
Medicamentele de slăbire, în creștere de popularitate, reduc vânzările de mâncare în supermarketurile din Marea Britanie. Sunt afectate mai ales produsele ultra-procesate
Industria alimentară britanică se confruntă cu o provocare neașteptată: popularitatea crescândă a medicamentelor pentru pierderea în greutate începe să afecteze vânzările din supermarketuri, scrie The Times. Pentru prima dată în acest an, volumul total al vânzărilor alimentare a scăzut, o tendință pe care experții de la compania de analize de piață Kantar o atribuie parțial schimbării priorităților de sănătate datorită folosirii așa-numitelor „injecții pentru slăbire”.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Kantar a explicat că scăderea de 0,4% față de anul precedent marchează intrarea „supermarketurilor și mărcilor alimentare într-un teritoriu nou”.
Motivul principal pare să fie popularitatea crescândă a medicamentelor pentru pierderea în greutate, cu patru din o sută de gospodării din Marea Britanie incluzând acum cel puțin un utilizator de medicamente pentru slăbit.
„Aceasta înseamnă aproape dublu față de anul trecut, așa că, deși procentul este încă destul de scăzut, este cu siguranță o tendință pe care industria ar trebui să o urmărească, deoarece aceste medicamente au potențialul de a influența alegerile la casa de marcat”, a declarat un expert al companiei.
Schimbarea obiceiurilor alimentare
Impactul asupra comportamentului consumatorilor este deja vizibil. Conform sondajelor realizate de Kantar, patru din cinci utilizatori de medicamente de slăbit planifică să consume mai puțină ciocolată și chipsuri, iar aproape trei pătrimi intenționează să reducă consumul de biscuiți.
Această schimbare a preferințelor alimentare reflectă efectul de suprimare a apetitului al medicamentelor GLP-1, dezvoltate de compania daneză Novo Nordisk și cea americană Eli Lilly.
Aceste medicamente revoluționare au generat o adevărată „manie” pe piața internațională, iar analiștii estimează că piața medicamentelor pentru pierderea în greutate ar putea ajunge la o valoare de până la 150 de miliarde de dolari până la sfârșitul deceniului.
O cercetare realizată de academicieni de la Universitatea Cornell din New York, publicată în decembrie, a examinat modul în care consumatorii își modifică cererea de alimente după adoptarea acestor injecții care suprimă apetitul.
Studiul, intitulat „The No-Hunger Games: How GLP-1 Medication Adoption is Changing Consumer Food Demand”, a folosit răspunsuri la sondaje despre adoptarea medicamentelor coroborate cu date tranzacționale de la un panel reprezentativ de gospodării americane.
Rezultatele sunt impresionante: gospodăriile cu cel puțin un utilizator de medicamente de slăbit și-au redus cheltuielile pentru alimente cu 5,5% în primele șase luni de la adoptarea medicamentului. Pentru gospodăriile cu venituri mai mari, reducerea a fost și mai dramatică – 8,6%.
Cercetătorii au descoperit că reducerile au fost determinate de scăderi mari în achizițiile de „produse procesate, dense în calorii”.
Această constatare subliniază potențialul medicamentelor de a schimba semnificativ cererea de alimente, o tendință cu implicații din ce în ce mai importante pentru industria alimentară pe măsură ce adoptarea lor continuă să crească.
Impactul nu se limitează doar la sectorul alimentar. Dezvoltarea medicamentelor anti-obezitate a generat dezbateri despre efectele în lanț asupra altor industrii, inclusiv cea a băuturilor alcoolice.
Un exemplu elocvent este cel al investitorului Terry Smith, care și-a vândut participația fondului său la Diageo, proprietara mărcilor Guinness și whisky Johnnie Walker, din cauza îngrijorărilor că dezvoltarea medicamentelor anti-obezitate ar putea reduce cererea de alcool.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.