G4Media.ro

Magazinele din retailul nealimentar încep să îşi închidă porţile definitiv – asociaţie

Magazinele din retailul nealimentar încep să îşi închidă porţile definitiv – asociaţie

Din ce în ce mai multe societăţi comerciale care activează în domeniul retailului nealimentar intră în faliment, aflate în imposibilitatea de a mai rezista pe piaţă, potrivit unui comunicat al Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România, Roretail, remis, miercuri, Agerpres.

Asociaţia a semnalat în numeroase rânduri, atât public, cât şi prin comunicări transmise factorilor de decizie, situaţia extrem de dificilă pe care o întâmpină retailul nealimentar din România. După o perioadă de 3 luni în care magazinele au fost închise prin decizii ale autorităţilor, odată cu redeschiderea centrelor comerciale vânzările au rămas sub nivele mult inferioare celor de anul trecut.

În medie, scăderile vânzărilor din magazine în ultimele luni au ajuns la 60%-80%, iar situaţia este extrem de dramatică. Inclusiv cu ocazia Black Friday, vânzările din magazine au fost cu aproximativ 50% mai mici decât cele de la ediţia anterioară, din anul 2019. Primele magazine care au intrat în faliment sunt cele ale micilor companii din domeniu, unde nu există o contrabalansare a pierderilor de pe piaţa locală cu veniturile de pe pieţele externe.

„Magazinele din retailul nealimentar încep să închidă definitiv unul după altul, ca într-un joc de domino. Nu este însă un joc, este vorba de branduri locale, de angajaţi şi familiile lor. Vorbim de situaţii disperate şi de antreprenori care nu mai au resurse, financiare şi emoţionale, să reziste. Deja există dificultăţi majore în plata taxelor şi a salariilor, fără a vorbi de chirii şi alte cheltuieli operaţionale. Autorităţile poartă responsabilitatea luării şi implementării rapide a unor decizii care să salveze această industrie, la fel ca în majoritatea statelor europene, care au implementat măsuri de compensare a efectelor devastatoare produse de restricţii încă din luna aprilie. Proprietarii şi administratorii de centre comerciale nu mai pot salva unilateral situaţia. Lipsa acţiunii autorităţilor, în al 12-lea ceas, va condamna retailul nealimentar şi comerţul modern în ansamblu la faliment”, a declarat Roxana Socaciu, director executiv Roretail.

Închiderea magazinelor din retailul nealimentar va avea un impact economic şi social negativ pe termen lung, fiind extrem de dificil şi de puţin probabil ca, odată închise, aceste afaceri să se mai poată redeschide pe viitor. Roretail solicită ca măsurile de compensare promise de autorităţi să se materializeze cât mai rapid, fiecare zi care trece fără niciun fel de sprijin sau orizont de timp privind susţinerea concretă a industriei, urmând să conducă la noi şi noi falimente în retailul nealimentar.

Roretail – Organizaţia Patronală a Retailerilor din România este o asociaţie înfiinţată în anul 2014, care grupează peste 1.000 de magazine din România, din retailul nealimentar şi din HoReCA din centrele comerciale, grupând deopotrivă branduri naţionale şi internaţionale şi însumând peste 12.000 de angajaţi.

Sursa foto: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Nu te ajuta cu nimic daca nu faci parte din ciuma galbena. Aici nu e Franta, Germania, sau SUA care dau la fel pentru tot.

  2. „Sub NIVELURILE” ar fi in limba romana. Dar ce stiu eu

    • Pluralul cuvântului nivel are doua forme corecte, nivele și niveluri, ambele acceptate.

    • Stati închiși în casa pana la sfârșitul lumii…nu virusul a distrus economia ci politicienii incompetenți care iau masuri fără sa tina cont de datele științifice. Nu sunt din cei care neaga existenta virusului dar sa transformi un chihuahua în Pitt Bull e un act criminal. Știm bine care sunt categoriile afectate, aceleași care sunt afectate de orice alta boala pentru ca sistemul lor imunitar e copleșit. Nu s-a justificat și nu se justifica închiderea economiilor pentru ca se va dovedi în scurt timp ca leacul e mai daunator decât boala. Când cea mai mare criza din istorie se va instala confortabil și.miscarile sociale or sa înceapă sa-si facă simțită prezenta ducand la anarhie o sa ne para rău ca am lăsat tâmpiții astia sa ia asemenea decizii dar va fi prea târziu. Din păcate regretele le avem mereu la urma, niciodată la început.

  3. Poate calculeaza preturile si ei cu marje mai mici. Sau renunta la promotiile false!?
    La noi calitate mai proasta la preturi mai mari decat in vest. Si evident , multe muraturi in magazin.

  4. Exact!
    Acuma asteptam postacii pnl sa-ti zica ca esti pesedist si doar guvernul meu detine adevarul absolut.
    Noi nu stim nimic, nu putem sa ne ridicam (coboram) la nivelul intelectual superior al guvernului si al lui iohanis lobotomizatul.

