G4Media.ro

Germania refuză să accepte interzicerea de către UE a noilor mașini pe…

Sursa foto: Twitter / Christian Lindner

Germania refuză să accepte interzicerea de către UE a noilor mașini pe bază de combustibili fosili începând cu 2035

Guvernul Germaniei refuză să fie de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice efectiv vânzarea de mașini noi cu motoare cu combustie începând din 2035, transmite ministrului de finanțe Christian Lindner, conform Euronews.

În încercarea sa de a reduce emisiile care încălzesc planeta cu 55% până în 2030, față de nivelurile din 1990, Comisia Europeană a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 provenite de la mașinile noi până în 2035. 

Parlamentarii din Parlamentul European au sprijinit propunerile în această lună, înainte de negocierile cu țările UE privind legea finală.

În cadrul unui eveniment găzduit de asociația industrială germană BDI, Lindner a declarat că vor exista în continuare oportunități pentru motoarele cu combustie. 

Dar Lindner, membru al Partidului Liberal Democrat, pro-business, care împarte puterea cu social-democrații și Verzii, a declarat că Germania va fi în continuare o piață de top pentru vehiculele electrice.

Firme precum Volkswagen au anunțat deja că intenționează să nu mai vândă mașini cu motoare cu combustie în Europa până în 2035, însă unele grupuri industriale au avertizat împotriva interzicerii unei tehnologii specifice și au afirmat că obiectivele mai ambițioase pot fi atinse doar dacă factorii de decizie politică sprijină o dezvoltare masivă a infrastructurii de încărcare.

UE negociază, de asemenea, propuneri care să oblige țările să instaleze puncte de încărcare publice la intervale regulate de-a lungul drumurilor principale.

Sursa foto: Twitter / Christian Lindner

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. 👍👍👍🙌🙌🙌🙌🙌

  2. Foarte bine ,nu distrugem omenirea pentru aberatiile eco-teroristilor.

  3. 😂😂😂😂😂

  4. Nu se va interzice nici vânzarea nici circulația, se vor ieftini mașinile electrice, va crește insuportabil prețul benzinei motorinei si se vor pune noi taxe pe motoarele termice.

    • Si kw va fi la ofertă 3×1 si vor fi mașinării electrice ,de la un clește până la rachete si din cand in cand ne vor speria de posibilitatea unei pene de curent mondiale…

  5. In acest moment este inimaginabila o rețea care sa poată incarca 100.000 de mașini in cartierele orașelor. Peste 50% vor fi puse la încărcat noaptea, simultan! Pt cine știe distribuție de energie electrică, asta e un coșmar…
    Dacă, într-adevăr, se negociază ȘI dezvoltarea rețelei electrice, atunci cred ca trebuie sa mai dărâmam blocuri 🙂

    • @gushpi: Asta cu încărcarea acasă, e precum centrala de apartament. Nu-i tocmai soluția optima si nici nu se va merge in direcția aceasta in orașe.
      Mai degrabă utila ar fi convertirea tuturor stâlpilor de iluminat in stații de încărcare + alte soluții similare.

    • 100k? In California sunt peste 1 milion de masini electrice, aia cum se descurca? Sa nu vorbim de ce consum energetic are regiunea cu alte domenii.

      Cate blocuri am daramat pentru reteaua de telecom in RO? Da aia care deja e la al 3lea tip de cablu prin care o folosim.

    • @m, tu ai fost in California si ai venit inapoi 🙁

    • @M,
      Ești întruchiparea zicalei: Cap ai, minte ce îți mai trebuie?! Tu compari un cablu de telefon cu o statie de încărcare auto? Telefonul este instalat în apartament, tu ce faci, Îți duci mașină în casă sa o incarci? Sau o să atârne prelungitoarele pe geamurile blocurilor precum incaltarile pe sârmele de telefoane?
      Cu siguranță viitorul este electric, dar nu te apuci sa tai înainte sa masori! In București sunt 1,4 milioane auto înmatriculate și în California cca 30 milioane. Când vor fi 50% electrice, încărcatul va fi o problema, nu doar de retea ci in București și de spatiu. Pt că are 240 kmp, 90% stau in bloc.Comitatul Los Angeles are 12300kmp (California are 423.0000 kmp) majoritatea la case.
      Viitorul este electric, dar pentru a înlocui motorul termic este necesar un acumulator de dimensiune redusa și cu încărcare in 5-10′, la un preț accesibil ( acum costa câteva zeci de mii de euro setul de acumulatori). Se va face, dar nu în 12-15 ani.

