G4Media.ro

Europarlamentarii USR-PLUS Cristian Ghinea și Vlad Botoș au lansat proiectul ”O țară…

Sursa foto: Inquam Photos / Bogdan Ioan Buda

Europarlamentarii USR-PLUS Cristian Ghinea și Vlad Botoș au lansat proiectul ”O țară ca afară”/ Vor fi propuse soluții pentru utilizarea eficientă a fondurilor de la UE în perioada 2021-2027

Cu sprijinul grupului Renew Europe, Cristian Ghinea și Vlad Botoș au inițiat proiectul „O Țară ca Afară”, care să propună soluții pentru valorificarea la maximum a fondurilor europene disponibile.

« „O Țară Ca Afară“ este ceea ce cer instinctiv oamenii. Acest proiect va fi despre cum folosim Uniunea Europeană – fondurile UE, legislația, reglementările, obligațiile asumate, rapoartele, dezbaterile – pentru modernizarea României. La firul ierbii» a spus Cristian Ghinea, fost ministru al Fondurilor Europene în guvernul Cioloș.

„Toate ideile și soluțiile pe care le vom propune, în anii următori, pot aduce schimbări sensibile pe numeroase domenii. Important este ca apoi să fie puse în practică”, a spus, la rândul său, Vlad Botoș, co-inițiator.

Cei doi susțin că, deși în 12 ani România a beneficiat de 53 de miliarde de euro fonduri europene, acest lucru nu a  dus la o creștere spectaculoasă a indicilor de dezvoltare sustenabilă,  așa cum sunt aceștia definiți de către ONU.

”Vom propune soluții de guvernare concrete – care sunt bazate pe cunoașterea realității, care pot fi implementate de mâine: fiecare soluție de guvernare va avea detaliat bugetul, sursa banilor, pașii necesari, instituțiile care ar trebui să le implementeze. Cele mai multe sunt finanțabile din fonduri europene”, se arată într-un comunicat al inițiatorilor.

Odată cu lansarea proiectului, au fost prezentate pe site-ul proiectului, www.otaracaafara.eu, primele analize pe trei subiecte: deblocarea urgentă a fondurilor UE pentru persoane defavorizate; soarta fondurilor UE pentru infrastructură, riscul la care sunt supuse în acest moment; eșecul de fond al finanțărilor pentru „capital uman” și cum pot fi utilizate de fapt pentru oameni.

Foto: Cristian Ghinea (Inquam Photos/ Bogdan-Ioan Buda)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Tot pe stil POSDRU?

    • Când aud de POSDRU mă ia greața. Eu zic să așteptăm oferta, băieții știu carte, ei nu prea înțeleg că societatea nu este o corporație.

  2. Bah useristule, daca e asa bine afara, de ce nu va carati voi acolo si ne lasati pe noi sa ducem greu asta singuri! Mergeti la diaspore si miorlaiti-va impreuna, ca ni s-a acrit de voi! Schimba sefu Orban si singur tarisoara, numai voi ne mai lipseati pe cap…

  3. La parlamentare votez USR. Cu restu m-am convins.

  4. Bun, oamenii fiind profesionişti au identificat corect temele cheie: reducerea sărăciei, sănătate şi bunăstare, educație, mediu. Acum mai rămâne să-şi convingă şi activiştii din bula corporatistă cu tendințe de sociopatie că statisticile ca cea de mai jos nu se rezolvă neapărat cu PPP-uri şi cu îndemnuri ca săracii să mănânce brioşe:

    „Populație aflată în gospodării fără apă curentă, toaletă sau servicii de canalizare:
    UE: 2%
    România: 26%”

    Eu vă votez oricum din lipsă de alternativă, dar nu ştiu câţi USRişti sunt gata să conştientizeze că „Afară” ăla pe care ni-l dorim în țară e de cele mai multe ori rezultatul a zeci de ani de social democrație europeană, neavând toți norocul de a ne naşte pe un depozit de dinozauri morți ca Norvegia. Social democrație care nu are nimic în comun cu PSD–„ăştia” sunt o gaşcă apolitică, singura lor ideologie e jaful şi îmbogăţirea lor şi a neamurilor de neam prost.

