G4Media.ro

Emmanuel Macron: Nu există consens între ţările UE cu privire la transferuri…

Emmanuel Macron: Nu există consens între ţările UE cu privire la transferuri bugetare către țările afectate grav de Coronavirus. Europa noastră nu are viitor dacă nu ştiţi să oferiți răspuns

La încheierea summit-ului european care a avut loc, joi, prin videoconferință, președintele Franței, Emmanuel Macron a explicat că nu există niciun „consens” între țările UE privire la tranferuri bugetare către regiunile grav afectate de criza provcocată de Coronavirus. „Nu există un consens astăzi. Cu toate acestea, este un răspuns pe care va trebui să-l oferim şi cred că Europa noastră nu are viitor dacă nu ştiţi să daţi acest răspuns”, a afirmat preşedintele Macron, conform AFP.

Preşedintele francez a susținut că pledeză pentru un plan  vast de relansare, care să includă „nu numai împrumuturi’” ci şi aceste transferuri financiare, apreciind că „dacă se renunţă la o parte a Europei, toată Europa va cădea”.

„Parisul doreşte un plan de redresare de 5 până la 10 puncte din PIB (între 800 şi 1.600 miliarde de euro, NDLR) pe baza căruia există un acord de principiu în cadrul UE”, a trasmis Macron,

În funcţie de modalităţi, preşedintele francez doreşte emiterea de datorii cu „o garanţie comună” pentru a finanţa transferuri bugetare către o regiune sau un sector deosebit de afectate, cu reguli şi guvernare foarte clare şi acceptate de toţi.

„Piaţa unică beneficiază de unele dintre cele mai productive state sau regiuni deoarece acestea produc bunuri pe care le pot vinde în alte regiuni. Dacă abandonăm aceste regiuni, dacă renunţăm la o parte a Europei, toată Europa va cădea”, a avertizat şeful statului francez.

„Ţările care blochează sunt întotdeauna cele pe care le cunoaştem, cele frugale: Germania, Olanda. Vor accepta? Suntem în discuţii”, a adăugat el, apreciind că este vorba de state ”a căror psihologie profundă şi constrângeri politice justifică poziţii foarte dure”.

De asemenea, preşedintele Macron a cerut ”să se meargă mai departe, mai puternic” către suveranitatea europeană: ”un concept pe care Franţa îl promovează de aproape trei ani”.

”În ceea ce priveşte suveranitatea, în special economică, industrială, strategică, militară, tehnologică, de mediu, lucrurile progresează puternic şi, mai presus de asta, Europa se află la întâlnirea Istoriei”, a apreciat el.

Şeful statului francez a indicat de asemenea că strategia de izolare pe care a prezentat-o pe 13 aprilie ”este în concordanţă cu liniile comune oferite de Comisia Europeană”.

Liderii UE au cerut joi Comisiei Europene să prezinte până la 6 mai o propunere de buget pentru perioada 2021-2027 care să includă un fond pentru relansarea economiei după pandemia de coronavirus, potrivit unor surse concordante.

Sursa Foto: Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Dracul ala de olandez, Rute sau Ruthe, încurcă lucrurile.

    • Nu numai olandezul ,toata UE e formata din indivizi gretosi care iso vad interesul.
      La cules de sparanghel suntem buni dar la luat bani nu.
      Sper sa se dizolve odata UE sa isi culeaga sparanghelul singuri.

  2. Aici trebuie sa-i dau dreptate.Olanda face pe desteapta cu detinerea portului, dar daca va fi stramutata productia din China…sa vedem ce mai face cu portul Rotterdam!

    • Nu va fi stramutată nicio productie. Doar vise.
      Intre o mască de 2.5 lei fara TVA si una de 0.5 lei cu TVA, ce alegi? Mai devreme sau mai târziu tot la bani se ajunge.
      Intre un agricultor care cere 2-3 K euro si unul care se mulțumește cu 1.5 K euro, cine va primi de lucru?
      Chestia asta cu relocarea productiei acasă este doar vrăjeală de politician. Niciun european nu va munci ca un chinez pe aceeași bani.

