G4Media.ro

Europarlamentar PSD după ce locuitorii din două localități din Brașov și Covasna…

Sursa foto: Facebook / Gabriel Bunduc

Europarlamentar PSD după ce locuitorii din două localități din Brașov și Covasna se opun traseului autostrăzii Bacău – Brașov: ”E un ghimpe în coasta multora, care nu vor că două provincii istorice româneşti să fie unite printr-un proiect de infrastructură majoră”

Europarlamentarul PSD Dragoș Benea susține că Autostrada A13 Bacău – Brașov va avea în continuare de înfruntat diverse impedimente și vede în protestul locuitorilor din două localități din județele Brașov și Covasna o conspirație a celor care nu vor ca Transilvania și Moldova să fie unite printr-o autostradă.

„Procedura privind proiectarea autostrăzii A13 Bacău – Braşov (faza SF) a fost relansată, după rezilierea vechiului contract. Chiar dacă în 2020 şi 2021 A13 a bătut pasul pe loc, dezinteresul fostelor guvernări fiind principala cauză a stagnării, proiectul autostrăzii reporneşte la drum, sub o guvernare în care PSD gestionează portofoliul Transporturilor.

Asta nu înseamnă că A13 nu va avea de înfruntat impedimente, iar „protestele” organizate ieri de „agricultori” şi „fermieri” din jud. Covasna nu fac decât să confirme că această autostradă e un ghimpe în coasta multora, care nu vor că două provincii istorice româneşti să fie unite printr-un proiect de infrastructură majoră. Noi vom merge înainte pe acest subiect şi vom face tot ceea ce omeneşte putem pentru a vedea concretizat obiectivul construirii autostrăzii A13 între Moldova şi Transilvania.” a precizat Dragoș Benea pe pagina sa de Facebook.

Marți, la Ministerul Transporturilor, reprezentanți ai comunelor Hărman (Brașov) și Ilieni (Covasna) au protestat împotriva traseului ales pentru Autostrada A13 Bacău – Brașov. Locuitorii spun că traseul va aduce „poluare și disconfort” în zonă, având impact negativ asupra mediului. Mai mult, aceștia au depus petiții la toate instituțiile, inclusiv la Comisia Europeană dorind reproiectarea traseului.

Noul contract pentru proiectarea Autostrăzii Brașov-Bacău are o durată de execuție de 28 de luni din care 24 sunt pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.

Pentru realizarea acestui proiect sunt prevăzute: 25 de kilometri de poduri; 12 kilometri de tuneluri; 14 noduri rutiere; 21 de pasaje peste autostradă, iar lungimea preconizată este de 160 km.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

14 comentarii

  1. titlu- Europarlamentar PSD după ce două locuitorii a două localități din Brașov și Covasna se opun traseului autostrăzii Bacău – Brașov: ”E un ghimpe în coasta multora…” – asa scrie atunci cand deschizi articolulul/ parca lucrati cu motoare de traducere / „două locuitorii a două localități „/ intelectualilor! si nu e nici pe departe vreo gafa pasagera, e plin site-ul vostru de alde d-astea/ v-am scris pentru ca la voi am pretentii/ sau sa nu mai am?

  2. Asta e mai nociv ca Arsene de la Neamț!
    Un mic al capone local, de 20 de ani decide tot ce se face si cum se face in judet cu o rețea de „yesmeni” numiți in structurile de conducere a tot ce inseamna instituții publice in judetul ala rosu, astfel încât nimeni sa nu il deranjeze cu nimic.
    Si de cand e europarlamentar a inceput sa isi extinda structura de „yesmeni” si in institutiile centrale, in special la cele cu bugete de „investiții”…
    Daca si ar face vreun jurnalist timp de un articol, ar incepe cu Benea si Blue Air si ar termina cu un foileton.

