G4Media.ro

Marca de mașini electrice Zeekr a atras 500 de milioane de dolari…

Sursa Foto: chinapev.com

Marca de mașini electrice Zeekr a atras 500 de milioane de dolari în prima sa finanțare externă / Compania, deținută de grupul chinez Geely, este evaluată la 9 miliarde

Marca de vehicule electrice Zeekr, a grupului chinez Geely, a atras 500 de milioane de dolari în prima sa finanţare externă, de la investirori precum Intel Capital, producătorul de baterii CATL şi compania de divertisment online Bilibili, transmite Reuters, citată de News.ro

Condusă de directorul general Andy An, care este şi preşedintele Geely, Zeekr a declarat că investitorii vor deţine împreună o participaţie de 5,6% în companie, evaluând-o în jur de 9 miliarde de dolari.

Directorul financiar Yuan Jing a declarat reporterilor că Zeekr nu are în prezent un plan clar pentru oferta sa publică iniţială.

Compania realizează modelul Zeekr 001 în oraşul Ningbo din estul Chinei şi se aşteaptă să le livreze mai târziu în acest an. Acesta îşi propune să vândă 650.000 de vehicule pe an până în 2025. Â

Investitorii mai includ, de asemenea, Cathay Fortune Corporation, care investeşte în companii miniere, şi firma cu capital privat Boyu Capital, care a semnat în plus parteneriate de investiţii pe termen lung cu Zeekr, a declarat producătorul auto într-un comunicat.

Zeekr, care vizează clienţi tineri şi la modă, este deţinută în comun de Geely Automobile şi de compania sa mamă Zhejiang Geely Holding Group.

Zhejiang Geely Holding Group, proprietarul Volvo Cars şi deţinătorul unei participaţii de 9,7% la Daimler şi Geely Automobile au lansat Zeekr în martie anul acesta, pentru a concura cu producători de vehicule electrice precum Tesla şi Nio.

Cele două companii investit anterior, împreună, 2 miliarde de yuani (308,4 milioane de dolari) în marca Zeekr.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Piata auto occidentala este marcata de intelegeri ascunse intre constructori, in defavoarea consumatorului. Jivinele cele mai mari sunt ai lui merkel.
    Cumperi o masina de 50 keur si afli la 90.000 km ca trebuie sa faci reparatii de zeci de mii de euro. Trebuie sa schimbi un suport motor dar esti obligat sa desfaci toata masina, operatiune care dureaza 8 zile lucratoare. Cost 25.000 lei.
    O mare cacialma.
    Urmatoarea masina pentru mine va fi o tesla.

    • tesla? lol. ce teapa. suspensie vai mama ei, antifonare proasta, buguri de nu se mai termina si tot asa. dar prinde suta instant. de parca si poti sa accelerezi ca dementul oriunde si oricand. iar ca sa prinzi suta asa repede ai niste super cauciucuri care costa nu gluma, cand le schimbi.

      dar tu cum ai vrea sa fie suportul motor? pus primul? ca sa il scoti repede?
      masinile nu se construiesc in ideea cat de repede sa le desfaci cand ai nevoie, ci in ideea sa fie cat mai bune cand mergi cu ele. e nasol ca se mai strica dar mai depinde si de cum mergi cu ele si pe unde, ca dovada ca nu li se strica tuturor la acelasi numar de km si aceleasi piese.

    • Andrei,
      Dar, pentru un suport, sa demontezi motorul si planetarele fata (3 buc), care trec prin baie ulei?
      Problema ca nimeni nu le mai poate pune la loc cum au fost si trebuiesc inlocuite. Toate. Pentru un suport motor care e, de fapt, o punga cu gelatina.

    • Știu ce zici. Ca unul care a venit de la Hyundai la nemțești și s-au întors la Hyundai, îți recomand să arunci o privire coreenilor. Daca nu ai nevoie de o mașină mare, Kona electric rivalizează lejer autonomia unei Tesla la preț și calitate mt mai bune.

    • @ King pietrar, Sa lasam reclama in spatiile dedicate
      @ Ana, nu-mi este clar ce problema a avut masina ta dar este lucru cunoscut ca masinile nemtesti, desi performante, nu sunt proiectate pentru a fi usor de reparat. Operatiile la motoare de masini germane sunt cosmar pentru mecanici.

    • @george. Cum? Alea nemțești sunt parfum pe
      langa alea japoneze. La alea nemțești schimbi foarte ușor lucruri ce țin de revizii periodice, filtre, etc.