G4Media.ro

Inițiativă legislativă pentru construirea autostrăzii București – Brașov, înregistrată la Parlament

Inițiativă legislativă pentru construirea autostrăzii București – Brașov, înregistrată la Parlament

O inițiativă legislativă care vizează construirea autostrăzii București – Brașov până la finalul anului 2021 a fost înregistrată marți la Senat de mai mulți parlamentari PMP și unul ALDE.

Proiectul prevede înființarea unei companii al cărei singur obiectiv să fie construirea autostrăzii în termen de trei ani de la intrarea în vigoare a legii.

Prevederile inițiativei legislative:

  1. Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov.
  2. În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înființeze o societate pe acțiuni potrivit prevederile Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu personalitatea juridică, de interes strategic național, cu obiect de activitate proiectarea și construirea obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov și denumită Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București – Brașov – S.A.
  3. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. transferă proiectele de infrastructură de transport rutier, inclusiv cele aflate în faza de pregătire, în legătură cu obiectivul de investiții Autostrada București – Brașov, către Compania Națională pentru Construirea Autostrăzii București – Brașov – S.A., în termen de 60 de zile de la data înființării acesteia.
  4. Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada București – Brașov este de trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
  5. Prevederile prezentei legi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019.

Inițiatorii arată în expunerea de motive a proiectului că doar tronsonul București – Ploiești a fost construit până acum, în vreme ce bucata Ploiești – Brașov, cu o lungime de 109 km și o valoare estimată de 1,3 miliarde euro fără TVA, a fost împărțită în două: tronsonul Ploiești – Comarnic (perioadă de implementare cuprinsă între 2021 și 2023) și tronsonul Comarnic – Brașov (perioadă de implementare 2020).

Cu toate acestea, subliniază inițiatorii proiectului, ”pentru tronsoanele Ploiești – Comarnic și Comarnic – Brașov au fost realizate doar studii de fezabilitate”.

În expunerea de motive sunt trecute în revistă și contraperformanțele ultimelor Guverne în materie de construcție de autostrăzi: ”pentru 2015, Ministerul Transporturilor a raportat un număr negativ de kilometri, 22 km fiind închiși pe tronsonul Orăștie – Sibiu. În anul 2016 nu a fost finalizat niciun tronson de autostradă. Mai mult, pentru anul 2017, Ministerul Transporturilor a estimat inaugurarea a 90 km de autostradă. Cu toate acestea, la încheierea anului, Ministerul Transporturilor a raportat doar 24 de km de autostradă”.

”Lipsa unei viziuni de dezvoltare a infrastructurii rutiere a condus la adoptarea unor strategii și programe incoerente, ceea ce creează, dincolo de disconfortul resimțit de fiecare român, o amenințare serioasă la adresa economiei României”, se mai arată în expunerea de motive.

Un proiect similar, care prevede construirea ”Autostrăzii Unirii” Iași – Târgu Mureș din bani publici, credite și fonduri europene în maximum 4 ani, a fost adoptat aproape în unanimitate pe 7 noiembrie de Parlament.

Potrivit proiectului, iniţiat de parlamentari ai PMP şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş (detalii aici).

Citește aici:

Foto: Autostrada Comarnic – Brașov / Sursa: Pro Infrastructura

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Sindicatul METROREX ar trebui scos in afara legii. Nesimtitii vor majorarea salariului cu 45%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!