G4Media.ro

Guvernul a majorat deficitul pe 2019 la 4,4% din PIB față de…

SURSA: gov.ro

Guvernul a majorat deficitul pe 2019 la 4,4% din PIB față de 4,3%, cât era prevăzut în prima variantă a rectificării bugetare/ Au apărut cheltuieli noi la Educație și Sănătate

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunțat că deficitul bugetar estimat prin rectificarea bugetară  a fost majorat de la 4,3 la 4,4% în urma apariției unor cheltuieli suplimentare la Ministerele Educației și Sănătății.

Astfel, în varianta finală a rectificării a fost prevăzută plata a 400 de milioane de lei pentru concediile medicale ale personalului din Sănătate și încă 200 de milioane pentru medicamente.

La Ministerul Educației au fost prevăzute 460 de milioane pentru achitarea diferențelor salariale prevăzute de legea L85/2016. Sunt plăți restante pentru 2018 și 2019 pentru universitățile de stat.

Și Ministerul Muncii a primit bani în plus față de varianta pusă în dezbatere publică. La pensii au fost prevăzuți 585 milioane lei pentru plata pensiilor pe decembrie, dar au fost adăugați încă 40 de milioane după recalcularea pensiilor a peste 5.685 de persoane.

De asemenea, guvernul Orban a alocat 70.000.000 lei pentru programul Tomata, deoarece banii nu erau incluși în buget.

”Sumele au fost alocate prin rectificare pentru că nu existau în buget deși programele existau și doar au fost ignorate de guvenrul precedent. Această practică de a ascunde sub preș gunoiul, de a arunca facturile în viitor se oprește în acest moment. Rectificarea arată cum este Rom lăsată de PSD. Trebuie să ne asigurăm că nimeni nu are de suferit dintre cei care trebuie să priimească bani din partea statului”, a declarat Florin Cîțu.

Acesta a spus că rectificarea nu ține seama de economiile obținute prin reducerea numărului de ministere deoarece procesul nu a fost finalizat. Astfel,  ministerele au încă în dezbatere publică hotărârile de guvern pentru reorganizare.

”Rectificarea a fost făcută pe structura guvernului vechi. Pentru anul viitor prevedem un buget de 3,5%, sunt sigur că această îmbunătățire va veni și din restructurarea Guvernului”, a mai spus Cîțu.

Citește principalele prevederi ale proiectului de rectificare bugetară AICI.

Foto: Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu/ gov.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Orice vax populist v-ar spune ca nu conteaza deficitul cat timp se face treaba si se compenseaza pe parcurs, de-ar fi adus la constiinta toate variabilele necesare. Uitati-va ce datorii au Spania, Italia, Japonia. Tari care functioneaza mai bine decat Romania(bine, Italia e bomba cu ceas dar ei s-au jucat mult cu economia).

    • *Ar trebui gandit sub forma : De cati bani ar avea nevoie Romania ca sa fie tara in care toata diaspora s-ar intoarce acasa de drag. Luat in calcul tot : Servicii, mii de km de autostrada, spitale, ce spitale, ce dotari, tot, tot, tot.

      E instare domnul ministru ? Sa ia o armata de Stanfordisti si sa faca treaba treaba. Si asta cat mai repede si mai inteligent.

    • ** in stare

    • Nu vrea nimeni sa fie Italia Estului, dar nu cred ca ar trebui nici sa fim mai protestanti ca Papa Schäuble si conservatorii nemti. Nu cred ca nu exista macar cativa penelisti mai rasariti la Bruxelles care sa nu stie cat de contestata e politica fiscala impusa de Germania si care sufoca dezvoltarea eurozonei ca sa le mearga exporturilor lor bine pe termen mediu. Baubaul cu 3% e de consum intern. La Bruxelles guvernul n-are decat sa faca aliante cu alte tari care contesta fetisul pentru austeritate al Germaniei, careia i-ar fi si greu sa bata obrazul Romaniei cand tocmai ea cauta subterfugii sa-si ocoleasca propriile reguli arbitrare si bazate pe ideologii perdante de la criza din 2008 incoace.

