G4Media.ro

Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde…

Sursa foto: Unsplash / Mitchell Luo

Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde de euro în Marea Britanie și UE din cauza publicității digitale

Google se confruntă cu un proces în valoare de 25 de miliarde de euro în Marea Britanie și în UE, care acuză firma de tehnologie de comportament anticoncurențial pe piața publicității digitale, relatează The Guardian.

Compania, care este un actor-cheie pe piața publicității online și o forță dominantă în domeniul căutărilor, este acuzată că a abuzat de puterea sa pe piața tehnologiei publicitare, care coordonează vânzarea de spații publicitare online între editori și agenții de publicitate.

„Editorii, inclusiv presa locală și națională care joacă un rol vital în societatea noastră, au fost prejudiciați de mult timp de comportamentul anticoncurențial al Google”, a declarat Damien Geradin, de la firma de avocatură belgiană Geradin Partners, care este implicată în cazul UE.

„Este timpul ca Google să își asume responsabilitățile și să plătească daunele pe care le-a provocat acestei importante industrii. Acesta este motivul pentru care anunțăm astăzi aceste acțiuni în două jurisdicții pentru a obține despăgubiri pentru editorii din UE și din Regatul Unit.”

Firma de avocatură britanică Humphries Kerstetter intenționează să sesizeze tribunalul de apel în materie de concurență în cursul lunii viitoare, deși procesul ar putea dura ani de zile până la o concluzie. Autoritatea britanică de supraveghere a concurenței investighează, de asemenea, puterea Google pe piața tehnologiilor de publicitate digitală.

Toby Starr, partener la Humphries Kerstetter, a declarat că cererea, care are ca scop recuperarea veniturilor din publicitate pierdute din cauza presupusului comportament anticoncurențial al Google pe o perioadă de ani, nu ar viza doar site-urile de știri.

„Această cerere importantă va reprezenta o categorie de victime ale comportamentului anticoncurențial al Google în domeniul tehnologiei publicitare, care au pierdut în mod colectiv o sumă estimată la 7 miliarde de lire sterline. Printre acestea se numără site-uri de știri din toată țara, cu un număr mare de cititori zilnici, precum și mii de proprietari de afaceri mici care depind de veniturile din publicitate – fie că este vorba de site-ul lor de pescuit, de blogul lor culinar sau de alte conținuturi online pe care și-au petrecut timpul creându-le și publicându-le.”

Acțiunea din Regatul Unit va fi „opt-out”, ceea ce înseamnă că părțile afectate vor fi tratate automat ca parte a acțiunii, în timp ce acțiunea din UE care va fi depusă în Țările de Jos va fi „opt-in”, ceea ce înseamnă că potențialii reclamanți trebuie să depună o cerere pentru a se alătura acțiunii. Starr a declarat că se așteaptă ca „multe mii” de părți din Regatul Unit să facă parte din cerere.

Acțiunile combinate urmăresc obținerea unor despăgubiri totale care, potrivit estimărilor reprezentanților legali, ar putea ajunge la 25 de miliarde de euro. Procesele sunt finanțate de firme de finanțare a litigiilor din Regatul Unit și din Țările de Jos, care iau o parte din veniturile obținute în urma unui caz câștigat.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat: „Google colaborează în mod constructiv cu editorii din întreaga Europă – instrumentele noastre publicitare, precum și cele ale numeroșilor noștri concurenți din domeniul adtech, ajută milioane de site-uri web și aplicații să își finanțeze conținutul și permit întreprinderilor de toate dimensiunile să ajungă în mod eficient la noi clienți. Aceste servicii se adaptează și evoluează în parteneriat cu aceiași editori. Acest proces este speculativ și oportunist. Când vom primi plângerea, o vom combate cu fermitate.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. „și permit întreprinderilor de toate dimensiunile să ajungă în mod eficient la noi clienți.””
    Asta e o gluma buna, daca esti firma mica nu ai nicio sansa sa iti faci reclama pe google pentru ca costa mult prea mult. Ba din contra firmele mici sunt excluse din start, practic daca esti nou si nu platesti nu ai nicio vizibilitate pe google.
    Doar firmele cu un buget mare isi permit reclama pe google. Sau poti fi sclav la google investind tot ce castigi in reclama. Investind toti banii practic ca firma stai pe loc si asta nu e tot, costurile cresc mereu pentru ca mereu vin altii care dau mai mult.
    Multe firme mici online au fost lichidate de banii multi si ieftini de care beneficiaza firmele din UE.