
La ce folosește educația STEM în școală: încurajează gândirea analitică, formarea competenței de rezolvare a problemelor și capacitatea de a efectua cercetări aprofundate
Educația STEM – Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică – câștigă teren în școlile românești, pregătind elevii pentru viitorul digital. Anca Celina Grecu, directorul Liceului Teoretic “Dr. Mioara Mincu”, explică într-un interviu pentru LearnGate.ro modul în care activitățile STEM, de tipul experimente științifice, jocuri matematice, proiecte, concursuri, sesiuni de comunicări științifice, construcția și programarea roboților etc., permit o abordare interdisciplinară și aplicată a programelor de învățământ în domeniile Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Educația STEM este utilă pentru toți copiii, deoarece astfel de activități încurajează gândirea analitică, formarea competenței de rezolvare a problemelor și capacitatea de a efectua cercetări aprofundate. De asemenea, sporesc curiozitatea copiilor, oferindu-le oportunitatea de a explora fenomene naturale, lucru care îi motivează să descopere și să învețe mai mult despre lumea înconjurătoare. Utilizarea tehnologiilor moderne și inovatoare, lucrul în echipă, care le dezvoltă abilitățile de colaborare și comunicare, găsirea soluțiilor la probleme, încurajarea inițiativei, sunt câteva dintre beneficiile educației STEM.
Educația STEM în România este un concept destul de nou, cu atât mai mult cu cât i se adaugă și domeniul artei și devine STEAM. Este din ce în ce mai utilizat pentru dezvoltarea copiilor încă de la vârste fragede, iar acest mod de învățare integrată îi ajută pe tineri să se pregătească pentru viitor și să dobândească noile abilități căutate de angajatorii din domeniile de vârf.
Conform raportului Global Innovation Index 2022, procentul absolvenților din România de învățământ terțiar în științe și tehnologii este în ușoară creștere, la 29% (de la 28,1% în 2021 și 28,8% în 2020), peste SUA și Marea Britanie. Totodată, România se află în top 50 de țări care fac pași importanți în inovație, situându-se pe locul 49 din 141. Cu toate acestea, pregătirea angajaților români se menține destul de jos, România ocupând locul 47 din 63, conform IMD World Digital Competitiveness Ranking 2022.
În multe state din Europa, educația STEM este una dintre componentele esențiale ale sistemului educațional național. Finlanda integrează STEM în modelul său de învățare bazat pe fenomene, unde elevii explorează subiecte prin teme interdisciplinare. Laboratoarele bine echipate și pregătirea continuă a profesorilor sunt esențiale pentru succesul acestei abordări.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank