
Jumătate din hainele din dulapuri nu sunt purtate, avertizează Ademe, Agenția pentru Tranziție Ecologică
Mai mult de jumătate dintre hainele aflate în garderobele francezilor rămân nefolosite, arată un studiu publicat miercuri de Agenția pentru Tranziție Ecologică (Ademe), care analizează obiceiurile de consum vestimentar ale populației, „perturbate” de expansiunea modei ultra fast fashion la prețuri mici și de piața second-hand, relatează Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Între ianuarie 2024 și februarie 2025, Ademe și Observatorul pentru Consum Emergent (Obsoco) au chestionat un eșantion reprezentativ de 4.000 de persoane și au analizat conținutul garderobelor a aproximativ 40 dintre acestea.
Printre aceste „rezerve adormite” din dulapurile francezilor se află aproximativ 120 de milioane de piese de îmbrăcăminte noi. Cu toate acestea, doar o treime dintre consumatori consideră că dețin prea multe haine, a subliniat Pierre Galio, responsabil al departamentului de consum responsabil din cadrul Ademe, într-o conferință de presă.
Potrivit eco-organizației Refashion, în 2024 au intrat în garderoba fiecărui francez, în medie, 42 de articole vestimentare noi, cu unul mai mult decât în 2023, ceea ce înseamnă un total record de 3,5 miliarde de piese textile(îmbrăcăminte, încălțăminte, textile de casă).
Studiul Ademe evidențiază că achizițiile de haine care nu sunt purtate deloc sau foarte rar sunt mai frecvente în rândul consumatorilor fideli platformelor de tip ultra fast fashion.
„Cumpărăturile se fac din ce în ce mai rapid, impulsionate de reclame și campanii de marketing agresive, în care aceste companii investesc sume considerabile”, explică Galio.
Raportul distinge între brandurile de „fast fashion de primă generație” precum H&M, Zara sau Primark, unde cumpără 45% dintre francezi și „ultra fast fashion”, distribuită exclusiv online prin platforme precum Shein, Temu, Asos sau Boohoo, utilizate de 24% dintre consumatori.
Profilul celor care preferă aceste platforme este mai clar definit: 70% sunt femei, în general tinere, din gospodării cu venituri modeste, răspândite pe tot teritoriul Franței, cu o ușoară predominanță în mediul rural.
„Conaționalii noștri știu că hainele ultra fast fashion nu sunt de calitate”, recunoaște Galio. Dar prețurile reduse și varietatea extrem de mare de produse contribuie la o creștere semnificativă a volumului de articole cumpărate.
În ceea ce privește platformele de revânzare, Vinted fiind cea mai utilizată, Ademe constată că multe produse sunt revândute fără să fi avut o „primă viață” completă: aproximativ 55% dintre perechile de pantofi vândute au fost purtate de mai puțin de cinci ori.
„Noii actori de pe piață au perturbat profund comportamentele de consum și echilibrele economice ale sectorului textil”, a concluzionat Baptiste Perrissin Fabert, director general al Ademe, în cadrul întâlnirii cu presa.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.