Finanțele aruncă la coș definitiv Contractul de modernizare a ANAF cu Banca Mondiala: 6 ani și 18 de Milioane euro pe apa sâmbetei.
      Surse familiarizate cu discuțiile purtate cu Banca Mondială au declarat cursdeguvernare.ro că Ministerul de Finanțe a Notificat Instituția financiară în noiembrie 2018 că NU dorește să mai finalizeze Proiectul de Reformă al ANAF demarat în aprilie 2013.
      Asta înseamnă că Ministerul de Finanțe:
      – renunță la 52 de milioane de euro, cât ar mai fi putut să deconteze pe proiect
      – va RAMBURSA cât a Cheltuit până acum (cam 18 Milioane de euro, PLUS Dobânzile aferente) fără rezultate în creșterea gradului de colectare al taxelor și fără efecte sesizabile în relația cu contribuabilul român.(Ponta ce-o zice, Ciolacu si Tariceanu ce spun?!)
      – va rămâne, până la o altă promisiune de reformă, cu digitalizarea varză: Site-ul ANAF a ajuns să pice de câteva ori pe săptămână, iar Milioanele de euro luate de la BM s-au dus până acum exclusiv pe Consultanță.
      De precizat: Informația că Ministerul de Finanțe a decis să oprească Proiectul de Reformă al Fiscului derulat cu Banca Mondială NU a fost comunicată publicului român.
      Banca Mondială a fost notificată oficial, pe data de 19 noiembrie 2018, de către Ministerul român al Finanțelor, care în numele ANAF a solicitat Anularea liniei de credit de 52 de milioane de euro, cât mai era disponibil din totalul de 70 de milioane aprobat prin proiect.
      ub formularea diplomatică se ascunde următoarea realitate: Ministerul de Finanțe a refuzat să lase la ANAF capacitățile IT cu ajutorul cărora se urmărește centralizarea datelor financiare din întreaga țară și dezvoltă în schimb capacitățile unui Centru Național pentru Informații Financiare, structură componentă a aparatului central al Ministerului Finanțelor Publice.
      Urmare a solicitării primite de la București, Banca a decis să se închidă oficial proiectul pe data de 31 martie 2019, dată până la care se va desfășura un audit.

      Ministerul de Finanțe a CHELTUIT peste 18 milioane de euro din Creditul acordat de Banca Mondială.
      Chiar Ionuț Mișa, ministru de Finanțe la data declarației, ulterior șef al ANAF, explica în 2018 pe ce s-au cheltuit Banii: niciun Leu pe sistemul IT, TOTI Banii pe CONSULTANTA.
      O declarație exagerată, dar nu departe de adevăr.
      În 2018, Guvernul României începe deja să ramburseze din creditul de 70 milioane euro contractat cu Banca Mondială, o primă tranșă de 7,1% din valoarea principalului intrând la plată în octombrie.
      Istoria unui eșec atent supravegheat de decidentul politic.
      Proiectul de reformă al ANAF a fost aprobat în 2013 de Banca Mondială.
      Proiectul a a demarat foarte greu, iar primele semnale de alarmă au fost trase de instituția financiară în 2015.
      Procesul de reformă a fost sabotat de partea română aproape imediat după aprobare, toate guvernele USL / PSD din perioada 2013-2015 și cele formate de PSD/ALDE de după 2017 permițând șefilor ANAF să încetinească până la blocare acest proiect.
      În 2016, Banca Mondială a hotărât prelungirea cu 2 ani a proiectului- care avea inițial termen de finalizare luna mai 2019- după ce a constatat lipsa de voință politică în ceea ce privește reforma Fiscului.
      Proiectul s-a aflat ceva vreme în moarte clinică și a fost legat ”la aparate” doar cât Ministerul de Finanțe să mai poată plăti ceva contracte de consultanță.”
      https://cursdeguvernare.ro/finantele-arunca-la-cos-definitiv-contractul-de-modernizare-anaf-cu-bm-7-ani-si-18-de-milioane-euro-pe-apa-sambetei.html

      Ce DIGITALIZARE, ce Reforme, ce Miliarde de la Brussels?!
      CINE plateste paguba?
      NU Orlando, NU Veorica, nu Ponta, nu Dragnea, nu Ciolacu, NU Tariceanu, platim NOI, TOTI romanii!
      Evident, subiectul NU va fi niciodata dezbatuit la RTV sau Antena 3!!

