G4Media.ro

Fostul șef al Fiscului, Gelu Diaconu: Radiografia celor 7 măsuri care au…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Este un dezastru la ANAF. Grav este că angajații tac ca oile.
    Iată ce am pățit cu declarația unică.
    Față de declarațiile precedente pe care puteai să le completezi online în Spațiul Virtual Privat, declarația unică vine sub forma unui PDF pe care îl downloadezi, completezi și apoi îl uploadezi în acel Spațiu Virtual Eșuat. Completarea PDF-ului se poate face doar cu Adobe Reader, care NU are versiune pe Linux. Am reușit totuși să-l rulez folosind emulatorul Wine.
    Declarația unică am depus-o în iulie, iar decizia de impunere a venit de-abia în noiembrie! Și a fost greșită! Nu s-a luat în calcul pierderea acumulată. În Spațiul Virtual Eșuat nu poți anunța greșeala pentru că ANAF Asistență e pentru altceva! Am mers la sediul ANAF și am raportat și în persoană problema și am realizat cu groază că ei corectează deciziile manual, una câte una! (nu eram singurul afectat).
    După câteva saptămâni vine și decizia corectată, mai bine spus, a trebuit să mă duc la poștă după ea(!) și mai târziu a apărut și în SP Eșuat. Surpriză! Decizia corectată este și ea greșită, și anume nu mai apare cei 2% câtre un ONG. Suntem deja cu câteva zile înainte de 15 decembrie, și decid să plătesc ca să beneficiez de reduceri. Plătesc prin transfer bancar impozitul, dar pentru asigurările de sănătate nu sunt sigur de valoarea reducerii și decid să mă duc din nou la sediul ANAF să plătesc acolo. Stau la o coadă mare să iau o notă de plată și trebuie să plec să caut un bancomat pentru că nu pot plăti cu cardul taxe pe 2018 datorită noului cont unic! Pe 2017 se poate cu cardul, dar n-am ce plăti!
    Decid să mă duc să vorbesc despre noua greșeală legată de cei 2% de pe decizia de impunere. Doamna funcționară este nervoasă și stresată. Are multe alte priorități mai importante decât cei 2% ai mei. În plus, pare că îi este frică să mai modifice ceva („ce reparăm într-o parte se strică în alta”). Îmi scrie datele pe un post-it și plec simțind că problema va fi „uitată” imediat ce ies pe ușă.
    Acum în ianuarie aflu de la Casa de Asigurări de Sănătate că la ei în sistem eu nu apar cu declarația unică depusă, deci NU sunt asigurat! Nu am ce face și merg din nou la sediul ANAF, unde, după ce au ridicat din umeri, îmi trage la imprimantă o copie după declarația unică (depusă încă din iulie și plătită în decembrie) cu care mă întorc la Sănătate, unde manual mi-au introdus declarația în sistemul lor! Înainte de asta, la ANAF, n-am mai ridicat problema celor 2%, resemnându-mă cu…„de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere!”. În martie o luăm de la capăt cu altă declarație unică (în lume)…

    • Completare:
      Suma de 2% era mică și nu am mai insistat, lăsând în pace funcționarele cu probleme lor…

      Insă, sunt decis ca pe viitor, la orice greșeală ANAF să îmi iau timp să fac o contestație oficială, scrisă. Dacă mai mulți ar proceda la fel, – și contestațiile numărate – am avea o imagine mai bună cu amploarea dezastrului din ANAF.