G4Media.ro

Marii câștigători ai grevei prelungite din Franța: Taximetriștii și aplicațiile de transport…

Marii câștigători ai grevei prelungite din Franța: Taximetriștii și aplicațiile de transport alternativ au înregistrat creșteri spectaculoase de clienți

Cea mai lungă grevă din sectorul transporturilor din Franţa i-a exasperat pe navetiştii şi companiile din regiunea Parisului însă protestele faţă de reforma pensiilor au fost o veste bună pentru alţii, transmite AFP, preluată de Agerpres.

„Pentru noi, taximetriştii, a fost bună”, a declarat Jean-Robert Philippe, un taximetrist independent în vârstă de 55 de ani. Potrivit acestuia, în luna decembrie, o perioadă care în mod normal este una calmă pentru taximetrişti deoarece parizienii pleacă din Paris pentru a petrece sărbătorile în familie, numărul curselor zilnice a fost aproape dublu comparativ cu alţi ani.

Luna trecută, taxiurile au fost rezervate cu câteva zile înainte, parizenii preferând acest tip de transport cu tarife stabile în detrimentul societăţilor de vehicule cu şofer, gen Uber, ale căror preţuri a crescut odată cu cererea. Aceasta nu a împiedicat însă aceste servicii să funcţioneze la maximum. Rezultatul a fost transformarea străzilor capitalei Franţei într-o zonă de luptă pentru spaţiu între automobile, autobuze, biciclete, trotinete electrice, într-o cacofonie de claxoane şi vociferări.

Compania de închiriere de trotinete electrice Lime a raportat o creştere de 75% a închirierilor în Paris în perioada grevei, cu până la 120.000 de utilizatori zilnic în timpul zilelor de proteste când transportul public a fost perturbat.

Cityscoot, companie de închiriere de scutere electrice, a raportat şi ea o creştere de 150% a închirierilor în luna decembrie 2019 comparativ cu luna decembrie 2018 iar numărul noilor abonamente a crescut cu 400%.

De asemenea, aplicaţiile carpooling au profitat şi ele de greva din transporturi. Aplicaţia Karos a informat că a înregistrat 100.000 de noi utilizatori în luna decembrie „adică de opt până la zece ori mai mult decât într-o lună normală (fără grevă)”.

Pentru distanţele mai lungi, autobuzele au încercat să acopere spaţiul liber lăsat de miile de trenuri anulate. Compania de autobuze low-cost Flixbus a anunţat că a transportat peste un milion de pasageri în luna decembrie, adică de două ori mai mult decât în luna decembrie 2018.

În plus, dacă ieşirile la restaurant au avut de suferit, de acest lucru au profitat companiile care livrează mâncare la domiciliu. Compania de livrări Deliveroo a informat că a primit cu 20% mai multe comenzi în luna decembrie, iar dacă sunt incluse şi comenzile din suburbii cifra ajunge la 25%.

Un alt sector care a profitat de faptul că parizienii au mers sau au pedalat mai mult este cel al măştilor anti-poluare. Producătorul francez R-Pur susţine că vânzările sale au crescut cu 30%.

O altă industrie stimulată de grevă a fost telemedicina. Start-up-ul specializat în telemedicină Medadom afirmă că numărul de utilizatori ai aplicaţiei sale a crecut cu 50% de la începutul grevei, cu un număr record de 320 de consultaţii într-o singură zi.

„Pacienţii indică în mod frecvent că nu pot găsi un medic disponibil sau nu au putut să se deplaseze din cauza paralizării transporturilor”, a declarat co-fondatorul Medadom, Nathaniel Bern.

Începând din data de 5 decembrie, în Franţa au avut loc proteste de amploare faţă de reforma sistemului de pensii. Sindicatele din transporturile publice cer Guvernului francez să reanalizeze sau să retragă planul de unificare a regimurilor de pensii. Totodată, ele sunt nemulţumite de decizia Guvernului de a creşte vârsta minimă de pensionare la 64 de ani începând din 2027.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.