  3. Ce este atat de greu. Nu faceti autostrada prin Covasna 🙂
    Daca ii ocoliti credeti ca o sa le convina?
    Duceti autostrada pe sus, Bistrita-Cluj …

  4. Pesedistul Dragoș Benea este din Bacau si saboteaza de multi ani Autostrada Unirii A8 (Iasi – Tg. Mures), vitala pentru legarea Moldovei de vestul tarii si Europei, considerata prioritara de Uniunea Europeana, sustinand in schimb intens autostrada A13 Bacau – Brasov, ca sa mearga el pe acolo la schi in Poiana Brasov.
    Dupa cum se vede, Grindeanu (PSD) prefera sa faca A13 ca sa-si ajute colegul de partid si saboteaza si el A8, care ar ajuta mult mai mult Moldova.
    Niste ticalosi!

    • Așa ți-a șoptit ție neuronul?

    • Singura motivatie si de unde isi trag ei energia sa faca ceva este interesul personal. Nu au pic de gandire sistemica. Tot ce a aparut in Romania dar mai ales ce nu s-a facut este din cauza aceasta. Ei sunt niste ”indivizi” ajunsi care nu stiu nimic altceva decat sa traga de sfori. Imaginandu-mi harta Romaniei mie mi se pare ca trebuiesc amandoua autostrazile. Urgent.

    • De fapt, Iasi -Tg Mures leagă Iasiul de Transilvania, atât. Dacă esti din Galați cum beneficiezi de autostrada ieșenilor ? Iașiul este doar un oraș izolat la marginea de est a Moldovei dar cu mari pretenții. Atât a mai rămas Iașiului : pretenții si o universitate de pile și relații.

  5. De fapt, Iasi -Tg Mures leagă Iasiul de Transilvania, atât. Dacă esti din Galați cum beneficiezi de autostrada ieșenilor ? Iașiul este doar un oraș izolat la marginea de est a Moldovei dar cu mari pretenții. Atât a mai rămas Iașiului : pretenții si o universitate de pile și relații.

    • si chiar asa „izolat” Iasiul, „uitat”, e cea mai MARE economie din Moldova, IT-ul e dezvoltat la nivel de Cluj, aeroportul din Iasi a avut cifre record anul asta (de cateva ori mai mari decat Bacau / Suceava)… imagineaza-ti si cu o autostrada ce ar inseamna pentru regiunea N-E, care e cea mai saraca din Romania. Dar unii continua sa vada interese in loc sa faca treaba …

      dar pe logica ta deficitara cu ce ar ajuta orice autostrada din Romania, Galatiul …

  6. e din cauza USR, pentru ca PSDNLUDMR cu 70%!!!!! nu sunt in stare sa faca nimic

    VOTATI PSDNLUDMR cu 100% ca sa faca autostrazi !!!!

    darrrrrrr …. NOROC cu USR si PNRR ca se mai misca ceva in zona autostrazilor in Moldoca

  7. Acum, vrând nevrând se vor face autostrăzi datorita solicitărilor NATO, indiferent de partid. Ce trebuie sa înțelegem cu toții este ca vremea individualismului și a disprețului pe care îl aplicam între regiuni de la Unirea Mică , s-a dus. Asta înseamnă civilizație europeana. Dacă nu vrem sa ajungem ca Ucraina cândva!

  8. „Chiar dacă în 2020 şi 2021 A13 a bătut pasul pe loc, dezinteresul fostelor guvernări fiind principala cauză a stagnării, proiectul autostrăzii reporneşte la drum, sub o guvernare în care PSD gestionează portofoliul Transporturilor.” Poate uita ca din 1990 pana acum, PSD a guvernat cel mai mult, deci este dezintereseul PSD-ului cel mai mult.

  9. Domnule Dragoș Benea nu ați înțeles nimic din articol, sau mai grav, vreți să obțineți capital electoral prin invrajbirea a două națiuni. Toată lumea dorește autostrada. Problema este traseul autostrăzii, care este trasat peste casele și gospodăriile oamenilor, in loc să treacă prin câmp deschis. Atât. Restul este politică.