    • Ce propui ? Care-s configuratiile pe care ar trebui sa le ia Romania ca sa castige ? Pe termen scurt, chiar are nevoie de drumuri si de oameni sanatosi, imediat dupa si destepti/cultivati/educati. Dar drumurile ne omoara, infrastructura, in general. Trenurile merg cu 53km/h. Sina-i terminata. Ar trebui sa mai eliminam din traficul de tiruri dar n-ai cu cine… Aici, nu e doar problema Romaniei. Baietii s-au imbogatit din handicapurile altora, le putem considera handicapuri.

    • Handicapul nr. 1 e coruptia. Poti sa o aduci maine pe Mariana Mazzucato la Bucuresti sa-ti conceapa un proiect de reformare din temelii a CFR-ului pe miliardele UE pe care nu am fost in stare sa le cheltuim ca sa mai scapam de tiruri si de poluarea aferenta pana construim autostrazi. Pun pariu ca de a doua zi ar fi toate tunurile mediatice pe ea ca huoooo ne0mArXisTa!! pentru ca baietii destepti (cu pile in toate partidele) s-ar prinde foarte repede cine sunt perdantii unui asemenea proiect de anvergura.

      Cîțu nu stiu daca a citit The Value of Everything, el e prea ocupat cu Nassim Taleb si e fanboy Piers Morgan, ceea ce nu ma umple de incredere in domnia sa.

      https://palladiummag.com/2019/11/21/mariana-mazzucato-has-reinvigorated-the-most-important-battle-in-economics/

    • @John Lexicon:
      „De cati bani ar avea nevoie Romania ca sa fie tara in care toata diaspora s-ar intoarce acasa de drag.” Dupa ce am determinat suma, adaugam 200% pentru parandarat si alte spagi.
      Ma voi lega doar de una din problemele ridicate de tine: infrastructura rutiera mare.
      Traficul de TIRuri aduce bani. Aia platesc rovinieta sau cum s-o numi, mai si consuma servicii hoteliere, mancare, poate mai cumpara ceva la copii si folosesc la greu niste servicii de noapte pe care nu am sa le numesc. In primul rand pentru ei se fac autostrazile. Asa facem sa se dezvolte si la noi industria. Nu fac o fabrica undeva daca ma tarai pe sosele infecte ca sa imi distribui marfa. In USA transportatorii economisesc 17% mergand pe autostrazi fata de sosele. La noi, cu halul in care sunt soselele, probabil ca procentul e mai mare. Apoi ar fi turismul si navetismul local (de exemplu din Alba Iulia poti lucra in Sebes sau chiar in Sibiu si ajungi destul de bine). Am gasit un articol in care se afirma ca in USA in 40 de ani autostrazile s-au platit pe ele insele de 6 ori. Din pacate nu era explicata si metodologia.
      Fara sa intru in detalii, eu cred ca ar trebui cam 3500 km. de autostrazi. Bineinteles, nu facut totul deodata, dar anual macar cate 100 km. la campie si 20 km. deal dificil sau munte.
      Urmareste acest clip, vei intelege mai bine de ce avem nevoie de ele:
      https://www.youtube.com/watch?v=l9vOMcef6tc
      Asta este o autostrada care trece muntii in zona in care locuiesc eu. Punctul de maxima altitudine este 1245m, cam cat va fi pasul Bucin pe A8. Vezi coada de camioane grele de la 1:29.
      In America de Nord utilizarea caii ferate este destul de limitata. Marfuri vrac, minerale, grane, lemn, hartie, produse petroliere si chimice, masini. Restul se pune pe truck, chiar daca sunt 4000 km. Calea ferata in USA este destul de rudimentara.
      La situatia care este in Romania va fi foarte greu sa o readuci la gloria de altadata. Calatorii odata pierduti nu ii mai intorci. Si problema nu este numai viteza ci si stationarile enorme si faptul ca nu stii unde iti este marfa si nici nu ai o estimare credibila cand o vei primi. Asta era o problema si pe vremea lui Ceasca.

