G4Media.ro

INTERVIU Cătălin Drulă: Metrorex se îndreaptă spre intrarea în insolvență, nu este…

INTERVIU Cătălin Drulă: Metrorex se îndreaptă spre intrarea în insolvență, nu este foarte departe acest moment. Compania a crescut salarii, fără să plătească dările la stat / Ce spune despre extinderea rețelei de metrou

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat, într-un interviu pentru Economedia, că Metrorex se îndreaptă spre intrarea în insolvență, nefiind „foarte departe de acest moment”, care va fi decis de consiliul de administrație. El a afirmat că operatorul rețelei de transport subteran din București a decis anul trecut majorări de salarii, deși nu și-a plătit nici măcar dările către stat. Ministrul a afimat că organigrama companiei este încărcată și se pot face restructurări pentru a deveni eficientă.

Cătălin Drulă a mai afirmat că Metrorex nu poate fi transferată în acest moment de la Ministerul Transporturilor către Primăria Capitalei, pentru ca subvenția pentru transportul bucureștenilor să nu mai fie plătită de toți cetățenii țării, ci acest lucru s-ar putea face în 3-5 ani, dacă Metrorex devine eficientă și bugetul Primăriei va fi echilibrat.

Magistrala M5 către Universitate și Pantelimon este prioritatea numărul unu a Capitalei, acum, în materie de investiții, urmată de magistrala M4, prin continuarea liniei Gara de Nord-Străulești către Gara Progresul.

Citește integral pe economedia.ro

Sursa foto: Inquam Photos/George Călin

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Ai grija ce-ti doresti, ca daca intra Metrorex in insolventa, plua metrou catre Universitate sau aiurea.

  2. Va rog sa nu bagati metroul in insolventa. Este singurul mijloc de transport pe care il folosesc si o fac in fiecare zi. Multumesc.

    • Hai ca esti troll.
      Nu a zis firrea ca daca nu-ti place-n bucuresti poti sa pleci?
      Postari cu 50bani/ bucata poti sa faci si de la stână

    • @calator, „insolvență” nu-i tot una cu insolubil😅

    • Insolvenţa poate avea una din următoarele două continuări: (1) restructurarea, (2) falimentul. Prima variantă este ȋncercarea de restructurare, ȋn cadrul căreia Drulă poate obţine despăducherea Metrorex: afară cu javrele PSD = PNL, stoparea jafurilor sindicale, lichidarea sporurilor salariale aberante.

      Iar eventuala investiţie pentru o nouă linie de metrou oricum nu ar face-o Metrorex.

      Voi, @calator şi @Gigi, puteţi să staţi liniştiţi, vouă nu vă confiscă nimeni muştiucul de gornişti PNL = PSD.

  3. Daca ai contabil bun stie cum sa jogleze cu darile la stat.
    Ma uit la Câțu – de la Finanțe – > Prim Ministru. Banii sunt la ei.

  4. Sa ne spuna toarasu’ Drula cum mai extinde metroul daca baga Metrorex in insolventa

    • Tovarășe Gigi, în insolventa firma este data de către judecătorul unui administrator și i se impune respectarea strica a unor măsuri de redresare financiara. Periodic administratorul prezintă judecătorului modul de îndeplinire a măsurilor impuse și rezultatele financiare obținute. Așa că tovarășul Rădoi trebuie sa stea cuminte în banca lui, iar salariații, câți mai rămân după concedierile impuse, sa accepte salarii pe jumătate sau chiar mai mici și să renunțe la alte facilitati. Și alte cheltuieli materiale se reduc drastic (achiziții de autoturisme, cheltuieli de protocol, etc.).

    • Toarase Florin, toarasu’ Drula vrea sa bage Metrorexul pe model Hidroelectrica, pe motiv de capusare de catre baieti destepti aka Rădoi et comp. Guess what, la momentul insolventei Hidroelectrica derula investitii de un miliard de euro care au fost puse pe hold, majoritatea fiind si acum oprite. Ce crezi ca se va intampla cu M5 si M6? Administratorul judiciar e axat pe eficienta si profit, nu pe investitii.

    • Tovarășe Gigi oricare firma profitabilă trebuie să facă investiții, iar investițiile se fac din profit. A nu face investiții înseamnă a ucide o firma. Profitul nu se direcționează doar pe salarii și consumabile. Prima condiție pentru maximizarea profitului este reducerea cheltuielilor de oricare natura.

    • Aici vorbim de un serviciu public de transport, nu de un srl. Ca sa scoata Metrorex la linia de plutire, ar putea sa faca chiar de acum calatoria sa fie 2,5 euro ca in orasele din vest, dar nu se vrea, intrucat le e frica de costul politic. Si in plus cum ar putea sa-i plateasca politele lui Radoi? Drula e foarte razbunator, am vorbit cu oameni care il stiu de cand era consilierul lui Ciolosh.

  5. Domnule ministru, Metrorex este unica companie (publica sau privată) din România care nu își plătește dările la stat?! Serios?’ Sau trebuie sa dam un exemplu și nu om începe cu multinaționalele, ca ăștia sunt investitorii strategici! Eu zic sa fiți duri și fermi și sa încasati dările datorate de toți, fără amânări, reeșalonări etc!

  6. Campioane la neplata dărilor care buget sunt firmele de stat. O arată datele statistice oficiale!

  7. Pai da. Daca v-ati apucat sa faceti metrou in comunele limitrofe Bucurestiului!
    Stie oricine ca Drumul Taberei nu face parte din Bucuresti! 😂😂😂

    • Marineeee, stai bine cu geografia. Asa se intampla cand comenteaza doar absolventi la apelul bocancilor. Cum sa fie un mijloc de transport rentabil cand te gandesti ca il poti calari milioane de kilometri fara sa repari nimic din lipsa de fonduri? Faceti transport in comun paralel ca in Anglia si daca e rentabil, desfiintati tot ce vi se pare nerentabil.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.