    • Incercati pe google maps să vedeți dacă găsiți în occident vreo gospodărie, atelier, ferma fără fotovoltaice.
      Nu zic că nu găsiți, dar există o densitate considerabilă a celor care deja schimbă panourile vechi cu altele noi.
      Oricum probleme cu încărcarea la stațiile publice sunt și acolo că se parchează aiurea, stau mașinile în prize cu zilele, mai trage câte un tir paralel cu stațiile de încărcare, etc. Toate astea se vor reglementa pe parcurs.
      Soluții sunt, dar la noi nu are cine sa le aplice.

  6. Când au devenit nemții din liderii continentului in cel mai conservator si mai înapoiat membru al uniunii?

    • Asa au fost tot timpul. Pe ce lume trăiești. Ce tehnologii noi cunoști în floare la nemți? Nimica, totul se bazează pe gaz ieftin și tehnologii vechi. Google, amazon, apple, tesla? Ceva de genul asta în Germania?

    • ce tehnologii noi? adica vrei sa iti enumar inovatiile de la bmw, audi, mercedes? for starters. daca aia nu au inovat….ne-am dat naibii. dar pe parte de masini tehnice? bosch iti zice ceva? ma indoiesc….
      ok, nu au apple, dar apple e mai usor cu inovatia in sine. in comparatie insa cu alte tari europene….as zice ca stau bine. comparatia oricum nu era cu sua.

  7. Normal, ajung tara agrara daca nu vand wagen- uri 🙂

  8. Ciudată dihotomia asta… Toate statele sunt împotrivă, numai CE și PE sunt pro. Nu prea are sens… CE și PE nu sunt emanații ale popoarelor, la fel ca guvernele?
    Mă rog… dar de ce nu începem cu lucrurile mici? Ok, nu cu paharele de unică folosință, uneltele de pescuit și bețișoarele de urechi. Aia e ce-au văzut europarlamentarii când s-au plimbat pe plajă și nu le-a plăcut și s-au gândit să facă o lege.
    Dar, de exemplu, să începem cu ambalajele: doi biscuiți într-o punguță, 15 punguțe în cutie de metal. Sifon la PET. Iaurțel la plastic. Berică la doză de metal. Unt la plastic. Lapte la carton. Salam la țiplă. Scobitori ambalate individual. Telefon în țiplă, în carton, în folie, în carton. Manual de utilizare triplu-ștecher – cărticică de 30 de pagini în 16 limbi. 2 persoane – 1 săptămână – 1 sac de ambalaje de plastic și o pungă de ambalaje de hârtie/carton.
    WTF?

  9. pai si ce ne facem? Nu sar ursula +macron+scholz sa ne spună ca unanimitatea nu e buna si ca trebuie trecut la vot majoritar ca sa-i trantim germania iubitoare de combustibili fosili? 🙂

  10. Avand in vedere ca acu’ se cosntruiesc in draci fabrici de baterii, probabil dupa 2025 nu o sa mai aiba sens sa iei motor termic, o sa cumpere doar pasionatii. Deocamdata nemtii doar incearca sa linisteasca sindicatele.

    • Eu nu am 30.000 de euro de aruncat pe o masina electrica noua decenta. Nici pt una termica noua la acelas pret nu am.
      2nd hand Toyota sau Honda for life.
      Voi mereu uitati ca oamenii nu au bani de masini noi si vor vota cu portofelul, piata libera va decide incotro se indreapta industria pe termen lung.

    • @libertarian
      Temerile sunt nejustificate.
      E clar că se va face ce va fi posibil.
      Stabilirea obiectivelor este totuși necesară dacă vrem o lume mai curată.
      Anul trecut inundațiile din Germania au adus pagube inimaginabile.
      Resursele de hidrocarburi nu sunt inepuizabile.
      Vrem nu vrem alte soluții nu sunt.