    • Gresit, „afara” e rezultatul a doua, in unele cazuri chiar trei, secole de capitalism. Ca exista „afara” si in locuri in care social-democratia e o chestie care se intimpla la altii.

  5. Vise. O tara ca afara, dar nu ne asumam sa scoatem tara din rahat.
    Nu votam rezolutia UE ca e gargara, mai bine ne tinem de bancuri.
    O adunatura de nehotarati, oameni care fug de greu, ei vor numai cand este totul rezolvat.
    USR-partidul ars de propria prostie si incompetenta !

    • De-aia a fugit din parlament sa isi ia in primire mandatul din PE,ca sa „lucreze” la proiectul lui peste! Fonduri europene a pastorit si ca ministru in guvernul Ciolos,s-a aflat cui le dadea,colegului barna ,secretarul sau din minister si pesedistilor cu ajutorul carora guvernau !

  6. Eu nu am niciun pic de incredere in acest Ghinea. Daca propria lui viata a fost de rahat pana sa ajunga sa dea din gura prin politica, oare cum putem noi sa credem ca va sti sa aiba grija de problemele noastre?
    E nascut in 1977 dar pana prin 2016, deci la 29 de ani, nu stim nimic despre el. Exact ca si despre Ciolacu. Si dupa asta vedem ca a trecut pe la niste frectii de „facultati” politice. Vedem ce au scris despre el „ailalti” (ca Pippi Dee in ultima vreme a cam carmit-o spre stanga infractionala):
    http://www.romaniacurata.ro/baietii-destepti-ai-guvernului-ciolos-iii-azi-cristian-ghinea/
    Ce vad eu despre el in wikipedia este o viata de vorbe goale. Vreun job „pe bune”, ceva? Ba baieti, propuneti-ne unii cu facultati adevarate, si care au aratat ca stiu sa si munceasca, nu numai sa dea din gura!
    In plus, individul nu a votat motiunea de cenzura. A demisionat, si-a pus palma in cur si a sters-o catre tari mai calde si mai zemoase. UN OM PE CARE TARA POATE CONTA LA NEVOIE! Yeah, right!

    • Pai nu ne spui atunci si de Onegheurile alea unde el învăța MAE sa faca politica externa la Marea Neagra?
      Ca MAE e mic si bea laptic?
      Ia fă-ți si tu oneghe sa ai contract cu aia de la MAE.

    • @Adriss:
      Am cautat si eu 2 minute pe net si am scris despre ce am gasit. Daca as fi de la secu, le-as sti pe toate!

  7. Indiferent cine va administra fondurile UE rezultatul va fi zero. Si asta pt ca fondurile UE nu exista pur si simplu.Luati orice domeniu vreti:sanatate,transporturi etc si imparti banii alocati de UE pe aceste domenii la nevoia reala a Romaniei si veti obtine zero,…
    Adica,ce vreu sa spun,daca luati banii bugetati de UE pt sanatatea din romania si ii comparati cu bugetul necesar ca acest sector sa fuctioneze in limite normale veti observa ca ue ne da doar copeici,adica mult sub 1% din necesar.
    Cu alte cuvinte hai sa terminam dracului cu acesta manipulare si sa spunem romanilor ca ue nu le da bani si ca romanii trebuie sa-i produca ei insasi.

  8. Ca sa avem o tara ca afara, trebuie sa stim sa ne comportam ca oameni, civilizat si cu respect intre noi. Citind anumite comentarii de mai sus imi lasa impresia ca daca nu esti deacord cu mine esti contra mea. Tocmai de aia suntem oameni ca sa avem pareri diferite si sa ne acceptam opinia fiecaruia. Important este ca aceste idei pro si contra sa se uneasca sa iasa o idee mai buna folosita in scop constructiv si spre binele noatru. Eu nu vreau o tara ca afara. Cu mancare plina de ” E”uri si fast food.uri si te miri dupa de ce ai cancer la 30 de ani, oameni fara valori esentiale ale vietii, goi pe dinauntru si in cap…etc. Vedeti voi, multi dintre noi venereaza” uestul” ca fiind mana cereasca si solutile salvatoare de acolo vin. Nu e chiar asa.tTocmai aici e capcana. Noi ca si natie ar trebui sa fim mai uniti unul cu altul si sa lasam shmecheriile si furtishagurile la o parte. Ceea ce traim azi este rezultatul celor 30 de ani de la revolutie…adica furtishaguri si:”eu am „bemveu” date la o parte sa trec”.dar cant te utit toata ziua la stiri si la emisiunile lu” kpatos” de unde sa.ti iei materia cenushie… Decat dand in cap lu vecinu, ca ala e de vina ca tu nu ai conditii de trai adecvate erei care traim.

