G4Media.ro

Marea Britanie va interzice automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. Bun , deci sunt 15 ani in care producatorii care vor sa vanda masini noi in UK , sa se conformeze .
    Ce facem cu restul flotei auto care deja va exista in circulatie in 2035 ? De fapt acolo e buba !!
    Valabil pt toate tarile ! (mai putin nordicii ca ei joaca in alta liga a civilizatiei )

    • Buba nu e. Scrie clar in articol – se interzice vanzarea de masini noi cu motoare diesel/benzina (si orice alt combustibil fosil..). Atat. Masinile existente vor putea circula in continuare, se vor comercializa la mana a doua (a treia, a zecea..) daca vor fi mai ieftine si atunci decat cele electrice. Daca..

      Dar realitatea este ca preturile la baterii au scazut foarte mult in ultimii 10 ani si investitiile producatorilor se reorienteaza, in defavoarea motoarelor cu combustie interna. Deci vor fi din ce in ce mai ieftine. In plus, daca poti sa o incarci acasa, masina electrica este mult mai ieftin de condus – consuma energia mult mai eficient si are mult mai putine piese in miscare, deci vizite mai rare la service.

    • Le vor recicla prin Bulgaria si Romania,ca pe ei îi deranjeaza mai putin noxele vehiculelor poluante.Romania mai mult k sigur,doar e tara unde trec itpul niste fumigene pe roti.

  2. In curand, peste 50 ani, otomobilul din urma cu 50 ani, caleasca si cal. Cel mai eco..

  3. Cata furie, spume , amenintari si injuraturi ar fi din partea scapatilor in trafic de la noi la un asemenea anunt !
    Daca le spui ignorantilor si oportunistilor cu gandire de lacusta vorace ca 7,2 milioane de oameni mor anual din cauza poluarii aerului se ambaleaza si-ti detoneaza in fata tone de frustrari si fake-news-uri.
    Afumatorile pe roti au omorat si ele 20% din totalul de 7,2 milioane/ anual : adica de 2 ori mai mult decat toate victimele produse de crima organizata, razboaie si terorism la un loc in ultimele decenii !

    • Ai gresit un pic la cifrele …veezi aici:

      https://www.medicalnewstoday.com/articles/282929.php#cancer

      Seara buna

    • Depinde in ce perioada au fost colectate datele pentru statistici, foarte probabil este vorba de impactul din anii ’90 si inceputul 2000 cand majoritatea masinilor erau non euro sau E1,E2. Sunt destule orase aglomerate prin Europa unde strazile sunt pline dar impactul asupra calitatii aerului este mic pentru ca majoritatea masinilor sunt noi.
      Masina electrica este clar viitorul dar in forma actuala, nu este deloc eco si are implicatii geopolitice majore.
      Un cetatean responsabil, in masura in care ii permite bugetul, ar trebui sa aleaga acel producator care a investit in cercetare si a obtinut cele mai bune rezultate. Noi practic avem de-a face cu niste fabricanti auto care nu au inovat deloc in domeniul bateriilor, ci doar folosesc ce este disponibil pe piata.
      Avem de-a face cu producatorii germani care in ultimele decenii au incurajat constructia de limuzine si SUV-uri grele si ineficiente folosindu-se de motorul diesel pentru a compensa cresterea consumului, solutii deloc prietenoase pentru mediu. Chiar si dupa dieselgate, nemtii indraznesc sa pretinda ca masina electrica, in forma actuala, este o solutie ecologica.

  4. Daaaa, noroc cu Salvatorul Roșiei Tradiționale, că a salvat și „aurul”, altfel ce ne făceam? Oricum, al nostru e cel mai bun, că e românesc.

  5. Acum asteptam sa iasa flausatul de la pirnaie sa-si traga un nou guvern si sa-si insuseasca rezerva tocmai sosita de la Londra!

  6. Nu e perfecta nici masina electrica dar pentru mine ca locuitor urban reducerea noxelor e supervitala, e pe primul loc si abia dupa aia co2 si incalzirea globala. CO2 emitem si noi cand expiram o gramada dar nu e toxic si nu e poluare, e gaz cu efect de sera, atat. E e perfect non-toxic si non-poluant. Cuvantul poluare e folosit politic pentru multe agende insa noxele sunt cu adevarat TOXICE !
    Vreau sa respir aer curat iar aici electricele performeaza : zero noxe!
    70% din poluarea din orase e produsa de masinile cu combustie.

    • La euro 5, 6 si la masinile hibride, emisiile NOx sunt la un nivel suficient de scazut incat sa nu cauzeze probleme, mai ales daca traficul auto in orase este moderat.
      Intr-o lume civilizata, in orase este folosit transportul in comun, autoturismul este folosit doar cand e strict necesar pe rutele din afara orasului.
      Fun Fact: Toyota fabrica de mai bine de 2 decenii hibride cu motoare echipate cu VVT. Acel VVT a fost folosit initial la masinile clasice pentru a liniariza caracteristica de cuplu. La hibride nu mai era necesar deoarece exista motorul electric paralel insa Toyota a continuat sa echipeze hibridele cu dual-VVTi pentru ca, printre altele, reduce emisiile de NOx. Este foarte ciudat ca nimeni nu a incurajat trecerea radicala la aceste masini, asa cum faci tu acum pentru masina electrica (cu baterii de laptop).

  7. xplica si mie cineva ce anume inseamna „preţul de cost”?

  8. Si cu ce combustibil se va produce energia aia electrica? Eolienele si fotovoltaicele nu produc când vrea muschii guvernului, ci când au conditii favorabile.
    Am dubii ca vreunul dintre cei ce vor „eliminarea poluarii” au idee cum s-ar putea stoca la scara nationala energia electrica, sa încarcam autoturismele peste noapte…

    • Da, aici trebuie sa ne indreptam spre energie nucleara si rezolvam si problema cu arderea combustibililor fosili.
      2 reactoare de la Cernavoda ne dau vreo 18% din necesarul de energie actual.
      Ar trebui sa mai construim 8-10 reactoare + numarul necesar pentru a acoperi si necesarul provenit din inlocuirea masinilor traditionale cu cele electrice.

  9. Si producerea elecricitatii nu se face majoritar tot cu combustibili fosili?
    Care ar fi castigul? Totul este praf in ochi.

  10. Cum va fi rezolvata problema poluarii in transporturile maritime si aeriene? Daca se trece la energia verde, ce vor face statele ale caror economii se bazeaza pe exportul de petrol si gaze naturale? ( In ’89 blocul comunist s-a prabusit in timpul scaderii pretului petrolului .)