G4Media.ro

Încă trei ani și jumătate de coșmar pe Centura Bucureștiului: 18 kilometri…

Încă trei ani și jumătate de coșmar pe Centura Bucureștiului: 18 kilometri din Autostrada de Centură Sud a Capitalei au un nou constructor. Grecii de la Aktor au 42 de luni pentru proiectare și execuție

Compania de Administrare a Infrastructurii a anunțat un nou câștigător pentru proiectarea și execuția lotului 3 al din Autostrada de Centură Sud a Capitalei (A0). Grecii de la Aktor vor proiecta și construi cei 17,965 km de autostradă pentru 853.422.022 lei (fără TVA), adică 98,5% din costul estimat de CNAIR.

Cei 17,965 km de autostradă trebuie proiectați în 12 luni și construiți în 30 de luni de la semnarea contractului. Constructorul trebuie să ofere inclusiv o garanție de bună execuție, pentru o perioadă de 5 ani.

Înaintea grecilor de la Aktor, CNAIR declarase câștigătoare asocierea de firme românești UMB-Tehnostrade. Pe 26 aprilie anul trecut, CNAIR anunța că firmele lui Dorinel Umbrărescu vor construi acest lot din autostrada de centură a Capitalei pentru 882.363.613 lei (cu 16 milioane RON peste valoarea estimată). Curtea de Apel București a cerut, însă, CNAIR să reevalueze ofertele, “scoțând din cursă patru candidați (UMB, Porr, Tirrena Scavi și Erbașu) și făcând foarte previzibil cine va fi noul câștigător: Aktor. Confirmarea oficială a venit acum două zile și rămâne de văzut dacă vom (mai) avea încă o rundă de contestații”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura.

“Și mai este o complicație: tronsonul 3, în lungime de 17,965 km între A1 și DN6, este muzeu (nu poate fi folosit) fără vecinul său, lotul 2, care conține nodul Autostrăzii A0 cu DN6! Celebra decizie a Curții de Apel București din 15.10.2018 practic a confirmat câștigătorul și pe acest sector 2: compania turcă Alsim Alarko. Dar CNAIR iar tergiversează nejustificat procedurile”, adaugă cei de la API.

Traseul lotului 3

Lotul 3 al noii autostrăzi de Centură a Capitalei (A0) urmează să pornească după intersecţia cu DN 6, pe direcţia nord-vest, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti. La km 93+150 traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 Bucureşti – Craiova, iar în continuare traseul traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş. În continuare traseul autostrăzii traversează pădurea Berceni, intersectează DJ 601, traversează pârâul Ciorogârla, şi DJ 602 şi se termină în proximitatea  autostrăzii Bucureşti – Piteşti (A1).

Foto: Traseul porțiunii de centură (Asociația Pro Infrastructură)

Traseul în aliniament trebuie să asigure o viteza de proiectare de 140 km/h, iar în zonele unde acest lucru nu este posibil din cauza constrângerilor fizice din teren, trebuie asigurată o viteză minimă de proiectare de 120 km/h.

Foto: Cozi uriașe pe Centura București (Sursa: API)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Sebes -Turda episodul 2.
    Mafia constructorilor e inca la putere. Acelasi consortiu care are cativa ani de intarziere la proiectul de autostrada Sebes Turda castiga pe banda rulanta in instanta ( in special la Curtea de Apel). Au inteles foarte bine cum functioneaza lucrurile si cine trebuie uns. vezi recent si mult mediatizatele contracte de la CFR Sighisoara Brasov unde spre surprinderea tuturor CAB a dat un contract de 800 MEUR unor firme aflate in insolventa.Zvonirule sunt ca Aktor se retrage dincontractul Sebes Turda si vor iesi curnad de pe piata din Romania. Performatele pe contractele in curs este dezastruasa si pierderile sunde ordinul multor zicei de milioane de EURO. Bravo Neaga si echipa – ai mai ingropat un proiect important.