G4Media.ro

FOTO Vineri se deschide prima autostradă urbană, ciotul de 6,5 km din…

FOTO Vineri se deschide prima autostradă urbană, ciotul de 6,5 km din A3. Autostrada se termină cu un semafor în Șoseaua Petricani

Porțiunea de 6,5 km din Autostrada A3, prima autostradă urbană din România, este aproape gata. Cei 6,5 kilometri dintre Centura Capitalei și Șoseaua Petricani vor putea fi parcurși în circa 5 minute, însă șoferii vor avea mereu mâna pe schimbător, deoarece limitele de viteză variază destul de mult, de la 100 km/h în zona centurii la 30 km/h în sensul giratoriu de la Gheorghiței.

Răbdarea șoferilor ar putea fi pusă la încercare la ieșirea de pe autostradă. La intersecția acesteia cu Șoseaua Petricani, o arteră foarte circulată, vor fi instalate semafoare, ceea ce ar putea duce la gâtuirea traficului și la formarea de cozi mai ales în orele de vârf. Soluția a fost aleasă însă din motive de siguranță.

Șefii de la Drumuri au anunțat că lucrările la cei 3,3 kilometri dinspre strada Popasului până la Șoseaua Petricani ai autostrăzii A3 București – Ploiești sunt pe ultima sută de metri, tronsonul de autostradă urmând a fi deschis circulației pe 14 decembrie. Tot atunci vor fi dați în folosință și alți 3,2 kilometri din aceeași autostradă între Strada Popasului din Voluntari și Centura Capitalei.

Șoferii trebuie să știe că viteza maximă de deplasare pe ciotul de autostradă va diferi foarte mult de la un kilometru la altul, potrivit proiectului de semnalizare:

– de la km 0 la km 1 este de 70 km/h;
– în intersecția cu sensul giratoriu de la Gherghiței este 30 km/h;
– de la km 1 la km 1,8 este 80 km/h;
– de la km 1,8 la km 3,3 km este de 100 km/h;

Între Strada Popasului și Centura Capitalei șoferii vor putea călca pedala până la 130 de km/h, însă reprezentanții Companiei de Drumuri au declarat pentru G4Media.ro că se ia în calcul stabilirea și pentru acest segment de autostradă a unei viteze de deplasare de cel mult 100 de km/h “pentru adoptarea unei viteze unitare în vederea eliminării oricăror riscuri ale participanților la trafic”.

Pentru ca cei 6,5 kilometri de șosea rapidă să poată fi deschiși traficului vineri este necesar ca grecii de la Aktor să termine lucrările. Cu două zile înainte muncitorii încă lucrau încă la instalarea semafoarelor care vor dirija traficul în zona intersecției autostrăzii cu Șoseaua Petricani.

Foto: Semafoarele așteaptă să fie montate la intersectia A3 cu Șoseaua Petricani (Sursa: Cristina Sbîrn)

Soluția aleasă de a semaforiza această intersecție în T este una provizorie, până când Primăria Capitalei va finaliza lărgirea la patru benzi a străzii Fabrica de Glucoză, care vine în prelungirea autostrăzii. Ulterior, în zonă va fi construit un sens giratoriu.
De asemenea, semafoarele vor avea sisteme de detectare a valorilor de trafic pentru optimizarea timpilor de semaforizare.

De ce intersecție în T și nu sens giratoriu din prima fază? Explicația e data de linia de tramvai de de pe Șoseaua Petricani și de trecerea de pietoni din zonă.

“Din perspectiva siguranței traficului soluția aleasă acum – intersecție în T semaforizată – este cea mai bună soluție. Nu știu cum ar putea face ulterior sens giratoriu în zonă în condițiile în care există linia de tramvai. Mai există și problema trecerilor de pietoni”, a declarat pentru G4Media.ro inginerul Robert Cristian Moraru, auditor de siguranță rutieră.

Constructorul trebuie să termine și de vopsit marcajele și de instalat semnele rutiere.

În plus, o filmare din dronă realizată pe 10 decembrie de Asociația Construim România arată că o mică porțiune din autostradă nu are parapet metalic lateral.

Odată cu inaugurarea celor 6,5 km, se va finaliza autostrada București-Ploiești la 11 ani și 6 luni de la prima lopată de asfalt. G4Media.ro a scris aici despre istoria autostrăzii București-Ploiești.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Autostrada de 6 km si cu viteza maxima de 30km pe unele portiuni :)))) . Mai nou orice drum e considerat autostrada.

    • Daca vor musai, pot sa-i zica si tunel, sau pod, de ce nu, cale ferata?
      In realitate este racordul autostrazii la sistemul de strazi al capitalei.
      Normal ca nu poti defini ceva cu intersectii ca fiind autostrada, fiie ea si urbana, dar da bine in presa.
      Bine ca se deschide! se mai distribuie traficul de pe alte cai, deja sufocate acum: Colentina, Petricani, … devine si autostrada mai utilizabila.
      Cu timpul, se va mai stabiliza traficul. Asta mai vine si de la sine, prin uz!
      Pana una-alta iese la iveala ca s-a frecat menta cu Fabrica de Glucoza si e cam naspa.

  2. Sens giratoriu cu tramvai nu s-a mai vazut? Gasiti in ploiesti…

    • Nici nu trebuie să meargă 60 km până acolo, găsesc așa ceva și în București. Să se uite la Obor, la Baba Novac sau chiar în piața Sudului… „Inginerul Robert Cristian Moraru, auditor de siguranță rutieră”, nu prea pare la curent cu toate astea.

  3. la fel se mintea si pe timpul lu’ pontocchio si in toate vremurile.
    asta e tarisoara asta.

  4. De cind dracu sunt sensuri giratorii pe autostradă? Daca sunt sensuri giratorii nu mai este autostradă in cel mai bun caz este un expres !

  5. Las’ că se merită… Ca să se de’e Mitici’ cu săniuța și dăoagele pe Vale, se merită… Acu’ pot fi fericiți că dupe șușeaua la mare, i-aproape gata și-asta, adică ca BD la munte și la mare. Darr, extazul va fi când șușeaua va trece și prin recepțiile hotelurilor de pe Valea Prahovei!