  3. Doame ajuta sa se sparga gasca de profitori bogati din vest

    • Mai intai Doamne ajuta sa se sature politicienii nostri hoti si vanzatori de tara si dupa aceea cei din vest ca acolo sunt mai putini .

  4. Rutte nu face decit ce predica lumea pe la noi: darwinism. Ai datorii? Mori! Eu am economisit, tu ai huzurit, ia laba de pe banii mei.
    Asta vor si multi la noi: sa moara asistatii!
    Sucks to be on the receiving end, right?

  5. Aceasta pandemie este o calamitate la fel cum pot fi si inundațiile, seceta, cutremurele etc. In mod normal, in orice tara, atunci când o regiune este calamitata se deblochează fonduri de ajutorare – nu am auzit sa se perceapă si dobânda sau rambursări pt. ele de la regiunea respectiva. Cu alte cuvinte, principiul solidarității presupune ajutorarea zonei afectate de către celelalte sau instituția statala. Același principiu presupune si existenta unui buget comun al tuturor regiunilor. Precum in Romania, unele regiuni Bucuresti etc) sunt mult mai bogate decât altele. Dar acest fapt se datorează factorilor socio-economico-geo-politici etc. decât diferenței de hărnicie si chiverniseala. Se poate verifica inclusiv faptul ca Bucureștiul, mult mai bogat, petrece vacante ieftine in regiunea respectiva, are excedent comercial enorm(precum NL si DE) pe care-l folosește inclusiv pentru menținerea de spitale unde, teoretic, ar avea șansa sa fie tratați si cei din regiunea calamitata.
    In UE exista buget comun, exista un deficit uriaș intern care se duce cam 30% la nemți si pana in 20% la olandezi, ceea ce înseamnă ca aceste tari câștigă enorm vânzând FARA Bariere produse, servicii, finanțări etc. Paradoxul face in schimb ca pentru multe produse piețele lor interne sa fie tacit nationaliste – sunt piedici mărunte, ba un certificat special, ba nu vorbim engleza, ba avem si noi – si nu neapărat evidente sau răspândite in 100% din situații : aici vreau sa surprind doar atitudinea de orientare spre propria piață.
    Daca cele doua tari doresc sa-si mențină acest avantaj si de acum încolo vor trebui sa înțeleagă mai clar ce este solidaritatea si la ce folosește. Altfel vor pierde piața si vor pierde muuult politic la nivelul a ceea ce este sau va fi UE.
    M-a întreb, retoric, ce s-ar întâmpla si cum ar vrea tara sa fie ajutata daca s-ar rupe toate barajele in olanda?

  6. Să înțeleg că nu-i normal?
    Mai devreme sau mai târziu tot la bani se ajunge. Ai muncit, ai economisit, vei fi bine. Ai stat degeaba și te-ai distrat pe împrumut, vei pieri. Într-un fel sau altul vei plăti. Crede-mă.
    Nimeni nu este dispus să muncească pentru paraziți.

  7. Va rog sa nu ma înțelegeți greșit, dar și eu m-aș gândi de doua ori înainte sa dau o grămada de bani unei tari care, prin tradiție, ii cheltuiește pe toți pe salariile și privilegiile bugetarilor, pe pensiile speciale, pe studii de fezabilitate, șpăgi șamd. Ar fi ca și cum l-ai crede pe Celentano ca vrea să-i împrumuți niște bani ca sa cumpere cărți. 🙂

    • Mai usor cu etichetarile si impresiile superficiale pe scari! Coruptia necesita doua parti intotdeauna!

      Germania – scandal Deutche BANK – 20 MILIARDE euro spalati in ultimii 9 ani, in ciuda directivelor privind spalarea banilor (anul trecut in vara a aparut scandalul)
      Danske Bank – spalare 200 Miliarde euro din 2004 incoace, prin filiala Estona.
      ING Olanda- acceptat plata a 750 milioane euro amenda in olanda, pentru stoparea inevstigatiei inceputa acum 2 a ni, privind spalarea banilor.
      Germania – Dieslgate! a platit cineva ceva pana acum in Europa-ma refer la persoanele decidente? ceva scuze? e cumva implicata lumea politica cu maganatii industriali in acest scandal? intreb, nu dau cu parul!

      Toate acestea sunt doar virful icebergului !

