G4Media.ro

Epurarea după ordonanța lui Toader: DNA Constanța riscă să rămână doar cu…

Epurarea după ordonanța lui Toader: DNA Constanța riscă să rămână doar cu procurorul-șef

Una dintre cele mai grave prevederi ale ordonanței adoptate în această dimineață face referire la vechimea procurorilor care vor activa în continuare în DNA și DIICOT. Conform OUG, procurorii au nevoie de 10 ani de experiență pentru a profesa în cadrul celor două structuri.  Nu este clar însă dacă această prevedere se va aplica inclusiv pentru procurorii care astăzi lucrează în DNA și DIICOT, dar nu au vechimea necesară, sau se va aplica doar în situațiile viitoare, atunci când un procuror care va dori să-și înceapă activitatea în DNA sau DIICOT va trebui să aibă minimum 10 ani de experiență.

Totodată, în situația în care ordonanța se va aplica inclusiv retroactiv, adică vor fi afectați și procurorii care lucrează deja în cele două direcții, nu este clar dacă textul actului face referire doar la procurorii delegați (cei care lucrează în DNA și DIICOT fără să fi susținut examen, ci au fost trimiși prin delegarea superiorilor) sau se adresează și procurorilor numiți (cei care au susținut examen și ocupă un post ”definitiv”).

Ultimul scenariu este unul sumbru pentru că dacă OUG se va aplica pentru toți procurorii din DNA și DIICOT, numiți și delegați, care au mai puțin de 10 ani de experiență, atunci ne vom confrunta cu o epurare a procurorilor mai tineri de 40 de ani, indiferent dacă aceștia au avut rezultate notabile sau nu în activitatea lor din cele două direcții.

Spre exemplu, în Constanța, Serviciul Teritorial a cărui activitate acoperă întreaga Dobroge va rămâne doar cu procurorul-șef și un procuror delegat pe judiciar – adică cel care reprezintă instituția în instanțe și nu lucrează efectiv dosare. Dacă prevederea care le cere procurorilor să aibă minimum 10 ani de experiență se va aplica inclusiv celor care au promovat concursul de ocupare a postului, atunci toți cei șase procurori din DNA Constanța se vor întoarce la parchetele de unde au venit (Sorin Constantinescu, fostul șef al ST Constanța va pleca din instituție din cauza unei alte prevederi ale OUG, cea referitoare la schimbarea gradului pe care trebuie să îl aibă un procuror care lucrează în DNA).

Procurorul-șef al ST Constanța, Andrei Bodean, este singurul care îndeplinește condițiile prevăzute în OUG și tot el va rămâne cu toate cele 227 de dosare care se află astăzi în lucru la instituția pe care o conduce, până când locurile rămase vacante vor fi ocupate din nou. Practic, activitatea DNA în Constanța și Tulcea va fi complet blocată pe o perioadă de timp care nu poate fi aproximată în momentul de față.

De subliniat ar fi că cei șase procurori care ar putea pleca din DNA Constanța au instrumentat dosare importante pentru județele Constanța și Tulcea: multe dintre ele făceau referire la fraudarea fondurilor europene, altele la corupția din mediul universitar și din rândul primarilor de municipii, două dosare îi vizează pe actualul primar al Constanței și pe fostul președinte al Consiliului Județean și alte dosare au adus în judecată activitatea din Portul Constanța, pe ÎPS Teodosie și preoți din Arhiepiscopia Tomisului.

Începând din 2013 (atunci când la conducerea ST Constanța a venit Sorin Constantinescu, cel care acum ar putea părăsi instituția din cauza schimbării gradului profesional prin OUG), activitatea DNA Constanța a performat constant și, în ultimii ani, a ocupat constant primele locuri în clasamentele publicate de instituție în rapoartele de activitate.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. N-ATI INTELES ? TERICEANU, MILARDARUL CU MUSTATA SI ALTI BAIETI NU VOR O TARA DE PROCURORI.
    MUSTATA ALEGE HOTUL.

  2. A zis bine penalu ăla mustăcios când a zis că DNA nu mai exista . Îi dorim multa placuta suedeză , sa ia și la pachet și ptr fisu .

  3. Aleșii nu trebuie să legifereze in interesul cetățenilor? Unde este interesul cetățenilor în legile justiției adoptate? Nu avem instituții care să oprească acest abuz al aleșilor?

    • Majoritatea romanilor sunt niste ticalosi. Si-ar vinde bunicii pentru o slujba la stat.

      Nu, nu avem institutii care sa opreasca abuzurile, natia asta e praf si pulbere.

  4. Degeaba ne alertam noi aici, este clar ca nu se va schimba nimic. Romania este sortita esecului. Nu avem nicio sansa. Este de ajuns sa iesi pe strada si vezi imediat care este nivelul de cultura. Cand ai o tara populata de idioti si condusa de idioti corupti, nu ai nicio sansa. Chiar daca ar fi sa vina oameni cu initiativa, inteligenti, care sa scoata Romania din cocina, idiotii de cetateni tot vor gasi o cale sa strice tot, probabil cu ajutorul BOR.

  5. DNA Constanta, poate sa ramana fara nimic caci nu a existat si nu exista !! Acolo ei intregesc famiglia infractorilor din coruptie ca in multe alte judete care nu au facut ani de zile un singur dosar de mare coruptie !! Nu au iesit public sa spuna macar ceva de genul : am studiat ancheta jurnalistica X , sesizarea Y si nu am gasit elemente care fac obiectul activitatii…..

  6. Vor ridica cricul 2 cate 2 pana ii vor exclude pe toți.

  7. Nu mai umblati cu manipulari! Normal ca e valabil pentru cei care doresc de azi incolo sa intre in aceste structuri. Nu mai stim cum se aplica o lege?!

  8. ia învață-ne bre nea rădulescu. cum se aplică următorul text și mai ales ce e neclar la el:
    Art. VIII – Procurorii care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, îşi desfăşoară activitatea în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi în cadrul celorlalte parchete, rămân în funcţie în cadrul acestora, numai dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legea nr. 304/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.