  5. sau spălat pe mâini de noi toti, cei din privat! au pus mască să nu le putea gura cand ne vorbesc de IMMN.
    care pe care, asta-i sloganul sub masca covid!

  6. sau spălat pe mâini de noi toti, cei din privat! au pus mască să nu le putea gura cand ne vorbesc de IMMN.
    care pe care, asta-i sloganul sub masca covid!

    • Numai ca cei ca Monica, Hilara and do, gasesc mereu scuze sa s e scuze ei intre ei, nisand pe incapacitates lll

    • Oano, in ce limba scrii acolo?

  7. De Black Friday majoritatea oraselor din Romania nu au fost in carantina. Asta inseamna ca practic nu a fost cerere pentru marfuri nealimentare (probabil haine, ca electronicele nu s-au plans). Daca nu a fost cerere de ce sa subventioneze statul acest domeniu? La fel si cu restaurantele. Cand cererea va reveni (daca o sa revina) atunci vor aparea si ofertantii … care pot sa fie cei actuali sau altii. Nu poate statul sa tina niste companii zombi pe princiipul ca mai vedem noi peste 2-3 ani daca pot sa traiasca singure

    • Vad ca totusi ai uitat ca magazinele de haine au fost inchise pentru 3 luni in primavara. Cu ce au fost ele ajutate cand au fost redeschise? Cu nimic. Magazinele erau aprovizionate cu stocuri pentru primavara si vine fikusul si zice ” Ah, stare de urgenta”. Cui ii mai vinzi tu haine de primavara vara? Nimanui. Bani ca sa cumperi stocuri de vara nu prea ai, ca deh ai fost inchis primavara, n-ai vandut si ai ramas cu stocul de primavara. Totusi cumperi ceva si vinzi un pic vara. Vine toamna si mai vinzi ceva din stocul de primavara. Totusi, nici o sansa sa scapi de el in totalitate. Acum vine iarna, ti-ai luat stoc de iarna, dar mult mai mic ca cel de anul trecut. Din cauza asta nu acoperi toate cerintele, stilurile, marimile, etc. Plus, foarte multi cumparatori se asteapta ca carantina sa fie reimpusa dupa alegeri. Asa ca ciuciu vanzari. Daca ai fi intrat printr-un magazin de haine prin ultima perioada, ai fi observat ca oferta nu e asa de variata ca in anii trecuti.

  8. Partea proasta pentru aceste magazine este ca o parte din populație care înainte de COVID-19 nu comandau sub niciun chip on-line, au început sa o faca. Si probabil ca nu se vor mai întoarce la cumpărături clasice. Sau cum imi spunea o frizerita, ca o mare parte dintre foștii clienți nu mai calca in prăvălie. In urma carantinei din primăvară si-au cumpărat mașini de tuns si se tund acasa. Este mult mai igienic si mai ieftin. După ce te-ai învățat sa comanzi de pe net, de ce ai da mai multi bani in magazinul clasic?

  9. retailul modern este online. magazinele fizice trebuie sa dispara pe viitor. joburile pierdute se vor realoca joburilor noi, create in retailul online… e firesc sa dispara joburi si sa apara altele noi. Cum ar fi sa mai avem centralista in loc de retele GSM ca sa nu-si piarda jobul centralista ?

  10. Sa fim seriosi, magazinele si restaurantele oricum apar si dispar ca ciupercile dupa ploaie. Faptul ca Romania este tara cea mai afectata de criza dupa Spania (tara turistica) spune multe. Nu suntem in stare sa avem o economie bazata pe altceva decat aceasta „industrie”. Pana la urma criza ar putea fi chiar benefica prin reorientarea capitalului catre productie si nu spre comert.

    • Ca sa produci iti trebuie niste investitii. Azi nu-ti mai vine nimeni sa-ti investeasca in Romania din cauza infrastructurii si a coruptiei. In trecut mai veneau sa investeasca ca erau salariile mici. Dar azi nu prea mai sunt motive pentru care sa investesti in Romania. Tu daca ai fi un mega producator de masini, ai deschide o uzina care sa produca 500.000 – 1.000.000 de masini pe an in Romania? Nu cred.

    • @alex: Au venit destule corporatii in Romania, care produc inclusiv masini. Contrar mitului, nu intereseaza pe nimeni coruptia cand face investitii, ba chiar pe multi ii ajuta. Ii intereseaza doua lucruri, stabilitatea (legislativa in primul rand) si infrastructura. Care lipsesc oricum. Dar aici nu e vorba de mari corporatii, ci de micul capital. Problema noastra e ca exportam materii prime ca sa importam produse finite. Si nu vorbim de tehnologii inalte. De exemplu exportam grau ca sa importam coca de paine congelata din Polonia (si o multime de alte alimente de proasta calitate). E chiar asa de greu sa faci o mica moara si o brutarie ca oferi paine proaspata? Despre asta e vorba.