G4Media.ro

Ford amână producţia unui nou SUV şi a unei camionete mari, complet…

Sursă foto: Ford

Ford amână producţia unui nou SUV şi a unei camionete mari, complet electrice / ”Vehiculele noastre revoluţionare, de următoarea generaţie, vor fi noi, de la zero”

Ford Motor amână producţia unui nou SUV şi a unei camionete mari, complet electrice, în timp ce se concentrează pentru a oferi opţiuni hibride în întreaga sa linie nord-americană de vehicule, până în 2030, transmite CNBC, transmite News.ro.

Producătorul de automobile din Detroit a declarat joi că va continua să investească în vehicule electrice, dar amână producţia SUV-ului cu trei rânduri de locuri la o fabrică din Canada până în 2027, de la planul său iniţial din 2025.

Pickupul de următoarea generaţie, cu numele de cod ”T3” este amânat de la sfârşitul anului 2025 până în 2026.

Schimbarea planurilor pentru vehicule electrice este cea mai recentă schimbare de strategie pentru Ford şi pentru întreaga industrie auto, deoarece adoptarea acestora a fost mai lentă decât se aşteptau mulţi, iar costurile de producţie rămân ridicate.

Marca Ford s-a clasat pe locul al doilea în vânzările de vehicule electrice în primul trimestru al acestui an, în spatele Tesla, dar producătorul auto din Detroit s-a clasat pe locul al treilea în general. Atât Tesla, cât şi Hyundai, inclusiv Kia şi Genesis, au vândut mai multe vehicule electrice decât Ford.

”Fiind marca nr. 2 de vehicule electrice în SUA în ultimii doi ani, ne-am angajat să extindem o afacere profitabilă cu vehicule electrice, utilizând capitalul cu înţelepciune şi aducând pe piaţă vehiculele pe gaz, hibride şi complet electrice potrivite la momentul potrivit”, a declarat CEO-ul Jim Farley într-un comunicat de joi.

Marca Ford s-a clasat pe locul al doilea în vânzările de vehicule electrice, după Tesla, dar producătorul auto din Detroit s-a clasat pe locul al treilea în vânzările de vehicule electrice în primul trimestru sau în acest an.

Atât Tesla, cât şi Hyundai, inclusiv mărcile Kia şi Genesis, s-au vândut mai mult decât Ford în segmentul de vehicule electrice.

SUV-ul cu trei rânduri de scaune a făcut parte dintr-o investiţie de aproximativ 1,3 miliarde de dolari pentru a trece uzina de asamblare Ford din Oakville din Ontario, Canada, într-un nou hub de vehicule electrice. Trebuia să fie prima dată când Ford reutila complet o instalaţie nord-americană care produce vehicule pe gaz într-una care produce vehicule electrice.

”Timpul suplimentar va permite pieţei de consumatori pentru vehiculele electrice cu trei rânduri să se dezvolte în continuare şi să permită Ford să profite de tehnologia emergentă a bateriilor, cu scopul de a oferi clienţilor o durabilitate sporită şi o valoare mai bună”, a spus compania în comunicat.

Ford a declarat că va continua să-şi concentreze eforturile pentru vehicule electrice pe noi fabrici, cum ar fi campusul ”BlueOval City” din Tennessee, mai degrabă decât să facă tranziţia instalaţiilor actuale care produc vehicule cu motoare cu ardere internă la modele complet electrice.

”Vehiculele noastre revoluţionare, de următoarea generaţie, vor fi noi, de la zero, şi vor fi pe deplin activate prin software, cu experienţe digitale în continuă îmbunătăţire şi o multitudine de servicii potenţiale”, a spus Farley.

Producătorul auto a declarat că uriaşa unitate din Tennessee, care a făcut parte dintr-o investiţie de 11,4 miliarde de dolari anunţată în 2021, va începe producţia de camionetă electrică de următoarea generaţie a Ford în 2026 şi nu în 2025.

Ford continuă construcţia fabricilor de baterii în Michigan, Tennessee şi Kentucky.

În primul trimestru al anului 2024, vânzările de vehicule electrice ale Ford au crescut cu 86% faţă de nivelurile scăzute din anul anterior.

Vânzările de hibride ale producătorului de automobile au crescut cu 42% de la an la an, în timp ce vânzările de vehicule tradiţionale Ford cu motoare cu ardere internă au crescut cu 2,6%.

Afacerea Ford cu vehicule electrice ”Model e” a pierdut 4,7 miliarde de dolari în 2023, inclusiv 1,57 miliarde de dolari în trimestrul al patrulea.

În februarie, producătorul auto a declarat că se aştepta ca unitatea să piardă între 5 şi 5,5 miliarde de dolari în 2024.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Momentan este mai scump să circuli electric decat cu combustibil fosil, chiar dacă nu se tine cont de preturile inițiale ale mașinilor!