G4Media.ro

Guvernul a aprobat memorandumul privind metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul…

Guvernul a aprobat memorandumul privind metroul care va lega Bucureștiul de Aeroportul Otopeni

Guvernul a aprobat în şedinţa de sâmbătă memorandumul privind dezvoltarea magistralei de metrou M6, astfel încât să fie asigurată legătura de la Bucureşti la Aeroportul Otopeni „Henri Coandă”, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

  • „Astăzi a fost aprobat în şedinţa de guvern memorandumul cu tema ‘Aprobarea măsurilor propuse privind opţiunile de dezvoltare a magistralei de metrou M6, sectorul Nord. Şi cele două puncte care concluzionează memorandumul sunt: continuarea proiectului integral al magistralei M6 prin accelerarea demersurilor de licitare, contractare a ambelor sectoare, de Nord şi Sud, şi corelarea viitoare a proiectului cu planurile de dezvoltare ale Aeroportului Henri Coandă, în vederea maximizării eficienţei investiţiei”, a declarat Ionel Scrioşteanu într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

El a expus şi câteva din motivele pentru care Guvernul a aprobat acest memorandum.

  • „Primul ar fi că acest proiect face parte din Strategia de dezvoltare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov, PMUD 2016 – 2030. Acest proiect, care, de fapt, este o extensie a magistralei M4 către Aeroportul Otopeni, va face legătura cu cele trei gări de pe traseu, Gara Progresul – Gara de Nord – Gara Băneasa, şi Aeroportul Otopeni. Încă un considerent care a fost luat în calcul este că (…) se vizează o extindere a magistralei M6 de la terminalul 1 al aeroportului la viitorul terminal 2 al Aeroportului Otopeni. În ceea ce priveşte trenul Gara de Nord – Otopeni, noi considerăm că este complementară această investiţie, metrou – tren, datorită faptului că trenul Bucureşti – Otopeni poate viza şi cei 60% dintre călători ai Aeroportului Otopeni care nu sunt din Bucureşti. Piaţa de servicii care este deservită de Aeroportul Otopeni se extinde foarte mult în afara Bucureştiului. Tot nordul Bulgariei, de exemplu, vine şi zboară internaţional din Aeroportul Otopeni. Iar noua investiţie pe care o avem în derulare, semnată anul trecut, cu privire la legătura feroviară dintre Bucureşti şi Giurgiu va facilita accesul cetăţenilor din Bulgaria către Aeroportul Otopeni”, a explicat Scrioşteanu.

sursa: Agerpres.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Da’ de ce trebuie sa-l cheme metrou?… in Atena parca linia aeroport – oras are tarif si statut separat

    • Pentru ca „linia” ar fi teoretic trenul din gara. Asta pun pariu ca a fost facuta doar ca sa mai arda niste bani straini pe studii. Drula a amanat proiectul pentru a incepe alte proiecte mai prioritare si a reveni cu metroul de aeroport cand va fi mai rentabil. Dar fiind respins de USR, de ce sa nu il ia ei ca sa arate „cum blocheaza USR proiecte dar deblocheaza ei”?

      Hai sa vedem daca il termina mai repede de 2055.

  2. Asta e din ciclul: am văzut si bulgari fericiți. Ultima oara cand am venit in cu avionul la Otopeni a fost si un bulgar in avion. 119 romani si un bulgar. As vrea sa vad ca geme trenul ala de la Otopeni înainte de a arunca cu banii. Sunt chestiuni mai arzătoare de rezolvat(metrou in Rahova de ex), iar metroul e cea mai scumpă abordare care se justifică doar in zone dens populate.

  3. Parcă „pe timpul” lui Drulă nu era eficient!
    Acum a fevenit brusc eficient?!!!!