G4Media.ro

Încă un mare proiect de infrastructură stopat: guvernul a renunțat la construcția…

Sursa: Pexels

Încă un mare proiect de infrastructură stopat: guvernul a renunțat la construcția autostrăzii Comarnic – Brașov cu Banca Mondială

Deputatul USR Cătălin Drulă a scris joi pe Facebook că ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că renunță la pregătirea proiectului autostrăzii Comarnic – Brașov cu Banca Mondială, un proiect revoluționar pentru infrastructura din România inițiat anul trecut de guvernul Tudose. Practic, după mai mult de jumătate de an de pregătiri, proiectul cu Banca Mondială e abandonat în favoarea unui viitor parteneriat public-privat.

”Ministrul Șova ne-a anunțat că renunță la pregătirea proiectului cu Banca Mondială. Cu asta se duce pe Apa Sâmbetei orice șansă de profesionalism pe care o avea această investiție… Ne distrugem orice credibilitate, ca țară, în relația cu instituțiile financiare internaționale. În mod incredibil, soluția PSD este aceeași încercată de 3 ori până acum, în 2003-2005, 2007-2009 și 2013-2015: magicul partneriat public-privat (PPP). Mai mult, cel care se va ocupa este același om care s-a ocupat de anterioarele trei eșecuri – Narcis Neaga”, a scris Cătălin Drulă după ședința de astăzi de Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților.

Reamintim că fostul premier Mihai Tudose a anunțat în septembrie 2017 o premieră în construcția de autostrăzi: a trecut de la Ministerul Transporturilor un proiect eșuatdirect în subordinea sa, urmând să fie gestionat împreună cu Banca Mondiala. A fost pentru prima oară când un Guvern a delegat practic gestionarea unui proiect atât de important unui organism extern, după ce Ministerul Transporturilor și CNAIR au demonstrat că sunt incapabile să construiască autostrăzi.

O lună mai târziu, ministrul Fondurilor Europene de la acel moment, Marius Nica, anunța oficial că Banca Mondială a acceptat să intre în proiect. De atunci, proiectul a continuat în colaborare cu instituția internațională, dar acum el va fi oprit și reînceput sub forma unui parteneriat public-privat. Reamintim că România a mai încercat să construiască Comarnic – Brașov în PPP de trei ori, eșuând de fiecare dată.

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Tara de ticalosi.

  2. Trebuia sa renunte…! Intre timp a aparut pe firmament o alta stea: Autostrada Bucuresti – Alexandria, via Bujoreni, Draganesti Vlasca…
    Suna precum linia fortificată: Focșani-Nămoloasa-Galați . ”Pe aici nu se trece”, baieti…! Se merge taras, ca sa nu va vada paznicii…

  3. Da-le dracului de autostrazi, ca m-am saturat si de ele!
    Dupa socoteala unora, se pare ca inca suntem prea multi in tara asta, n-au plecat destui afara, asa ca alta metoda de diminuare a populatiei este incercarea de a-i omora pe soselele patriei.
    Pai, am auzit odata ca, daca se face aceata autostrada, automat se face si puscarie!
    Normal ca te sperii si o lasi balta!

  4. Precum o caracatita, PSD inghite tot, pune mina pe orice si nu ii pasa de nimeni si nimic. Sintem terminati.

  5. Mi-a spus cineva care „e priceput” ca ar fi mâna americanilor și a lu coldea. Pe scurt pesede vrea autostradă acolo dar ăștia nu îi lasă. Așa o fi? Eu cred totuși că după alte 2-3 studii de fezabilitate în valoare de vreo 100 mil de euro se va face un proiect dar care nu va putea fi pus în practică pt că diverse motive si cutare. Dar pesede vrea!

  6. CAPETELE „INCORONATE” DIN PSD-ALDE VOR FI JUDECATI PT INALTA TRADARE SI SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE. DUPA LOVITURA DE STAT CARE URMEAZA TREBUIE SA CEREM SCOATEREA IN AFARA LEGII A GIO FILO-RUS PSD-ALDE.

  7. CAPETELE „INCORONATE” DIN PSD-ALDE VOR FI JUDECATE PT INALTA TRADARE SI SUBMINAREA ECONOMIEI NATIONALE. DUPA LOVITURA DE STAT CARE URMEAZA TREBUIE SA CEREM SCOATEREA IN AFARA LEGII A GIO FILO-RUS PSD-ALDE.

  8. E si „normal” sa renunte la proiectul cu BM. De ce?
    1/Un PPP inseamna ca se pot „sifona” milioane de euro fara ca cineva sa fie responsabil.
    2/ Aceeasi bani care se pot folosi pentru presupusa autostrada ar putea proveni din afaceri ilegale (crima organizata); astfel, un PPP ar putea insemna spalare de bani.
    3/ Nu exista penalitati pentru acest PPP insa cu MB nu era de joaca.
    4/ La o adica, orice vinovat de esecul unui asemenea PPP scapa de justitie (a la Ghita!).

    Aceeasi tipar iliescian-nastasian! Atata timp cat tatuca fsn-ista a ramas in umbra PSD atatia zeci de ani (mai bine i-ar face un mausoleu de genul lui Lenin mumificandu-l), e si normal ca aceasta cloaca de penali, exceptand o parte, sa aiba comportamentul „business” actual. Nu s-a furat in perioada ante-89 cat s-a furat de atunci incoace si mai ales din ianuarie 2007.

    In afara de BM, UE cu fondurile sale a reprezentat El Dorado contemporan din care numerosi baroni rosii pradatori (PSD, PNL, PDL, etc.), aka „capitalisti de nomenclatura”, au sifonat zeci de milioane de euro. Astfel, caricaturi politice precum agresorii verbali parlamentari PSD care au adresat obsecnitati unor MP USR au ajuns in viata politica romaneasca sfidand orice, pe oricine, oriunde si oricand. De ce? LEGEA BANULUI!

  9. Probabil este efectul revizuirii legilor în sensul diminuării fricii de justiţie.

  10. Câtă vreme exasperarea noastră se revarsă doar pe Facebook, e pierdere de vreme! Cu milioanele în stradă, asta e soluția! Întrebarea e dacă această nație mai are”foc în vine” sau e deja muribunda!?

  11. Cu aia nu se poate fura de asta…vai de capul nostru …

  12. Sunt doua motive a abandonului:
    – cascavalul care trebuie partidului pentru masluirea alegerilor viitoare,
    – prostia decidentilor.
    Punct.
    Autostrăzi după 20 / 20.
    Speranta moare ultima.

  13. Mai există cineva pe lume care face autostrăzi bune, cu management de proiect, proiectare și execuție, cu tot cu muncitorii și utilajele lor. Spre deosebire de BM, dau și șpagă consistentă, iar la schimb cumpără influență, resurse naturale și, în general, viitorul unei țări. Au exces de lichidități, gândesc pe termen lung, sunt gata să intre în război comercial cu SUA și nu sunt UE. Mai discutase și Ponta cu ei, sunt istoric buni prieteni cu PSD-ul. Pentru a evita orice confuzie, n-au nici capitala la Moscova.