G4Media.ro

Greenpeace România critică decizia Tarom de a introduce zbouri pe ruta București…

Sursa foto: Facebook / Aeroport Brașov

Greenpeace România critică decizia Tarom de a introduce zbouri pe ruta București – Brașov/ Sunt 166 de km ce pot fi parcurși în 2-3 ore cu trenul/ În plus, propune interzicerea zborurilor pe distanțe scurte

Greenpeace România a  criticat anunțul făcut de directorul Tarom care a spus că, din 2023, când va deveni funcțional aeroportul din Brașov.

„Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, director general CEO al TAROM, iar cursele București – Brașov ar trebui să înceapă la finele anului viitor.

Greenpeace România crede că omenirea trebuie să încurajeze transporturile care poluează mai puţin, cum ar fi trenurile pentru distanţe scurte şi nu avioanele. ”În comparaţie cu trenurile, impactul asupra climei generat de zborurile pe distanţe scurte este complet disproporţionat”, a transmis organizaţia.

”În plină criză climatică, directorul TAROM anunţă că din 2023 vor începe zborurile pe ruta Bucureşti-Braşov, o distanţa de 166 de km ce poate fi parcursă în aproximativ 2-3 ore cu trenul. În comparaţie cu trenurile, impactul asupra climei generat de zborurile pe distanţe scurte este complet disproporţionat. Trenurile electrificate pe distanţe scurte în România sunt în medie de 15 ori mai eficiente din punctul de vedere al amprentei de carbon decât avioanele, care consumă enorm de multă energie şi ard 4 litri de kerosen pe secundă”, a transmis, miercuri, Greenpeace România.  

Organizația afirmă că ”trebuie să schimbăm modul în care ne mişcăm”.  

”Trebuie să încurajăm şi să permitem călătoriile care acordă prioritate rezilienţei şi viitorului umanităţii. În timp ce guvernul României sprijină industria aviaţiei prin salvări şi subvenţii plătite din banii contribuabililor, industria feroviară a avut de suferit”, a mai transmis Greenpeace România.  

Potrivit organizaţiei, investiţiile în trenuri sunt esenţiale pentru combaterea urgenţei climatice.  

”Acestea conectează oraşele într-un mod durabil. România trebuie să înceteze să alimenteze criza climatică prin sprijinirea industriei aviatice şi să pună în aplicare un plan serios de modernizare a căilor ferate. O interzicere a zborurilor pe distanţe scurte, unde există deja alternative mai curate, cum ar fi trenurile sub şase ore, ar fi un început bun”, a mai arătat ONG-ul.  

Potrivit Greenpeace, aviaţia este una dintre cele mai dăunătoare industrii pentru climă. 

În ultimele decenii, aviaţia a fost sursa cu cea mai rapidă creştere a emisiilor de gaze cu efect de seră în Europa, emisiile generate de aceasta industrie crescând cu 29% între 2009 şi 2019.  

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. not gonna happen
    va fi plin avionul de oameni care prefera sa mearga 20 min cu avionul vs 3h cu masina. Desigur timpii cu transport la aeroporturi + asteptare + imbarcare poate ajunge la 2h cu totul poate mai mult.
    Nimeni cu bani nu ia trenul pt ca e umilitor. Daca ati baga vagoane pazite clasa 1 premium atunci poate da.

  2. Eu nu merg cu trenul și metroul.

  3. Si…crezi ca vor eradica orice alta nationalitate? Urmasii tai (daca ai) nu merita o planeta care ofera conditii de supravietuire?
    Si…pentru cei din alea 8 tari nu merita salvata planeta? Racist much?

  4. Pentru cine conservam DOAR NOI planeta ? Ca pe majoritate o doar in dos, doar noi ne-am gasit mai cu mot. Platim taxe si cumparam masini tot mai scumpe, in timp ce marile tari nu dau doi bani pe anti-poluare.

  5. Tarom e cu motz si nu stie sa zboare decat intre capitala si provincie.

    Pentru Bucuresti->Brasov astia chiar au dreptate. Daca socotesti si teatrul de securitate nu merita sa iei avionul.

    Pentru alte rute spre Brasov unde trenul face 7-8 ore si un avion ar face 40 min… pariez ca Tarom nu se baga.

  6. Daca ar face aeroport la predeal dau Sinaia sr fi rentabil. Dar nu la Brasov

    • Dacă se poate, două: unul la Cota 2100, să se dea pe schiuri de cum se dau jos din avion; și unul în Sinaia, pentru când e să plece, să nu mai dea banii la telescaun.

    • Trebuia sa te naști cal, la cât de inteligent ești.

  7. Dacă zbori de la București la Brașov, cred că faci 15 minute în aer și de 6 ori pe atât din Drumul taberei până la aeroport. Ce sens are?

  8. Selectivi și sensibili rau ăștia de la g4 imediat se sesizează.

  9. Asta ne e neamul, cu pupatul jos în spate.

  10. Pacea verde sa ne spuna care este termenul tinta pentru reducerea co-doi din atmosfera de la 0.039% din prezent la zero absolut si ce beneficii pentru viata pe planeta va aduce dispariția odiosului co2

  11. Pot fi imaginați și activiști care s-ar lipi de tablouri la Pinacoteca Capitalei să se înceapă până în 2070 autostrada Câmpina-Bușteni.

  12. Astia o sa arunce cu ciorba pe tablourile matusii tamara din zambaccian… Mai nasol e ca ale lui nastase nu au sticla de protectie…

  13. Glumă bună. În septembrie Tarom mi-a anulat zborul din decembrie și nici măcar acum nu mi-a returnat banii. Aproximativ 3000 RON.
    Tarom nu este în stare să onoreze angajamentele curente dar promite cai verzi pe pereți pentru viitor.
    Să fim serioși.

  14. Greenpeace, o adunătură de prosti, ce treabă au ei cu aeroportul din Brașov ? Mai bine n-ar mai unge cu piure de cartofi tablourile, pentru că sensul acestei acțiuni este discreditarea culturii și a civilizației.
    Mai bine n-ar mai promova alimentația „paleo” și interzicerea focului, pentru că, in ritmul asta, vom ajunge ca oamenii din paleolitic, să nu mai folosim unelte, nici scrisul, nici vorbirea, iar comunicarea se va limita la câteva răgete și două bețe pe spinare !
    In loc de haine, vom purta frunze de copac, iar în păr vom avea oase de urangutan !