G4Media.ro

Guvernul cheltuiește 12 milioane de lei pentru reclamă la fonduri UE pe…

Guvernul cheltuiește 12 milioane de lei pentru reclamă la fonduri UE pe Facebook, Youtube și trei televiziuni. Între timp, votul prin corespondență e promovat prin mila televiziunilor și radiourilor

Ministerul Fondurilor Europene cheltuiește 12 milioane de lei din fonduri europene pentru o campanie de publicitate care să promoveze ”oportunităților de finanțare”, banii urmând să meargă către spoturi ce vor fi difuzate pe Facebook, Youtube și trei posturi TV. În același timp, guvernul Dăncilă a investit minimal în promovarea votului prin corespondență, iar șeful Autorității Electorale a ajuns să ceară promovare gratuită din partea media.

Contractul de 12 milioane de lei a fost atribuit în 3 septembrie către firma Complete Media Grup SRL din București, o firmă de publicitate care a mai câștigat contracte cu instituții și firme de stat.

Campania va consta în creație, producția și difuzarea pentru 50 – 100 spoturi animate 3D de aproximativ 30 de secunde, adică o campanie similară cu cea de la începutul anului care a avut-o ca personaj principal pe Gianina Corondan și care a fost difuzată până la saturație pe posturile de televiziune.

Contractul a fost atribuit în urma unei licitații deschise, potrivit anunțului pe site-ul de licitații.

Între timp, o problemă stringentă, care ar necesita o campanie susținută de comunicare, este înscrierea românilor din străinătate pe platforma special creată de Autoritatea Electorală Permanentă – VotStrainatate.ro. Cu câteva zile înaintea termenului – limită (15 septembrie), numărul românilor înscriși e extrem de mic, după cum a comunicat președintele AEP, Constantin Mitulețu Buică.

Până pe 4 septembrie pentru votul prin corespondență figurau înregistrate doar 20.040 de persoane, iar pentru votul la secția de votare existau doar 19.430 de înscrieri. Guvernul nu a anunțat nici o campanie de publicitate pentru opțiunea votului prin corespondență, iar promovarea a fost realizată de câteva instituții (AEP, MAE, Ministerul Românilor de Pretutindeni, ambasade) pe site-urile proprii și canalele de social media.

În lipsa unor bugete consistente de promovare, AEP și CNA au făcut apel la posturile de televiziuni și radio din România să difuzeze gratuit clipurile de promovare realizate de AEP și de o coaliție de asociații civice.

G4Media.ro a transmis AEP și MAE întrebări legate de bugetele alocate pentru promovarea votului în străinătate. Până la ora publicării articolului nu am primit niciun anunț. Vom reveni cu informații imediat ce instituțiile vor răspunde.

Foto: Cozi la votul din diaspora la europarlamentare (26 mai)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. O sa va raspunda, DUPA alegeri….

  2. PSD vrea sa nu votati, fiindca numai asa poate ramane la putere, prin prostia si absenta voastra.

  3. Auzi tu, prin „mila” a 3 televiziuni? Mila? Hai sa nu confundam „interesele” cu mila. Sunteti de-a dreptul penibili.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.