
Interdicțiile de utilizare a smartphone-urilor în școli – sunt ele eficiente? Concluzii rezervate, în Marea Britanie/ Propuneri de limitare a accesului la rețele, sub 16 ani
Interzicerea telefoanelor inteligente în școli a devenit o măsură tot mai populară pentru profesorii care doresc să îmbunătățească educația, concentrarea și bunăstarea copiilor. În timp ce unii profesioniști din domeniul sănătății și educației și militanți susțin că interdicțiile ajută la îmbunătățirea sănătății mintale a tinerilor, există argumente potrivit cărora sancțiunile pot face o diferență mică, nu merg suficient de departe sau ar putea avea un impact negativ, scrie BBC.
Directorul uneia dintre primele școli care au interzis telefoanele mobile – Rebecca Mahony de la Birkenhead High School Academy din Merseyside – a declarat că mulți părinți au acceptat această măsură.
Dar ea a declarat pentru BBC că unii părinți i-au spus că copiii lor devin anxioși pentru că simt că pierd ceva.
Doamna Mahony a declarat că interdicția a fost „acum foarte mult parte din ADN” după introducerea sa în 2017 din cauza îngrijorărilor cu privire la perturbarea, scăderea capacității de atenție și cyber-bullying.
Dar ea a adăugat: „Au existat unele povești cu adevărat triste de la părinți care au spus de fapt că copilul meu are nevoie de telefonul lor pentru că este anxios.
„Dar este exact invers – ei nu au nevoie de telefonul lor pentru că acesta le provoacă anxietate.”
Un studiu recent a constatat că interzicerea telefoanelor în școli nu are legătură cu faptul că elevii obțin note mai mari sau au o sănătate mintală mai bună.
Academicii au constatat că somnul, comportamentul în clasă, exercițiile fizice și timpul petrecut cu telefoanele în general nu au fost, de asemenea, diferite pentru elevii din școlile cu interdicții privind telefoanele și cei din școlile fără interdicții.
Cu toate acestea, academicienii de la Universitatea din Birmingham au constatat că petrecerea mai mult timp pe smartphone-uri și social media în general a fost legată de rezultate mai proaste în toate aceste domenii.
Doamna Mahony a spus că interdicția școlii sale a implicat blocarea telefoanelor, ceea ce a însemnat că elevii erau acum „vorbind, jucând UNO, comunicând”.
Dar, după o carieră de 35 de ani în sectorul educațional, ea a spus că principala ei preocupare pentru societatea în general a fost „impactul telefoanelor mobile asupra sănătății mintale”.
„Nivelurile de anxietate sunt la cote maxime, asistăm la o dependență de telefoane,” a spus ea.
„Văd copii care nu pot comunica unii cu alții. Nu se pot uita unul în ochii celuilalt atunci când comunică. Nu învață normele sociale, nu învață despre limbajul corpului.”
Aproximativ 145.000 de copii și 14.000 de școli din Marea Britanie au semnat un pact pentru creșterea vârstei la care ar trebui utilizate smartphone-urile, potrivit organizatorilor Smartphone Free Childhood.
Victoria Kazi, purtător de cuvânt al campaniei și medic de familie, a declarat că aceasta recomandă să nu existe smartphone-uri pentru copiii sub 14 ani și nici social media pentru cei sub 16 ani, după această vârstă „sunt mai maturi și capabili să facă față complicațiilor”.
La o conferință recentă din Wirral, organizată de rețeaua de părinți Smartphone Free Childhood, au fost audiați alți profesori care au luat măsuri dure cu privire la smartphone-uri.
Adrian Whiteley, directorul școlii The Mosslands din Wallasey, a decis să înceapă să închidă telefoanele anul trecut după ce a constatat că copiii „își găseau scuze pentru a ieși de la ore, pentru a merge la toaletă… și își scoteau telefoanele”.
El a spus că elevii acum „vorbesc între ei în pauză” și că politica mai strictă înseamnă că școala „ajută părinții” să nu cedeze cererilor copiilor lor pentru un smartphone.
Dr Victoria Goodyear, autorul principal al studiului de la Universitatea din Birmingham, a declarat anterior pentru BBC că rezultatele acestuia nu sunt „împotriva” interzicerii smartphone-urilor în școli.
„Ceea ce sugerăm este că aceste interdicții izolate nu sunt suficiente pentru a aborda impactul negativ,” a adăugat ea.
Ea a spus că trebuie să se pună accentul pe reducerea timpului petrecut de elevi pe telefoane, adăugând: „Trebuie să facem mai mult decât să interzicem telefoanele în școli.”
Un proiect de lege care sugerează interzicerea telefoanelor inteligente în școli și a algoritmilor de dependență care vizează tinerii adolescenți va fi dezbătut în parlament în luna iulie, ca urmare a îngrijorărilor generale.
Scriitorul Jack Thorne, care a creat recenta dramă revoluționară Adolescence, despre o crimă fictivă provocată de utilizarea de către un băiat a rețelelor de socializare, a cerut, de asemenea, guvernului să ia „măsuri radicale” similare cu recenta interdicție impusă Australiei ca tinerii sub 16 ani să utilizeze rețelele de socializare.
Secretarul pentru tehnologie Peter Kyle a declarat anterior că va urmări situația din Australia „foarte îndeaproape”.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.