G4Media.ro

Încă un avion militar a dispărut de pe radare în Extremul Orient…

Sursa foto: Wikipedia/ Igor Dvurekov

Încă un avion militar a dispărut de pe radare în Extremul Orient al Rusiei. Este al treilea astfel de incident aviatic în regiune din ultimele patru luni

Un avion de transport militar cu șase persoane la bord a dispărut de pe radare în regiunea Khabarovsk din Extremul Orient al Rusiei, a declarat miercuri Ministerul rus al Situațiilor de Urgență, citat de The Moscow Times.

Avionul de tip An-26 efectua un „zbor tehnic” atunci când sistemele sale de comunicații au încetat să mai trimită semnale la 38 de kilometri de aeroportul orașului Khabarovsk, a transmis ministerul. Un elicopter al Agenției Federale de Transport Aerian (Rosaviatsia) și o echipă de salvare au fost trimise pentru a găsi avionul dispărut.

„Căutarea este complicată de perioada întunecată a zilei și de condițiile meteorologice nefavorabile”, a precizat Ministerul Situațiilor de Urgență.

Citând o sursă anonimă, Interfax a raportat că se crede că avionul s-a prăbușit în rezervația naturală Bolshekhekhtsirsky din afara Khabarovsk în timp ce efectua un zbor la mică altitudine pe la aproximativ 600 de metri.

Acesta a adăugat că An-26 funcționează din 1979 și a fost utilizat de compania Flight Inspections and Systems ca „laborator aerian” în ultimii 15 ani.

Serviciile de urgență citate de mass-media au declarat că An-26 trebuia să testeze sistemele de comunicații în timpul zborului.

Avioanele An-26, încă utilizate pentru transportul civil și militar în țările post-sovietice, în ciuda ultimei sale producții din 1986, au o lungă istorie de accidente.

În iulie, un avion de pasageri An-26 care transporta 28 de persoane a dispărut în peninsula îndepărtată Kamchatka, vecină regiunii Khabarovsk. Echipele de căutare au găsit ulterior resturi ale avionului și nu au fost găsiți supraviețuitori.

Alte trei accidente mortale recente, unul în armata ex-sovietică a Kazahstanului și două în armata rusă, au implicat aeronave An-26.

În Rusia, întreținerea precară a aeronavelor și standardele joase de siguranță persistă, în ciuda îmbunătățirii înregistrării sale de siguranță a traficului.

Sursa foto: Wikipedia/ Igor Dvurekov

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. S-a fumat tehnica cu noviciok, nici cu aruncatul de la fereastra nu mai tine.

  2. Este „operat de 15 ani de compania privata Flight Inspections and Systems”. Compania, ca si batailonul, regimentul etc sunt parte din armata, nu?

    Bai sparangelistilor care traiti in realitatea alternativa (aia in care mor copilasi de covrig), cand o sa vina avioanele ruse cu adevarat militare, o sa fi jale, dar voi o sa pretindeti ca nu s-a intamplat nimic.