G4Media.ro

Google lansează un pachet de ”instrumente de transparență” a publicității electorale pentru…

Google lansează un pachet de ”instrumente de transparență” a publicității electorale pentru alegerile europene

Google vrea să preîntâmpine un alt scandal privind implicarea unor actori externi într-o campanie electorală, după ce implicarea Rusiei în alegerile prezidențiale din Statele Unite a provocat dispute politice aprinse dincolo de Ocean. Astfel, Google vrea să utilizeze ”instrumente de transparență” prin care cetățenii europeni să poată afla cine a comandat publicitate electorală online.

Google va solicita ca reclamele care menționează un partid politic, un candidat sau un demnitar să precizeze totodată cine plătește respectivele reclame. Compania va utiliza și o procedură de verificare a celor care recurg la publicitate online pentru a se asigura asupra identității lor. De asemenea, va fi creată o bibliotecă online privindu-i pe cei care comandă publicitate în mediul virtual, care este publicul lor țintă și câți bani cheltuie

”Pentru alegerile europarlamentare din 2019, oferim training de securitate celor mai vulnerabile grupuri care se confruntă cu risc ridicat de atacuri de tip phishing. Îi vom ghida Programul Google de Protecție Avansată, cel mai puternic nivel de securitate al nostru și Project Shield, un serviciu gratuit care folosește tehnologia Google ca să protejeze site-urile de știri de atacurile DDoS de pe internet”, se arată într-o postare pe blogul Google.

Compania promite că va colabora cu organizațiile de jurnalism din stele UE în proiectele de fact checking online în cadrul unor ateliere în care ziariștilor li se vor prezenta tehnicile recente pentru a identifica dezinformările în mediul online.

Potrivit publicației britanice The Guardian, instrumentele sunt un răspuns, în parte, la campania rusă de dezinformare în timpul alegerilor americane din 2016, în care operatori din străinătate au putut cumpăra publicitate electorală care a avut ca țintă americanii (…) Concentrarea Google asupra Europei poate fi explicată de presiunea pe care o compania o suportă din partă reglementatorilor UE”.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.