  9. Pe fiecare domeniu ar trebui o strategie pe termen lung. Va voi da un exemplu pentru autostrazi.
    Am gasit un articol despre autostrazile din USA in care se spunea ca autostrazile lor s-au platit pe ele insele de 6 ori in 40 de ani. Deci 15% pe an daca ar fi sa consideram ca s-au platit uniform. Tot in USA autostrada face transportatorilor o economie de 17%. La noi ar fi mai mult, data fiind starea proasta a drumurilor nationale si judetene. Autostrada o facem in primul rand pentru traficul greu (ceea ce de fapt contribuie la dezvoltarea industriala), apoi pentru turism si in sfarsit pentru navetismul local. Pentru turism va voi da exemplul muntilor Aninei. Sa zicem ca am avea A9 nu pana la Stamora Moravita ci pana la Oravita. Si ca am avea A6 de la Lugoj pana la Orsova. Din Arad, Timisoara, Lugoj sau Deva (de Resita nu mai vorbim, ca nu depinde decat marginal de aceste autostrazi) poti face turism de o zi in Muntii Aninei. Ajungi repede, poti face o tura in Cheile Nerei sau in zona Aninei, poti vizita Oravita, poti merge la Rudaria sau pe Cheile Minisului si poti inchide o excursie in circuit pe cealalta autostrada. Sau poti face Clisura Dunarii, ceea ce pe drumurile existente nu e chiar asa usor. Zona este superba (cei care au fost stiti) si sunt foarte multe de facut, turismul s-ar dezvolta, iar in zona de sud a Campiei de Vest s-ar putea dezvolta mai bine si industria.
    Ce as face eu: un masterplan care sa acopere Romania cu o grila de autostrazi N-S si E-V (aproximativ) pornind de la cele existente sau in lucru. Evident, A1, A10, A3 Bors-Targu Mures trebuie in primul rand terminate. Spre exemplu pe N-S: Satu Mare- Oradea-Arad-Timisoara-Oravita; Sighet-Baia Mare-Dej-Turda- actualul A10- Simeria-Petrosani-Tg. Jiu-Craiova-Calafat; Giurgiu-Bucuresti-Brasov-Sfantu Gheorghe-Miercurea-Ciuc-Ditrau; A7; Botosani-Iasi-Vaslui-Barlad-Tecuci-Galati-Constanta-Vama Veche iar pe E-V: Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistrita-Vatra Dornei-Suceava-Botosani; A3 Bors-Tg. Mures apoi A8 in continuare pana la Iasi-Ungheni; A1 pana la Boita, apoi A13 Brasov-Onesti-Barlad -Albita. Nu mai continui, intelegeti ideea. Normal ca nu le putem face deodata. Alocam bani anual pentru 100 km. la campie, si 20 km. la munte/deal dificil; ar fi necesari cam 1 miliard de euroi pe an. Pentru impact maxim, adaugam in continuarea a ce avem deja, nu incepem altele nelegate de cele existente decat in cazuri de impact foarte mare (ex: Targu Frumos-Iasi).
    Prima prioritate ar fi completarea A1 si A10, a doua A0 sud (ar fi fost mai bine nord, dar sud e „pe teava”). A7, A8 si A3 (Bors-Tg. Mures) ar trebui sa foe a treia prioritate.
    Uitati-va la maghiari. Ei au facut un sistem inteligent, care se preteaza la tara lor. La noi modelul nostru nu se potriveste, dar o grila asa cum am descris ar face ca majoritatea Tarii sa fie la mai putin de 100 km. de o autostrada.