G4Media.ro

India: Operaţiunile de căutare și salvare s-au încheiat, în a doua zi…

sursa foto: captura video The Guardian

India: Operaţiunile de căutare și salvare s-au încheiat, în a doua zi de la producerea celui mai cumplit accident feroviar din istoria țării / Oficiali ai căilor ferate au indicat că a fost vorba de o eroare de semnalizare care a condus la coliziunea celor 3 trenuri

Operaţiunile de căutare şi salvare a victimelor s-au încheiat sâmbătă în India, a doua zi după coliziunea dintre trei trenuri care a provocat circa 300 de morţi şi 900 de răniţi, unul dintre cele mai grave dezastre feroviare din istoria ţării, relatează Agerpres. Jurnaliştii AFP au relatat despre vagoanele răsturnate şi salvatori care au lucrat neobosit pentru a extrage supravieţuitori ai tragediei care a avut loc vineri seara lângă Balasore, la aproximativ 200 de kilometri de Bhubaneswar, capitala statului Odisha, în estul Indiei.

Potrivit serviciilor de pompieri din statul Odisha, bilanţul morţilor este de aşteptat să crească.

Confuzia domneşte asupra succesiunii precise a evenimentelor. Informaţiile din presă, care citează oficiali ai căilor ferate, au indicat că a fost vorba de o eroare de semnalizare care a redirecţionat Coromandal Express, care leagă Kolkata de Chennai, şi care s-a ciocnit cu un mărfar staţionar. Acest accident a dus, la rândul său, la deraierea unui tren expres care opera între Bengaluru şi Kolkata.

Operaţiunile de salvare s-au încheiat după ce toate cadavrele şi pasagerii răniţi au fost evacuaţi de la locul accidentului.

Nicio persoană responsabilă de accident nu va fi cruţată, a declarat premierul indian Narendra Modi, care a vizitat sâmbătă locul dezastrului şi s-a întâlnit cu răniţii la spital.

Papa Francisc, „profund întristat”, a transmis condoleanţe şi rugăciuni.

India a suferit o serie de dezastre feroviare în trecut, dar siguranţa s-a îmbunătăţit semnificativ în ultimii ani datorită noilor investiţii masive şi modernizărilor tehnologice.

Cel mai mortal accident feroviar din istorie rămâne cel din 6 iunie 1981 când, în statul Bihar, şapte vagoane ale unui tren care traversa un pod au căzut în râul Bagmati, provocând între 800 şi 1.000 de morţi. De la începutul secolului au avut loc 13 accidente feroviare, dintre care cel puţin trei provocate de atentate, fiecare dintre ele soldându-se cu peste 50 de morţi.

Reţeaua feroviară din India este, cu 68.000 de kilometri de cale ferată, a patra cea mai lungă din lume, după cele din SUA, Rusia şi China. Cu aproximativ 21.650 de trenuri şi 7.349 de staţii în întreaga ţară, transportă zilnic aproximativ 23 de milioane de pasageri.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. in 20 de ani, cu usl la guvernare, India scrie pe noi