G4Media.ro

EXCLUSIV Conflict în Ministerul Educației, pe locurile speciale în licee pentru copiii…

Foto: gov.ro

EXCLUSIV Conflict în Ministerul Educației, pe locurile speciale în licee pentru copiii cu CES: Direcția juridică a atacat în instanță decizia CNCD, ministrul Educației a retras contestația

Decizia ministrului Educației de a acorda de anul acesta locuri speciale în licee copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES), pe modelul locurilor pentru romi, a intrat în conflict direct cu funcționarii din Minister care susțin școlile speciale, potrivit surselor Edupedu.ro. Direcția juridică a Ministerului Educației a contestat la Curtea de Apel hotărârea Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării care cerea Ministerului Educației să acorde locuri speciale la liceu elevilor cu CES. Contactată de Edupedu.ro, Monica Anisie a confirmat acțiunea juridicului și a declarat că a retras contestația.

“Am retras ieri [marți, 9 iunie – N.Red.] contestația, când am aflat”, a afirmat Anisie, pentru Edupedu.ro.

“Nici măcar nu am știut de contestație. Pe 22 mai au depus-o. Noi am convenit că vom face această alocare a locurilor pentru copiii cu CES, am avut întâlnirea cu doamna Mădălina Turza și ne-a prezentat punctul de vedere al ANDPDCA (Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții). Dumneaei a fost și marți la Ministerul Educației și am lucrat la un draft de procedură și tot marți am aflat că, de fapt, se contestase această decizie a CNCD în care Ministerului i se solicita să aloce locuri speciale pentru acești copii”, a precizat ministrul Educației, pentru Edupedu.ro.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Functionarii din minister stiu ce stiu !
    Cum vor reusi sa fie integrati elevii”cu cerinte educationale speciale in clase cu elevi care nu au astfel de cerinte ?
    Cum se va descurca profesorul ?
    Ce se intampla cu scolile speciale ?

    PS. Apropo, „modelul locurilor pt romi” nu are ca cauta in discutia de fata ! Cele doua forme de discriminare pozitiva a celor doua minoritati (cea a copiilor cu CES si cea a romilor) sunt absolut diferite !

    PPS. Ma astept acum ca sa mi se spuna ca e o discriminare insasi catalogarea elevilor cu CES ca fiind o „minoritate” !!!!