G4Media.ro

Investiții tot mai mari în forțele aeriene NATO în țările din Europa…

Investiții tot mai mari în forțele aeriene NATO în țările din Europa de Est

Construirea de aerodromuri astfel încât bombardierele, avioanele de luptă și alte aeronave americane să poată ateriza în siguranță în partea de est a Europei nu a fost un proiect prevăzut de Forțele Aeriene ale SUA, scrie Military.com, citat de Rador. Dar la aproape cinci ani după ce Rusia a ocupat părți din estul Ucrainei, cu țările baltice îngrijorate de o soartă similară, SUA alocă milioane de dolari pentru a construi unităţi mici, destinate a găzdui o forță de reacție rapidă.

„Sunt incredibil de necesare pentru a îmbunătăți descurajarea”, a spus generalul Tod Wolters, comandantul Forțelor Aeriene ale SUA din Europa şi din Africa. El a vorbit pentru Military.com, cu ocazia Royal International Air Tatoo. Scopul este de a construi în mod eficient unități mai aproape de Europa de Est, pentru a sprijini „atacul, superioritatea, supravegherea, comanda și controlul, ca și ridicarea de la sol”, a spus el. „Sunt implicate toate aeronavele”.

Misiunea „necesită toate aeronavele noastre și aeronavele care fac parte din elementul NATO”, a spus Wolters. El a spus că promovează prezența, instruirea și infrastructura în rolul său în USAFE. „Ne-am descurcat bine cu prezența, pentru că am avut parte de asistența partenerilor noștri din NATO”, a spus Wolters. Acum, USAFE se „concentrează pe formare și infrastructură. Deci numărul exercițiilor pe care le avem în locurile potrivite, cu persoanele potrivite, cu scenariul de pregătire adecvat, cu setarea corectă se îmbunătățește cu fiecare an – nu doar în numărul de exerciţii fizice, ci şi în privinţa accentului lor”.(…)

Cererea de buget pe 2019 pentru EDI (Inițiativa Europeană de Descurajare) ar folosi aproximativ 830 milioane de dolari pentru a stimula infrastructura din toate serviciile, potrivit unui raport al Defense News. Aproximativ 363,8 milioane de dolari ar merge la Forțele Aeriene, o creștere de peste 300% a finanțării faţă de anul fiscal 2017.

Lucrările au progresat în ţările baltice, România și Polonia, printre alte locuri, pentru a îmbunătăți și a modifica punctele pe care echipajele şi personalul tehnic le pot folosi când avioanele aterizează pentru misiuni acolo.

„Vedem o îmbunătățire constantă și lentă în toate aceste domenii, iar eu spun” lent „doar drept compliment, deoarece trebuie să fie stabil și lent pentru a asigura toate domeniile și toate regiunile și toate funcțiile de pe continentul european pe care le pot accepta acești soldați, marinari, piloţi și pucaşi marini – în cazul nostru, piloţii noștri – ca să facă ceea ce trebuie pentru a-și îmbunătăți misiunile”, a spus Wolters.

El a afirmat că îmbunătățirea infrastructurii include piste, facilități pentru armată, securitate și instalații de întreținere la bazele baltice și în Polonia. Serviciul anticipează într-o zi „plasarea mai multor aeronave în aceste țări, pe o bază episodică, și poligoane de zbor, care s-au îmbunătățit prin coordonare la niveluri mai înalte, echipajele perfecționându-se mai bine, zburând mai mult și putând să facă mai mult decât au fost capabile în trecut”, a spus el. Aceasta include abilitatea de a muta mai repede armele în și din aeronave.

„Pot încărca și descărca munițiile pe care trebuie să le încarce sau să le descarce mult mai rapid, ceea ce le îmbunătățește pregătirea, și acest lucru s-a întâmplat în ultimii doi ani și jumătate într-un mod foarte productiv în Estonia, Letonia , Lituania și Polonia”, a spus Wolters.

Aliații urmează exemplul cu acumulări similare. De exemplu, forțele aeriene suedeze doresc să reconfigureze zeci de aerodromuri auxiliare folosite în timpul Războiului Rece, pentru operațiuni viitoare. Suedezii impulsionează, de asemenea, pregătirea suplimentară cu partenerii, inclusiv cu SUA. „Situația din statele baltice a făcut ca NATO să desfășoare forțe aeriene în jurul Mării Baltice, nordul Poloniei… și există un mare interes pentru ca acele forțe aeriene să se antreneze acum”, a spus colonelul Lars Bergström, comandantul Flotei aeriene 17 a Aviaţiei suedeze. (…)

Toate națiunile est-europene sunt vigilente, mai ales când vine vorba de colectarea de informații. „Pentru a spori capacitatea de descurajare, trebuie să ai mai multe indicații și avertismente strategice și operaționale și… un mai bun feedback strategic și operațional de comandă și control. Și aceste aeronave [pilotate la distanță] îmbunătățesc în mod evident capacitatea noastră de a vedea din punct de vedere al recunoașterii, a spus Wolters. Supravegherea „se aplică tuturor regiunilor” din Europa, a spus el. Întrebat care este mesajul său pentru partenerii și aliații NATO, el a spus: „Continuăm să stabilim importanța deținerii abilităților prin exerciții fizice și de formare și să ne asigurăm că forțele voastre sunt cât mai pregătite”. (Sursa: Military.com preluat de Rador)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Foarte interesant. Au facut atatea exercitii si la finalul zilei, principalul lucru care le lipseste este infrastructura. Asta-mi spune ca nu mai le este frica de o posibila escalare pe termen scurt. Si ca fac ce este necesar pentru a se asigura ca aceste tari din regiune investesc pe termen lung. Nu zic ca e rau, este clar ca ai nostri, pe cont propriu, nu ar fi fost in stare. Dar as fi preferat sa gasim o solutie si pe termen scurt pentru deficientele de inzestrare.