    • … si ca o completare la ce am spus mai sus, suma ANUALA necesara ar fi pe la 1 miliard de euroi. Acum vreo 2 ani se estimau 4.5 milioane/km la campie, cam 22 milioane/km la munte/deal dificil. Intre timp au crescut salariile in constructii si daca se lucreaza serios, si preturile materialelor vor creste. Cu experienta de pana acum, un proiect bine pregatit ar lua in medie 3-4 ani de la semnarea contractului si pana la inaugurare. Unele companii (de exemplu UMB) ar putea finaliza un proiect la campie si in 2 ani.

    • Confunzi deficitul cu datoria guvernamentala. Spania si-a redus deficitul de la -10% in 2010 la -2,5 in 2018. Datoria intradevar a ramas mare, la 97% din PIB.
      Hai sa comparam Romania cu tarile din regiune care au aderat la euro cu 2 ani inaintea noastra.

  2. A deschis Cîțu gura, mâine sare euro iar

    • Pe dracu’
      Imi place sa aud la Câțu din propunerile mele: de ex. sa detecteze fraude fiscale bazate pe domenii de activitate ale firmelor folosind calculatorul – de ex. Facturile emise de un importator/producator auto si serviceurile lor, producator de combustibil si stațiile lor, producator de medicamente si farmaciile lor, etc

  3. De abia astept sa vina -BINESUL- adus de PNL in Romanica , ca sa deschid sticla de Champagne .
    Au inceput cu greaua mostenire , acum o baga cu deficitul , despre cursul Euro ce sa mai vorbim .
    De la 1 Ianuarie , sa vedeti preturi la energia electrica , si la altele , ma bucur maxim pentru voi .

  4. Afară cu sekurikii din viața publică și jos clientelismul de partid. Tinerii îngropați de acești analfabeți!

  5. @Florin Cîțu este și astăzi ministru de finanțe, ?
    Le-o fi zis și ăstora careva că deficitul bugetar negociat prin acordul cu Uniunea Europeană este de 3%, și că încălcarea acordului cu Uniunea Europeană este faptă neconstituțională, pe lângă faptul că atrage și sancțiuni ale Uniunii Europene, ?

    • Cui să spună ??? La PSD vă referiți probabil ? că acum liberalii faca doar o socoteală cinstită si transparență a efectelor acțiunilor lui Teodorovici-Valcov.
      Nu înțeleg de ce în aceste condiții liberalii nu fac o dezbatere publică foarte serioasă relativ la deficit și la structura cheltuielilor guvernamentale, pentru că acest deficit uriaș vine in condițiile în care investițiile sunt extrem de mici !
      Ca principiu aș fi de acord cu un deficit mai mare pe termen de câțiva ani, dar ca să dezvoltăm România, nu să plătim pensii și salarii de bugetari.

  6. Pana acuma n-am vazut decat declaratii populare comunistoide de anii ’60 -’70 cum ca principala grija a ministerului si a guvernului, in general ar fi sa plateasca pensile si salariile.
    Bah, da’ voi aveti proprietatea termenilor? Cum puteti spune ca un guvern European are ca prima grija sa plateasca pensile si salariile? In alte tari de chestia asta se ocupa un department din fundul guvernului. Nu mai spun ca pentru plata salariilor sunt responsabili ministry de resort. Adica Citu e responsabil doar pentru plata salariilor de la MF. Nu sunt bani? sa-i plateasca ministry, sa vina curtea de conturi, sa le ia casele si sa-i bage la zdup. Topic closed

  7. Guvernul Ciolos a cumpărat Corvette
    Guvernul Orban cumpără Rachete.
    Guvernul Ciolos 0
    Guvernul Orban 0
    Guvernul baga tara in deficit de 4,3 si euro 47800,ca sa plateasca facturile campaniei electorale.
    Clar!

    • Care esti bah, Napoleoane? La spitalul Berceni sunteti 2-300 napoleoni , la Balaceanca peste suta, la Socola la fel …

  8. Până acum Cîțu a procedat corect în sensul că a evaluat bugetul, a tras linie și știe că pleacă de la un deficit de 4, 4 %. Problema este cum va depăși situația, adică să aducă bani, că dacă ne bazăm tot pe împrumuturi doar pt. pensii și salarii fără investiții și mai vindem ce ne- a mai rămas, o luăm de la capăt. Sper să nu fie așa.