G4Media.ro

Jonathan Anderson preia frâiele creativității la Dior – Un nou capitol pentru…

Sursa foto: Collin Xavier/Image Press Agency ABACA / Abaca Press / Profimedia

Jonathan Anderson preia frâiele creativității la Dior – Un nou capitol pentru casa de lux franceză

Într-o mișcare anticipată de luni întregi și devenită acum realitate, Jonathan Anderson a fost confirmat drept noul director creativ al casei Christian Dior. Designerul nord-irlandez în vârstă de 40 de ani devine astfel al optulea couturier din istoria uneia dintre cele mai prestigioase case de modă din Franța, cu misiunea de a coordona, sub o singură viziune, toate colecțiile feminine, masculine și de haute couture, relatează WWD.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Această numire marchează finalul unei ere dominate de Maria Grazia Chiuri, prima femeie aflată la conducerea artistică a Dior. Din 2016, Chiuri a adus în prim-plan teme precum feminismul, fragilitatea și forța feminină, conturând o identitate puternic ancorată în realitatea socială contemporană. Ultima sa colecție – un amestec de ready-to-wear și couture prezentat la Roma – a fost și ultimul său salut.

Delphine Arnault, CEO Christian Dior Couture, nu a ascuns entuziasmul: „E responsabilitatea unui lider să simtă când e timpul pentru o schimbare. Jonathan este, fără îndoială, cel mai talentat designer al generației sale.” Într-un ecou aproape sincronizat, Bernard Arnault, liderul imperiului LVMH, a numit semnătura artistică a lui Anderson „un atu esențial” în scrierea următorului capitol al brandului Dior.

Anderson nu e un nou venit în familia LVMH. Timp de peste un deceniu, a transformat Loewe dintr-o marcă tradițională de pielărie într-un brand cult, conceptual și inovator, recunoscut pentru îndrăzneala estetică și obsesia pentru meșteșug. Sub conducerea lui, Loewe și-a multiplicat veniturile și a devenit o forță artistică internațională. Acum, el vine la Dior nu doar cu viziune, ci și cu o echipă fidelă de colaboratori – oameni-cheie care i-au fost alături în transformarea Loewe.

Provocarea este colosală. Dior nu înseamnă doar colecțiile sezoniere, ci și pre-colecții, show-uri de croazieră și prezentări de couture de două ori pe an. Este un ritm care cere nu doar creativitate, ci și rezistență și organizare impecabilă. Cu toate acestea, Delphine Arnault se arată încrezătoare: „Are o viziune clară, comunică deschis cu echipele și inspiră. E un mod de lucru modern, care motivează și energizează.”

Noul rol vine într-un moment de tranziție globală în modă – un val de schimbări la case mari precum Chanel, Gucci, Balenciaga sau Versace promite o primăvară/vară 2026 plină de debuturi și direcții estetice noi. Iar Dior, cu Anderson la cârmă, pare pregătit să-și reafirme poziția nu doar prin eleganță clasică, ci și prin dialog contemporan, ironie subtilă și o sensibilitate artistică ce trece dincolo de haine.

Într-un univers în care moda e adesea privită ca spectacol, Anderson pare decis să o readucă în zona artei – acolo unde a început și Christian Dior, cel care, înainte de a crea rochii, a fost galerist de artă. Această continuitate simbolică nu e trecută cu vederea. „Amândoi sunt pasionați de artă și foarte superstițioși”, spune Arnault, zâmbind. Poate că tocmai această alchimie – între trecut și prezent, între emoție și formă – va defini noua eră Dior.

Primul semn clar al direcției Anderson? Show-ul de menswear din 27 iunie, urmat de o colecție de womenswear în toamnă. Lumea modei privește cu interes – și cu așteptări mari. Dior începe un nou capitol, iar Jonathan Anderson pare pregătit să-l scrie cu tușe personale, dar cu reverență față de o istorie legendară.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.