
Grupul LVMH: Moët Hennessy va reduce peste 10% din masa salarială
LVMH intenționează să reducă cu aproximativ 10% masa salarială de la Moët Hennessy, mărcile de șampanie, vinuri și băuturi spirtoase ale grupului, potrivit La Lettre, informație confirmată parțial joi pentru AFP de această divizie, care nu a furnizat cifre. Potrivit La Lettre, directorul general al Moët Hennessy, Jean-Jacques Guiony, și directorul său general adjunct, Alexandre Arnault, și-au anunțat miercuri, într-o înregistrare video preînregistrată trimisă angajaților companiei, intenția de a reduce în cele din urmă între 1.000 și 1.200 de posturi, scrie Le Figaro.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Aceste reduceri se vor face prin neînlocuirea plecărilor din firmă pentru cele 9.400 de locuri de muncă ale diviziei la nivel mondial, fără a recurge la un program de concedieri. „În timp ce activitatea Moët Hennessy a revenit la nivelul său din 2019, Moët Hennessy și-a anunțat ieri intenția de a-și ajusta organizarea și de a reveni treptat la nivelul său de personal din 2019, în principal prin gestionarea rotației sale naturale și prin neocuparea posturilor vacante”, a confirmat joi filiala pentru AFP.
Filiala de vinuri și băuturi spirtoase a LVMH a înregistrat un declin accentuat în 2024, cu o scădere a vânzărilor de 11% pe an, la 5,9 miliarde de euro. „După trei ani excepționali, normalizarea post-Covid a cererii de șampanie și coniac, care a început în 2023, a continuat pe fondul încetinirii consumului și al unei piețe mai dificile în China”, a subliniat LVMH la publicarea rezultatelor sale anuale la sfârșitul lunii ianuarie.
Pentru primul trimestru al anului 2025, vânzările acestei divizii, condusă din februarie de fostul director financiar al grupului, Jean-Jacques Guiony, asistat de Alexandre Arnault, au continuat să scadă, cu 8%, la 1,3 miliarde de euro, trase în jos în special de vânzările de coniac. În 2024, Statele Unite reprezentau 34% din vânzările de vinuri și băuturi spirtoase ale LVMH, cu mărci precum Moët, Dom Perignon și Hennessy.
Sectorul luxului miza pe piața americană pentru a compensa încetinirea vânzărilor în China, dar acum trebuie să facă față tarifelor vamale anunțate de Donald Trump. Afectat, la fel ca și concurenții săi, de o încetinire a cererii globale, LVMH, numărul unu mondial în domeniul produselor de lux, a raportat vânzări dezamăgitoare în primul trimestru, în scădere cu 2%, la 20,3 miliarde EUR.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank