G4Media.ro

Liste lungi de așteptare pentru meditații, în Suceava / Părinții nu mai…

Foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu

Liste lungi de așteptare pentru meditații, în Suceava / Părinții nu mai găsesc profesori pentru matematică, română, chimie sau engleză / 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie, după doi ani de pandemie, restricții și cursuri online

La disciplinele matematică, limba română, chimie, biologie și limba engleză nu se mai găsesc profesori pentru meditații de luni bune, ei fiind ocupați în princi­pal cu elevii care au de susținut în acest an sau anul viitor examene naționale, scrie Obiectiv de Suceava.

În cazul părinților insistenți, aceștia au făcut liste de așteptare, urmând ca din vară să înceapă meditațiile cu alte serii de elevi, dar chiar și așa sute de copii au fost nevoiți să se descurce fără ajutor particular la lecții, teme sau pregătire pentru examene.

Chiar și preșcolarii au fost afectați de perioada online-ului, însă cei din grupele mici și mijlocii au avut timp să mai recupereze ceva pe parcurs, în timp ce copiii care au intrat în clasa pregătitoare nu prea, scrie ziarul din Suceava.

”Anii trecuți aveam în clasa pregătitoare copii care știau deja să scrie și să citească. În toamnă am găsit în clasa mea copii care nu știau să numere până la 10, nu știau să picteze, să decupeze, lucruri care se învață în grădiniță. Munca din acest an școlar a fost mult mai grea și mai intensă și a fost nevoie să implicăm și părinții, să lucreze cu copiii suplimentar și acasă, pentru a recupera ce s-a pierdut anul trecut”, susține o învățătoare din municipiul Suceava.

Potrivit unui sondaj efectuat de Organizația Salvați Copiii România, aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie, după doi ani de pandemie, restricții și cursuri online.

Sondajul a fost realizat online, cu eșantion neprobabilistic, bazat pe răspunsurile a 1.821 de elevi din învățământul secundar inferior și superior, în luna februarie a acestui an.

Elevii de clasa a VIII-a alocă semnificativ mai multe ore pe săptămână meditațiilor (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână), comparativ cu ceilalți elevi de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), iar 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).

Conform rezultatelor sondajului, aproximativ 50% dintre elevi au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% au rămas în urmă.

Foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu

Citește și:

Fiscul publică ghidul profesorului care dă meditații. Cei care încasează bani în numerar sau cu cardul au obligația de a avea casă de marcat – document / Declarația de venit trebuie depusă până pe 25 mai

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Cica ” aproximativ 50% dintre elevi au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% au rămas în urmă ” Povesti. Educatia e la pamant in toate tarile . S-a marit distanta intre copiii si parintii din provincie si cei din oras educati. Ma refer la parintii care au alocat timp si bani educatiei copiilor versus cei care nu au avut resurse.
    O sa fie vraiste la vot cu 70 % analfabeti functionali, care nu inteleg ce se intampla pe pamantul asta, care nu stiu aria cercului, iau 5 la examen la Drept (vezi CCR) si asa mai departe. O sa fie 10 % specialisti care fac scoala pe afara si restul masa de manevra. Le dai ulei, faina si galeti si sunt oamenii tai.

  2. Desfiintati ba scoala! Sa faca toata lumea meditatii.

  3. Meditatiile, sport national. Copiii nu invata nimic la scoala, pentru ca nu sunt atenti, nu le pasa, nu au capacitatea sa inteleaga, iar parintii cred ca rezova ceva cu meditatiile. Cum, ma, sa faci meditatii la engleza sau la biologie???

    • Școala a fost închisă în pandemie, beligerant fără minte ce ești.

    • Habar nu ai ce dezastru este in scoli si nu mereu este vina copiilor.

    • Copiii nu învață și nu sunt atenți la școală pentru că profesorii predau ca acum 30 de ani, mulți dintre ei nu se pricep și nici nu se străduiesc să își facă orele atrăgătoare. Sistemul este la pământ. Până și cele mai tari licee din București nu au condiții să predea elevilor chimie, fizica in laborator. Doar teorie, teorie. Dacă spun că nu au înțeles, profesorul îi ceartă că nu sunt atenți. A doua, a treia oară ei nu îndrăznesc să mai întrebe. Părinții nu pot să-și lase copiii de izbeliște, dacă la școală nu sunt ajutați. Sistemul ii trage în jos până și pe cei mai buni copii și îi îndreaptă spre meditații.

  4. Astăzi nu mai e nevoie de oameni educați. Calculatorul și roboții fac totul iar „resursa umană” trebuie doar sa execute sarcinile tratate de șefi. Omul modern nu mai are nevoie să gândească.
    De aceea nici școala nu mai da prea multe informații copiilor, punandu-se accentul pe studiul individual, daca au timp, iar daca nu, să fie sănătoși ! Un ignorant in plus e mai ușor de condus !
    Profesorii fac totul că să reducă și timpul liber al copiilor, tinandu-i ocupați in permanenta cu ceva, tocmai că să-i obișnuiască să muncească fara a avea sensul utilității muncii lor. Executanții ideali, roboti umani.
    Colac peste pupăză, ANAF obliga profesorii la declararea și impozitarea meditațiilor, adică mai pune o piedică în calea învățământului, fie el și nonformal.