G4Media.ro

Heathrow, cel mai mare aeroport britanic, spune că revenirea la cererea de…

Sursa foto: Wikimedia Commons / Citizen59

Heathrow, cel mai mare aeroport britanic, spune că revenirea la cererea de dinainte de pandemie este la ani distanță

Heathrow, cel mai mare aeroport britanic, a raportat o pierdere de 442 de milioane de lire sterline pe nouă luni și a avertizat că este puțin probabil să revină la cererea de dinainte de pandemie timp de mai mulți ani, relatează Reuters.

„Vânturile potrivnice ale crizei economice globale, războiul din Ucraina și impactul COVID-19 înseamnă că este puțin probabil să ne întoarcem la cererea pre-pandemică timp de mai mulți ani, cu excepția perioadelor de vârf”, a transmis miercuri aeroportul.

Pierderea pentru cele nouă luni până la 30 septembrie s-a adăugat la pierderile de 4 miliarde de lire sterline din ultimii doi ani, deoarece veniturile reglementate nu au reușit să acopere costurile.

Veniturile s-au triplat, ajungând la 2,1 miliarde de lire sterline, revenirea numărului de călătorii de la minimele cauzate de pandemie fiind parțial compensată de plafonul zilnic de 100.000 de plecări de pasageri autoimpus de către hub.

Plafonul, care a limitat anulările de zboruri în timp ce aeroportul se străduia să facă față revenirii călătoriilor din cauza lipsei de forță de muncă, va fi eliminat începând cu 30 octombrie.

Heathrow, situat la vest de Londra, a declarat că lucrează cu companiile aeriene pentru a conveni asupra unui mecanism care, dacă va fi necesar, va alinia oferta și cererea în zilele de vârf din perioada premergătoare Crăciunului.

Aeroportul a prognozat că numărul total de pasageri pentru 2022 va ajunge între 60 și 62 de milioane, cu aproximativ 25% mai puțin decât în 2019.

La începutul acestei luni, Heathrow a avertizat cu privire la o posibilă încetinire a cererii de călătorii în această iarnă din cauza deteriorării perspectivelor economice, a impactului unui nou val de COVID-19 și a escaladării situației din Ucraina.

Heathrow a declarat că, pentru a putea satisface cererea în perioadele de vârf, întreprinderile din cadrul aeroportului trebuie să recruteze și să formeze până la 25.000 de persoane cu autorizație de securitate.

„Noi… lucrăm cu companiile aeriene și cu personalul de deservire la sol pentru a reveni la capacitatea maximă la orele de vârf cât mai curând posibil”, a declarat directorul general John Holland-Kaye.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...