    • Normal, parandăratul este esențial, trebuie calculat cu maximă atenție… Îți dai seama ce probleme pot apărea dacă se strecoară o eroare și nu ajunge pentru toată lumea? Proiectul e sortit eșecului…

  2. Si ma mai convinge careva ca Romania are vreo sansa sa reuseasca cu cele 80 de MIliarde Euro de la Brussels?!
    Mai mult de jumate nu va aduce Romania din cele aproape 80 de MIliarde Euro, daca nu se aplica Regula N=3 la toata suma!
    FIX pe domeniile unde e mai mare nevoia, Romania NU reuseste: Infrastructura rutiera si Cai ferate, Spitale moderne…!
    Sau, uite ce spune un om informat:
    https://www.contributors.ro/avem-un-plan-al-guvernului-de-100-de-miliarde-de-euro-investitii-pe-10-ani-si-putem-accesa-80-de-miliarde-de-euro-de-la-uniunea-europeana-cat-credem-din-aceste-valori/?cfcc

  3. E o stire falsa. Pana in 2023 trebuie semnat contractul ca sa poata fi fazat , orice proiect pe fonduri europene poate fi fazat o singura data iar m6 nu a fost fazat pana acum. Deci m6 va trebui terminat in perioada 2020-2027 (+3 ).. deci 2030. Speram ca totusi nu isi blvor bate joc din nou sa tina un santier 10 ani..
    In schimb puteti sa scrieti ca vom trebui sa dam banii inapoi pe Autostrada Lugoj-Deva care va trebui sa fie gata pana in 2023 si nu va fi , pentru ca e un tunel de 3 km la care nici n-a inceput licitatia, sa vezi distractie cand o sa trebuiasca sa dam miliardul inapoi

    • Gresesti!
      Exercitiul financiar e 2014-2020, Anul 2023 apare tocmai din N+3, adica Cheltuielile aferente Exercitiului Financiar 2014-2020 sunt pana in Decembrie 2023!(adica Facturi primite la Plata de catre CE!)
      Scrie clar: „eligibilitatea Cheltuielilor pentru perioada de programare europeană 2014- 2020 se INCHEIE în decembrie 2023”.

  4. Românii nu sunt în stare de nimic.

  5. Bruxelles, paradisul proiectelor de 2 lei pe hartie, proiecte realizate tot de concerne vestice care incaseaza banutzu’ cu zero verificari de la statele lor=fonduri europene, bineinteles! ia spuneti voi, inchinaciosilor la sf. bruxelles, cate capitale stiti voi cu metrou subteran pana la aeroport in UE? 1,2,3 start si finish ca eu nu stiu niciuna!

  6. Cred ca este o situatie in sarcina serviciilor serete daca astea nu ar fi subordonate celor Rusesti si poate si ale altor puteri ostile si unor partide agenturi straine cum este PSD , Ponta si Tariceanu.
    Nu stiu exact ce hram poarta Barna, la simplu miros se simte tradatorul sau santajatul ceea ce este cam tot aia. Sunt si la liberali dar din actualul guvern nu-mi pute decat Predoiu.

  7. Articolul preluat de pe Radio Romania Actualitati(RRA) mai contine:
    „România a PIERDUT deja 330 de Milioane de euro, finanțare europeană, din cauza Intârzierilor pentru Contractul de Modernizare a magistralei feroviare Brașov – Sighișoara, a anunțat, IERI, Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.”
    http://www.romania-actualitati.ro/finantarea_ue_pentru_m_6_gara_de_nord_baneasa_la_un_pas_de_a_fi_pierduta-143121

    Nu inteleg de ce G4media nu e redat si ultima fraza din articolul de pe RRA, cele 330 Milioane de Euro, DEJA pierduti, chiar sunt de ici de colo?!
    In cele 330 Milioane de Euro era inclusa si MODERNIZAREA Garii Brasov(Gara Brasov apartine de CFR si e in stare deplorabila, desi e mare Oras turistic la Anul 2020!), anuntase in Septembrie 2019 fostul minsitru al Transporturilor Razvan Cuc!

  8. Chiar credeti ca se va termina?…nuuu…Drumul Taberei Eroilor va spune ceva?|…..in cat timp nu au terminat lucrarile?…cand panoul agatat anunta ” In 3 ani aici va fi metroul dumneavoastra”?….statul nu este in stare sa faca o sosea pe drept…fara poduri..viaducte si alte acareturi…ce vorbim? si voi vreti metrou….?..unde esti TU TEPES Doamne si pe p..a sa-i tragi? pe toti nemernicii care nu au ” nici in clin , nici in maneca”…cu posturile pe care sunt numiti politic….de la nea presdedinte johan pana pa primprostulministru horban…niste idioti votati de multi alti idioti…o galeata..o faina..un ulei..etc..etc