G4Media.ro

Industria auto din Austria este la o răscruce periculoasă în drumul spre…

Sursa Foto: electrek.co

Industria auto din Austria este la o răscruce periculoasă în drumul spre electrificare

Cei mai importanţi jucători din industria auto din Austria trebuie să înceteze acum să producă motoare cu combustie internă, pentru a proteja creşterea mobilităţii electrice până la finele deceniului, arată un nou studiu guvernamental publicat vineri, transmite Bloomberg.

Producătorii auto reprezintă aproape 9% din forţa de muncă din Austria iar numărul de persoane care lucrează în industria auto a crescut cu peste 50% în ultimele două decenii. Zeci de furnizori livrează motoare şi componente auto pentru o serie de companii precum BMW AG, Fiat Chrysler Automobiles NV şi Volkswagen AG.

Însă relaţia dintre Austria şi motoarele cu combustie internă trebuie să se sfârşească acum dacă austriecii vor să aibă un loc în lanţul internaţional de aprovizionare pentru vehiculele electrice, arată un raport comandat de Ministerul Energiei şi Transporturilor din Austria.

„Multe companii subestimează urgenţa acestei tranziţii. Companiile ezită să adopte decizii strategice în direcţia electro-mobilităţii şi, astfel, se confruntă cu riscul că nu vor putea gestiona tranziţia la timp”, susţin cercetătorii de la Fraunhofer Austria

Companiile şi consumatorii din Austria au fost bombardaţi cu mesaje contradictorii cu privire la tranziţia la vehiculele electrice. Un studiu guvernamental de anul trecut sugera că trecerea la vehiculele electrice ar putea duce la dispariţia a 7% dintre cele 370.000 de locuri de muncă directe şi indirecte care în prezent au legătură cu producţia de automobile.

În schimb, cel mai recent raport încearcă să contrazică o parte din ipotezele anterioare, sugerând că economia Austriei ar putea câştiga aproximativ 8.000 de locuri de muncă până la finele deceniului dacă producătorii vor începe să facă tranziţie spre electrificare. În plus, valoarea producţiei realizată de sectorul auto, din care o mare parte este exportată spre Germania, ar putea creşte cu aproximativ 645 milioane de euro, susţin autorii studiului.

„Nu există alternativă la mobilitatea electrică şi cei care nu fac trecerea acum la noua tehnologie riscă să înregistreze pierderi mari şi chiar să dispară complet de pe piaţă”, a apreciat Wilfried Sihn, directorul Fraunhofer Austria.

Sursa: Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. In primul rind nu exista alternativa electrica atita timp cit respectiva alternativa e bazata pe acumulatori, cu exceptia cazului in care clientii vor accepta timpi de incarcare de ordinul orelor.
    Incarcarea rapida e posibila, baterii care sa ofere o mai mare autonomie vor aparea, ce nu va fi posibil e sa ai mii de masini electrice de 65-85 de KW puse la incarcare rapida (5-10, chiar si 30 de minute) din cauza enormului necesar de energie.
    Daca nu gresesc (s-ar putea, ca mi s-a mai intimplat, nu sint foarte sigur pe calculele mele cind e vorba de electricitate), 1000 de masini electrice, fiecare cu un pachet de acumulatori de 65 de kw, incarcate simultan in 10 minute ar avea nevoie de 390MWh, mai mult decit un grup de la Turceni sau Rovinari.

  2. si uite asa vom continua si noi in vesnica tranzitie
    – nu invataram bine sa facem un motor termic in ro ca hop tre sa ne specializam pe baterii
    – abia ne trezirăm sa ne apucam de gaz si extins conducte(hmm, tocmai am dat ceva bani pe brua! Tzeapa de la cine? Contributia ro a fost mare aici) ca hop zice Banca de Dezv. Eu ca nu mai finanteaza(adică imprumuta) proiecte de genul!
    – ba mai nou nici autostrăzi nu se mai vrea a se finanta ca vorba aia, miscare multa codoi asigurat
    Oare se gândesc cumva, in capatana aia lor verde, acesti politruci ca oamenii nu i-au ales pentru ca sa le dea vietile peste cap si sa ii tarasca prin scoli si cursuri de recalificare sine die?
    S-au gândit cumva ca marea majoritate nu pot in acelasi timp sa-si permită si sa se recalifice si sa-si cumpere la pret dublu o masina de 2 ori mai mica si cu care abia ajunge la 300 km distanta, cu emotie si zgribulind iarna? Daca pretul mediu a unei masini noi varianta clasica in ro este de 18000, varianta electrica sare de 30,000 – de unde banii?
    Normal ca trebuie combatuta poluarea dar de aici pana la avea pretentia ca poti controla clima e cale lunga si minte putina! Sau interese mari?