G4Media.ro

Greva la metrou programată pentru miercuri se amână pentru că sindicaliștii așteaptă…

Sursa: Captura Digi24

Greva la metrou programată pentru miercuri se amână pentru că sindicaliștii așteaptă noul ministru al Transporturilor / Ulterior, Tribunalul București a declarat greva ilegală

UPDATE: La câteva ore după anunțul sindicaliștilor că greva va fi amânată, Tribunalul București a admis cererea Metrorex și a dispus încetarea grevei.

Sindicatul de la metroul bucureștean a decis marţi să amâne declanşarea grevei generale până după o primă întâlnire cu noul ministru al Transporturilor, informează USLM într-un comunicat difuzat de Agerpres. Comunicatul a fost difuzat de sindicat înainte ca președintele Iohannis să anunțe că nu a semnat revocarea din funcție a ministrului Transporturilor, Lucian Șova, ceea ce înseamnă că pentru moment nu va exista o schimbare la minister.

„Ca urmare a faptului că, la data trimiterii comunicatului de presă de ieri (luni, n.r.), nu aveam confirmarea schimbării conducerii Ministerului Transporturilor, Consiliul General USLM întrunit azi, 20.11.2018, în şedinţă extraordinară, a hotărât amânarea declanşării grevei propriu-zise până după instalarea noului ministru al Transporturilor şi prima întrevedere cu acesta în calitate de mediator al prezentului conflict colectiv de muncă, la o dată ce urmează să o anunţăm”, Consiliul General de la Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM), citat de Agerpres.

Tribunalul Bucureşti a declarat nelegală greva de avertisment declanşată de USLM în data de 15 noiembrie 2018, pe motiv că sindicatul nu a respectat Legea dialogului social, a informat luni Metrorex.

„Instanţa constată nelegalitatea declarării şi declanşării grevei de avertisment în data de 15.11.2018, între orele 4.00-6.00, la nivel de Metrorex SA. Conducerea Metrorex îşi manifestă disponibilitatea pentru continuarea negocierilor, conform Legii dialogului social şi face apel la angajaţii săi să ia în considerare că asigurarea transportului călătorilor la timp şi în siguranţă este prioritară”, subliniază Metrorex.

Angajaţii Metrorex ar fi urmat să intre în grevă generală pe perioadă nedeterminată începând de miercuri, 21 noiembrie, între orele 4:00 – 16:00.

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat săptămâna trecută că greva de la metrou este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţii, metroul Bucureşti nefiind construit pentru bunăstarea câtorva dintre liderii sindicatului.

„Metroul Bucureşti nu a fost construit pentru bunăstarea câtorva dintre liderii sindicatului, care, de mai bine de 20 de ani, conduc sindicatul Metrorex şi negociază în numele a mii de angajaţi ai acestuia întotdeauna având în vedere şi propriile lor interese. Această grevă nu este pentru bunăstarea muncitorilor de la Metrorex. Această grevă este pentru conservarea privilegiilor pe care de mai bine de 15 ani le au comercianţii din staţiile de metrou”, a subliniat Şova.

Potrivit acestuia, negocierile referitoare la încheierea Contractului Colectiv de Muncă au început cu câteva luni în urmă, au fost 8 runde de negocieri, iar principala şi singura revendicare nenegociabilă a fost creşterea salariilor cu 42%.

Şova a menţionat, totodată, că angajaţii de la metrou au beneficiat de creşteri salariale în ultimii patru ani astfel: în 2015 – 9%, în 2016 – 12%, în 2017 – 21% şi în 2018 ar trebui negociată o creştere salarială de 42%.

Salariul mediu brut lunar pe cele mai importante categorii de salariaţi este de 7.300 lei pentru personalul tehnic, 8.000 lei pentru mecanici şi mecanici ajutor şi 5.300 lei pentru cei care lucrează în regim de noapte în staţiile şi pe liniile de metrou. Ministrul a amintit că, pe lângă salarii, există o serie de beneficii negociate şi obţinute de salariaţii Metrorex, precum tichete de masă de 12 lei/zi, decontarea a 75% din valoarea biletelor de odihnă şi de tratament, decontarea a 50% din costul abonamentelor pe calea ferată şi rutieră, decontarea a 99% din preţul cazării la Hotelul Zamora din Buşteni (hotel care aparţine sindicatului) sau permise CFR cu minimum 6 călătorii.

Foto: Captură Digi 24

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Jocuri politice ale sindicalistilor care acum au picat de prosti. Si ei si noi stiam ca vor renunta la greva in ultima clipa. Restul e spectacol pt prostime. Dar nah ca le-a stricat presedintele doar motivatia renuntarii. Acum vor trebui sa astepte altceva. Oricum era buna Olgita pentru ca le marea salariile imediat. Dar dupa cum se stie orice marire poate fi facuta si prin scadere sau cum bine a zis de la inceput niciun salariu nu scade, decat cele care oricum erau prea mari. Daca nu ati inteles matematoca, nu o sa stea acuma Olguta sa va explice la toti.

  2. „Ciocu mic”! 1 – președintele sindicatului de la metrou a fost (mai este?) parlamentar PSD, multe mandate…
    2 – sindicatul l-a avut drept consultant „de specialitate” pe Sorin Ovidiu Vântu! – pentru a-și plasa cu folos investițiile!
    3 – sindicatul, și nu compania, este cel care încasează chiriile de panouri publicitare și spații comerciale… la un moment dat se cifrau la 2000000 de euro anual! (cam cât subvenția de la stat) Când a fost premier, Ponta le mai arăta pisica neagră cu aceste contracte, dar n-a avut curaj / interes să-i rupă coada (pisicii!)…
    4 – sindicatul politic se șterge la fund cu directorii companiei, negociază numai de pe poziții de forță, deși e PSD contra PSD (când sunt socialiștii la guvernare), și mai în forță cu guvernări ale veșnicei opoziții… La un moment dat, Statul de drept va trebui să lichideze acest stat paralel, un stat-în-stat…