      Sa continuam – Ursula – daca in calitate de ministru al apararii a inlesnit contracte fiului (unuia dintre ei) ei cu ministerul pe car eil conducea; recent s-a descoperit ca si-a angajat consililierii pe ochi frumosi, si-a mutat practic o parte din echipa de succes in sifonari, la UE! Unde oricum actioneaza ca o trompeta a Germaniei, inca nu a realizat ca este in slujba tuturo tarilor de acolo!

      Fapte
      CFR trebui sa ramburseze ajutorul de stat, conform deciziei UE. Dotorii circa 1 miliard parca, circa 400 milioane = ajutorul de stat.
      SNCF – Franta – are datorii de 50 MILIARDE!!! pentru ca e clar ca nu poti construi retele feroviare sau renova infrastructura si material rulant cu gandul recuperarii investitiei in 5 ani – de aia exista sectiare strategice! Si nu va imaginati ca si ultimul cent a s-a decontat legal si acolo!

      Fapte:
      Franta – deficit excesiv peste 3% in ultimii 10 ani, constant – nimeni nu o urecheaza. Si ei au un aparat de stat hiper masiv.
      Romania – deficit excesiv pe 2019 – cel putin presa noastra amplifica totul de parca am fi amenintati in permaneta cu proceduri drastice de la UE.

    • @Mike32

      Foarte buna contributie, va multumesc. Voi aduce o (mica) precizare, despre „nimeni nu o urecheaza” 🙂
      Franta a fost intr’adevar in deficit de peste cei 3% autorizati, intre 2010 si 2017. Si pentru acest fapt, a fost sub procedura de deficit excesiv, pe toata durata. A iesit din procedura, in iunie 2018.
      I s’a aplicat exact aceasi procedura, ca oricarui stat care nu respecta criteriul de la Maastricht.
      https://fr.wikipedia.org/wiki/Dette_publique_de_la_France

  8. cher @el, vous avez raison, comme beaucoup des fois dans vos commentaires !
    Un pic luat de val, datorita acestei înclinații complet nenaturale si extrem de distructive a presei si opiniei publice românești spre o dezonoranta dar perpetua Auto-flagelare, am forțat exprimarea.
    Da, Franta a fost in procedura de deficit excesiv! doar ca anvergura tarii in EU a lăsat probabil , in permanenta , marje de negociere cu cui care sta, totusi, la acelas cap de masa. Apoi, e de inteles ca un deficit cronic e mult mai greu de crecuperat iar, pe de alta parte, daca mai folosesti si pentru investitii(directe, indirecte) in economie, vei reusi sa consolidezi recuperarea in pralel cu efectuarea anumitor reforme, greu de negociat si implementat fara bani. Nimic de blamat aici!
    Opinia publica franceza in schimb, pare mult mai lucida in analiza acestui fapt decât pot eu spera vreodată ca va fi cea romaneasca. Ne place sa infieram, adoram sa punem sare pe rana si existam pentru a carcoti in permanenta in tara asta! si apoi ne miram ca nu ne transformam in fat-fru,os peste noapte!
    cordialement

    • Merci ptr raspunsul Dv. N Sarkozy a fost cel care a marit deficitul cu 600 miliarde de euro. L’am degajat in 2012, insa F Hollande a mai facut si el cam 4-500 miliarde de euro. Iar E Macron, nu pare sa ia masurile necesare.
      Un deficit peste 3% (inainte de criza actuala) nu era f grav, daca (exact cum ati mentionat cu brio) sumele sunt folosite pentru dezvoltarea tarii (toate domeniile, oricare ar fi ele) Investitiile oprite, inseamna intirziere acumulata 🙁

      Cum am scris de nenumarate ori, Romania este o tara principala a Uniunii, cu o economie puternica si cu un potential URIAS. Cei 9 ani petrecuti in Romania, m’au facut sa admir tara Dv si sa apreciez la justa valoare, oamenii calzi si deschisi. Latinitatea isi spune cuvantul. Impreuna, vom construi o Uniune mai buna, mai justa, pentru copii nostri. Oricum, ei isi vor construi Uniunea pe care o doresc si in care vor trai.
      O seara buna Dv si va multumesc pentru toate contributiile juste.