G4Media.ro

Firma de transport public din Alba Iulia suspendă gratuitățile pentru pensionari și…

Firma de transport public din Alba Iulia suspendă gratuitățile pentru pensionari și elevi. Primăria nu mai plătește facturile vechi și refuză să atribuie noul contract, după finalizarea licitației

STP Alba, firma care asigură transportul public în Alba Iulia, a anunțat că nu mai poate susține gratuitățile pentru elevi și pensionari din cauza restanțelor la plată acumulate de primărie. Datoriile către societatea de transport se ridică, în prezent, la aproape 3 milioane de lei, au transmis reprezentații companiei, într-un comunicat de presă.

Compania a anunțat că, de miercuri, toți călătorii vor trebui să plătească prețul întreg al biletului, respectiv 2,5 lei, cu valabilitate de o oră pe orice traseu și cu posibilitatea de a schimba mai multe autobuze în acest interval.

”Refuzul primăriei la plata facturilor emise pentru serviciile prestate în acest an a dus la situații limită în desfășurarea activității, pornind de la imposibilitatea întreținerii eficiente și fără compromisuri a flotei de autobuze, până la incapacitatea plății salariilor pentru cei 200 de angajați. Pentru a putea menține activitatea de transport public, serviciu absolut esențial pentru Alba Iulia și celelalte localități membre ale AIDA TL, STP va încasa de la albaiulieni prețul întreg pentru un bilet care permite călătoria timp de o oră, chiar și de la cei care beneficiază de reduceri și gratuitate la transport” a transmis compania.

STP Alba a câștigat licitația pentru un nou contract de transport public în Zona Metropolitană, care include, pe lângă Alba Iulia și șapte comune din județ, asociate într-o Asociație de Dezvoltare Comunitară.

Noua administrație, reprezentantă de primarul Gabriel Pleșa (USR) nu dorește însă semnarea contractului și a cerut în instanță suspendarea hotărârii prin care STP a primit noul contract de gestionare a transportului public de persoane. Solicitarea a fost respinsă la Tribunalul Alba Iulia, instanța considerând.

Motivul principal pe care Primăria Alba Iulia l-a invocat în cererea de suspendare a hotărârii este acela că primarul Gabriel Pleșa nu era membru în asociație, la momentul semnării noului contract cu STP. În realitate, potrivit reprezentanților companiei de transport, primăria dorește refacerea licitației și aducerea unui alt transportator.

„Firma noastră, cu tot ce înseamnă costuri cu salarii, întreținerea mijloacelor de transport, combustibili etc. nu poate să-și mai acopere cheltuielile pentru acest segment al gratuităților. Asta, atenție, în condițiile în care Gabriel Pleșa, în calitate de primar, nu onorează la plată facturile restante pe care municipalitatea le are față de societatea noastră.

STP își exprimă, în mod răspicat, regretul pentru această situație. Lucrurile ar putea reveni la normal sau, dimpotrivă, se poate ajunge la blocarea transportului local, în funcție de ce decizii va adopta conducerea primăriei. Considerăm că suntem îndreptățiți să solicităm respectarea legilor în vigoare, respectiv asumarea în cadrul Consiliului Local, cât mai repede, a contribuției la AIDA TL, chiar și parțială, pentru anul 2021, dar și plata facturilor către STP garantată de încadrarea în limita de 1/12 din bugetul anului anterior, până la votarea bugetului” a declarat directorul STP Alba, Stelian Nicola.

Războiul a ajuns și în faza plângerilor penale. STP Alba a depus o plângere împotriva primarului, pentru refuzul de a semna contractul atribuit.

„Motivul pentru care s-a ajuns aici e halucinant: deranjez pentru că vreau transparenţă totală în cheltuirea milioanelor de euro pentru susţinerea transportului local din Alba Iulia. Astfel, împreună cu colegii din primărie, am început să evaluăm serios impactul bugetar pe care îl va avea noul contract de delegare a serviciului de transport public local” – Gabriel Pleşa, primarul municipiului Alba Iulia.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Pe scurt: vor sa aduca firma Livio Dario, care nenoroceste de ani intregi transportul judetean: oameni inghesuiti claie peste gramada, abonamente valabile, bifate cu pixul ca sa nu depasesti nr de calatorii… calitate zero. Nu mai zic de curatenie… pacat ca un primar usr e capabil de asa ceva. Nu am crezut ca e posibil. In alba iulia, pana acum STP a fost cat de cat ok, autobuze la timp, conditii bune… plus autobuzul etajat, bucuria copilului meu.

  2. Foarte bine!

  3. Primarii astia de la usere in afara de galagie nu stiu sa faca nimik. „USL traieste”, „Mafia gunoaielor”, acum si „Mafia transporturilor”. Bravo, baieti si fete, continuati tot asa timp de 4 ani, ca va mai alege sulea.

  4. Imi doresc un partid care sa fie in stare sa faca un program de stimulare a achizitiilor de autobuze de catre comune si orase, petru asigurarea legaturilor intre localitati, in special in mediul rural. Acum mai mult de jumatate din tara nu au legaturi cu orasele. Stiti ce inseamna asta? Izolare totala pentru zeci de mii de localitati. Nu toti oamenii au masini, nu toti isi permit masini. Cum pot sa ajunga batrinii din sate la oras pentru medic, medicamente, cumparaturi? De cine sa depinda? Miticul prost crede ca Romania incepe si se termina cu haznaua asta de oras a lui Bucur. Este o lume intreaga dincolo de limitele capitalei ,care este condamnata la izolare din cauza imbecililor care ne-au condus 30 de ani. Pe vremea lui ceasca 90% din sate si comune erau legate de oras prin autobuz. Acum este dezastru. Taiem, taiem, atit stim…
    Hai sa o luam altfel, poate se aprind beculetele vreunui smecher. Mai baieti voi stiti cati bani se pot face din licitatiile trucate pentru achizitionarea de autobuze destinate mediului rural? Cate vile se pot primi in Turcia sub forma de pandele parandarat? Incredibil de multi bani, mai ales pentru partid, puteti sa cumparati locuri eligibile in parlamentul infractorilor pentru tot neamul vostru, 20 de ani de acum incolo. Asa ca haideti ganditi un plan – 20.000 de autobuze pentru mediul rural, in 2 ani. O bagati in fonduri europene. Aduceti si un fabricant de autobuze care sa deschida o fabrica in judetul in care candidati si sunteti alesi pe viata!!!! Deci, ne imbogatim si noi, sau lasam pe altul?

  5. Nici o gratuitate si nici o subventie pentru transportul public . Oriunde in Romania .
    Cine are bani urca in autobuz cine nu foloseste alta metoda de deplasare .
    Societatile de transport sa traiasca din vinzarea biletelor si abonamentelor .
    Nici un ban din bugetele publice nu trebuie sa mearga catre aceste societati tilharite .

    • Scrie te rog aici numele orasului din lumea civilizata unde tranportul public nu primeste bani de la buget.

    • Ce deștept ești! Dar toate birurile puse salariile noastre unde crezi că se duc? Și în Canada transportul in comun se subvenționează de la stat.

    • Cum vrem sa incurajam transportul in public pentru a reduce poluarea si traficul in oras, daca actionam asa?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.