Home » Economie » Măsurile de reducere a poluării auto din PNRR. Ministrul Ghinea: „Să evităm să mai fim cimitirul de maşini al Europei”

Măsurile de reducere a poluării auto din PNRR. Ministrul Ghinea: „Să evităm să mai fim cimitirul de maşini al Europei”

Măsurile de reducere a poluării auto din PNRR. Ministrul Ghinea: „Să evităm să mai fim cimitirul de maşini al Europei”
Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu
Ascultă articolul

România are cea mai mare alocare de fonduri prin PNRR pentru transportul rutier dintre ţările membre ale Uniunii Europene şi trebuie să vină cu măsuri pentru a reduce poluarea, a anunţat astăzi, ministrul Fondurilor Europene Cristian Ghinea. Ministrul a răspuns unei întrebări privind o viitoare taxă de mediu pentru a descuraja înmatricularea vehiculelor foarte vechi şi propunerea de schimbare a modului de calcul în ceea ce proveşte rovinieta – taxa de drum pentru transporturile de mărfuri, care ar urma să se achite în funcţie de kilometri parcurşi, nu de perioadă, ca în prezent.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„La transport vorbim despre o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri. În acest moment, acea rovinietă nu ţine cont de cât foloseşti drumul. După ce vom achiţiona mijloacele tehnice pentru a măsura mărfurile, se va aplica o taxă în funcţie de cât foloseşti, efectiv, drumul. Dacă transporţi mai multă marfă plăteşti mai mult şi invers”, a explicat ministrul Ghinea.

În privinţa politicii pentru a descuraja importul de maşini vechi, rulate, Ghinea a spus că încă nu s-a decis forma în care vor fi implementate aceste măsuri. „Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea, este parte din negocierea pentru a primi bani pe rutier. Nu este decisă forma, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de maşini vechi al Europei. E o problemă pe care tot o avem”, a punctat ministrul Ghinea.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • ratusca neagra

    Bre, Ghinea, tinta asta ar fi fost realizata usor si cu 25 de ani in urma, daca Romania ar fi creat conditiile necesare unor salarii decente care sa permita achizitionarea masinilor noi cel putin odata la 10 ani/familie.
    Dar cum partidele politice, inclusiv al vostru, au fost ocupate cu furtisagurile…, la poolime n-a mai ramas nimic.
    Asa ca romani care-si pot cumpara masini noi, in afara de voi, sunt cei care au fost suficient de destepti sa fuga din tara.

  • Daca cei de la Registrul Auto Roman prin ITP spune ca masinile sunt bune ca e normal sa scoata fum ca de asta au teava de esapament cine e Ministrul Strulea sau Ministrul Drulea sa spuna altfel?
    Legea permite pentru ca oricum nu o cieste nimeni decat un Judecator … dar e mult pana se ajunge acolo iar ei trebuie sa traiasca clipa (sa cheltuiasca spagile) acum.

  • Domnul Ghinea, înainte de a vorbi despre poluarea generată de autoturisme, ar face bine să vorbească despre cea generată de arderea ilegală a deșeurilor și de arderea combustibililor fosili.

    …Apoi, poate răspunde jurnaliștilor cum au fost aprobate finanțările in domeniul energetic către firma GSP , fără licitație.

  • Unfortunately

    Se pregătește peage pentru autostrăzi?

    Ce drăguț, o să-și ia unii abonament pe plăcuța!

  • Sa nu mai fim cimitirul europei trebuie să creștem nivelul de trai ,nivelul salariilor ca romanii sa castige mai bine . Dacă avem salarii bune o sa ne cumpărăm mașini noi , dar dacă avem salariile astea mizerabile o să ne cumpărăm rable de la alții.

  • „Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea, este parte din negocierea pentru a primi bani pe rutier” – limbaj de lemn tip „meandrele concretului”. Domnul ministru de fapt habar nu are care e sursa poluării.
    De exemplu azi la ora 17 încă nu fusese stins incendiul pornit dimineața la depozitul de deșeuri de langa Ploiești. Pesemne ca însuși Rudolf Diesel a dat foc acolo

    • Pai boss , oamenii au luat banii pe distrugerea a sute de tone de deșeuri. Le a oprit primăria șandramaua? Ce sa facă? Sa dea banii înapoi sau sa predea deșeurile contra cost la alții ca să le ardă?? Nu, da-le foc cu totul, asa e un „accident” , poluezi de rupi dar nu pățești nimic. Și ramai și cu sute / milioane de euro cât naiba o costa sa distrugi 500 de tone deșeuri periculoase. Q.e.d.

    • @mihaip
      Eu ma refeream în principal la discursul de apatatcik al „tehnocratului”
      Pentru orice om întreg la cap pnrr e o chestie contrara intereselor României. România nu a fost capabila sa atragă fonduri europene 14 ani (are și ghinea o vina). de ce am crede ca ar atrage prin pnrr cu criterii mai stricte? Ba mai mult banii sunt condiționati cu niște chestii unde România sta prost; ecologie și digitalizare.

  • Jean de la Ploiesti

    Cimitirul auto in Romania va exista.
    Permanent.
    1. Inspectiile RAR sunt degeaba.
    Desfiintati si creatti o alta organizatie.
    2. Tranzacțiile auto sunt cu ocolirea impozitelor.
    Legiferate corespunzator.
    3. Per familie sunt si 4 auto SH.
    Impozitul e nimic fata de poluarea excesivă si aranjat parcatul pe verde.
    Reglementati impozitul progresiv pe SH mai vechi de 5 ani si dublati impozitul pentru a doua SH, triplati pentru a treia, samd.
    4. Poluatorul plăteste. Reglementari o taxa specială pentru cei ce aduc de azi încolo SH.
    Germania înlocuieste parcul auto cu electrice si noi aducem poluatori aici.

    Aplicați!
    Vorbe goale rămân după voi!

    • Fals, o parte din inspectori accepta mita
      se numesc ingineri iar statia ITP e franciza a RAR.
      Poate nu ar mai trebui sa fie francize RAR iar coruptia inginerului din service sa se rasfranga asupra incapacitatii manageriale a conducerii Registrului Auto Roman de a administra in propria ograda.
      Ala care e director acum se plimba cu barca… n-ar nici un stres. Nici nu vrea sa fie acolo dar daca nu il intreaba nimeni de sanatate…

  • Radulescu Marcel

    Așa Ghineo, hai că poți! Ia uite ce gogomănie ți-a iesit:
    „Ghinea: La transport vorbim de modul în care se taxează taxa de mărfuri pentru că acea rovignetă nu ține cont de cât folosești drumul efectiv.”
    El taxează taxa, că așa a învățat la școală!

  • Treaba e simplă!!! Dati-ne bani pentru masini noi! Subvenție maximă!!! Altfel, canci!!! Cu tot respectul dar nu am de gând să muncesc la patron toată viața doar că să-mi iau un cazan electric!!!

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole