G4Media.ro

Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, despre lipsa grătarelor de protecție…

Sursa foto: Horațiu Cosma

Fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, despre lipsa grătarelor de protecție de pe viaductul de pe Sibiu – Boița: ”Faptul că nu există normativ, nu i-a împiedicat să le monteze pe Autostrada Transilvania”

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma (USR) consideră afirmațiile ministrului Sorin Grindeanu, referitoare la motivele pentru care nu se vor monta grătare de protecție pe viaductul Tălmăcel de pe tronsonul Sibiu – Boița ca fiind ”incredibile și retrograde”.

”E o declarație incredibilă și retrogradă. Astfel de grătare au mai fost montate pe Autostrada Transilvania unde au funcționat foarte bine, își au acest rol de a evita căderile în gol al celor opriți pe viaduct. Faptul că nu există normativ, asta nu i-a împiedicat să pună pe Autostrada Transilvania”, spune Horațiu Cosma.

Citește și:

Nu se vor monta protecții pe viaductul de pe tronsonul Sibiu – Boița, acolo unde a murit un om, în luna ianuarie / Acesta a căzut în gol de la 20 de metri după ce a sărit peste un parapete / Ministerul Transporturilor susține că nu există normativă pentru instalarea protecțiilor între sensurile de mers

El susține că în situații de urgență șoferii nu au alt mijloc să se ferească de posibile accidentări decât acest spațiu, protejat de mai multe bare de protecție.

Fostul secretar de stat se consideră șocat de afirmația explicația dată de ministru conform căreia autostrăzile sunt ”rezervate exclusiv circulației autovehiculelor” și că există benzi de staționare de urgență care ar permite un refugiu șoferilor.

”Cum, mașinile circulă de unele singure? Nu mai există șoferi? Există situații în care se pot întâmpla un astfel de ambuteiaj, un carambol, în care primul reflex al șoferului e să iasă și să se pună la adăpost.

Când se întâmplă, mașinile nu se opresc fix la limita de urgență, se întâmplă să ajungă pe toată lățimea autostrăzii și oamenii încearcă să se pună la adăpost în afară, dincolo de parapet, e firesc”, spune Cosma.

El spune că se pot întâmpla incidente precum cel din ianuarie, atunci când un șofer s-a ferit de un autoturism și a căzut în gol de la 20 de metri, pentru că în aceste zone se produce polei mult mai des decât în zonele în care autostrăzile sunt construite pe pământ.

Citește și:

Bărbatul mort în accidentul de pe autostrada Sibiu – Boița a căzut de la 20 de metri: nu era instalat un grătar sub parapete  / CNAIR: ”Se mai montează astfel de grilaje, dar acolo nu era prevăzut în proiect”

”Pe viaduct, în caz de polei, degivrarea se face mult mai greu decât acolo unde autostrada e pe pământ. În aceste zone, pe lateral se pun panouri mai înalte, antifonice, iar atunci singura variantă de punere la adăpost a pasagerilor și șoferilor este zona mediană. Exact acolo este și locul pe unde respectiva persoană a decedat când a încercat să iasă din zona periculoasă. E o locație în care noaptea unde nu-ți dai seama de pericol”, spune Horațiu Cosma.

El apreciază că și dacă există posibilitatea unu la un milion să mai apară astfel de tragedii, aceste grătare trebuie montate, iar lipsa normativelor nu este o scuză.

”Faptul că nu există normativ, asta nu i-a împiedicat să pună grătare pe podurile pe Autostrada Transilvania (foto).  Grătarul respectiv e 0,00001 din investiție și poate salva viața unui om peste un an, poate”, a mai spus fostul secretar de stat.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează