G4Media.ro

Elon Musk le-a spus angajaţilor SpaceX că o criză a motoarelor destinate…

Elon Musk le-a spus angajaţilor SpaceX că o criză a motoarelor destinate rachetei Starship creează un risc de faliment / Programul motorului Raptor este ”un dezastru”, a scris Musk într-un email

Elon Musk este nemulţumit de lipsa de progrese ale SpaceX în dezvoltarea motoarelor Raptor, destinate rachetei Starship, şi a transmis angajaţilor că această criză reprezintă un risc de faliment, transmite News.ro, care citează CNBC.

El a descris situaţia dificilă la o zi după Ziua Recunoştinţei, într-un email transmis tuturor angajaţilor, o copie fiind obţinută de CNBC.

”Criza de producţie a Raptor este mult mai dificilă decât părea acum două săptămâni. Riscăm o criză reală de faliment, dacă anul viitor nu vom putea asigura un ritm al zborurilor Starship de cel puţin unul la două săptămâni”, a scris Musk.

Starship este o rachetă masivă de următoarea generaţie pe care SpaceX o dezvoltă pentru a lansa marfă şi oameni în misiuni pe Lună şi Marte. Compania testează prototipuri la o instalaţie din sudul Texasului şi a efectuat mai multe zboruri de testare scurte.

Dar, pentru a trece la lansări orbitale, prototipurile de rachete vor avea nevoie de până la 39 de motoare Raptor fiecare – necesitând o creştere bruscă în producţia de motoare. E-mailul lui Musk către angajaţii SpaceX oferă mai mult context în ceea ce priveşte semnificaţia plecării fostului vicepreşedinte pentru propulsie Will Heltsley la începutul acestei luni.

Heltsley fusese scos din dezvoltarea Raptor înainte de a pleca, a raportat CNBC, Musk notând în emailul său că conducerea companiei a cercetat problemele programului de atunci – şi a descoperit că circumstanţele ”sunt mult mai grave” decât credea Musk anterior.

SpaceX nu a răspuns imediat solicitării de comentarii a CNBC. Heltsley nu a răspuns solicitărilor de comentarii CNBC.

Space Explored, care aparţine de blogului pentru tehnologie 9to5Mac, a scris pentru prima dată despre Emailul fondatorului şi CEO-ului SpaceX. Programul motorului Raptor este ”un dezastru”, a scris Musk în email.

Musk plănuia să-şi ia un concedie lung de Ziua Recunoştinţei, dar, după ce a descoperit situaţia legată de Raptor, a spus că va lucra personal la linia de producţie a motoarelor până vineri seara şi în weekend. ”Avem nevoie de prezenţa tuturor pentru a ne reveni din ceea ce este, sincer, un dezastru”, a scris Musk.

Fondatorul miliardar al companiei a descris în mod repetat producţia ca fiind cea mai dificilă parte a creării rachetei mamut a SpaceX.

Compania şi-a construit constant instalaţia de producţie şi testare Starship din Boca Chica, Texas, cu mai multe prototipuri aflate în lucru simultan. Următorul pas major al companiei în dezvoltarea Starship este lansarea pe orbită.

Musk a spus pe 17 noiembrie că ”sperăm ca SpaceX să lanseze” primul zbor orbital al Starship în ianuarie sau februarie, în aşteptarea aprobării din partea autorităţii de reglementare FAA, precum şi a pregătirii tehnice.

SpaceX doreşte ca Starship să fie complet reutilizabilă, atât racheta, cât şi propulsorul său să fie capabile să aterizeze după o lansare şi să fie recuperate pentru zboruri viitoare.

Musk a spus la începutul acestei luni că nu este sigur dacă Starship va ajunge cu succes pe orbită din prima încercare, dar a subliniat că este ”încrezător” că racheta va ajunge în spaţiu în 2022.

El a menţionat, de asemenea, la acea vreme că dezvoltarea navei Starship ”este finanţată intern în proporţie de cel puţin 90% până acum”, compania neasumându-şi ”nici o colaborare internaţională” sau finanţare externă.

SpaceX a strâns fonduri de miliarde în ultimii ani, atât pentru Starship, cât şi pentru proiectul său de internet prin satelit Starlink, iar evaluarea companiei a atins recent 100 de miliarde de dolari.

Dar, în timp ce SpaceX a lansat aproximativ 1.700 de sateliţi Starlink pe orbită până acum, Musk a spus că prima versiune a satelitului ”este slabă financiar”.

Compania a crescut constant baza de utilizatori Starlink, cu aproximativ 140.000 de utilizatori plătind pentru servicii la 99 USD pe lună. La începutul acestui an, SpaceX a anunţat îmbunătăţiri pentru cea de-a doua versiune a satelitului, Musk spunând în emailul său că ”V2 este puternic”, dar poate fi lansat eficient doar de rachetele sale Starship.

Până în prezent, SpaceX a lansat sateliţi Starlink cu rachetele sale Falcon 9, dar Musk a subliniat că acele rachete nu au masa sau volumul necesar pentru a implementa eficient sateliţii de a doua generaţie. Aceasta înseamnă că succesul programului motorului Raptor este, de asemenea, esenţial pentru stabilitatea financiară pe termen lung a serviciului Starlink al SpaceX, despre care Musk a vorbit despre separarea de companie printr-o ofertă publică iniţială.

SpaceX creşte în prezent producţia de antene Starlink ”la câteva milioane de unităţi pe an”, a spus Musk în email, dar acestea vor fi inutile”, dacă Raptor nu va avea succes.

Sursa foto: pixabay.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. De ce nu spuneti ca acest articol este de fapt traducerea cuvant-cu-cuvant al unui articol de pe CNBC?
    De ce nu puneti link-ul catre articolul original pentru a vedea si oamenii de unde l-ati tradus?
    Parca voi erati impotriva plagiatului grosier :))))))))

    • Redacția scris in prima fraza: ”transmite News.ro, care citează CNBC.“
      Probabil era superprofesionist dacă la final scriau
      “Sursa: News.ro, care citează (a tradus articolul) CNBC.” Dar timpul, banii, rata orara, calitatea, etc.

    • *a scris

    • @Diana R18. Una este sa citezi, alta e sa traduci cuvant-cu-cuvant! Fara sa pui „” de rigoare, fara sa dai sursa clara a articolului. A trebuit sa caut pe tot site-ul CNBC sa vad care articol l-au tradus!
      Toata lumea vorbeste de plagiate … dar cand sa puna in practica, dezastru!
      E f. simplu sa vedem plagiatele altora, dar pe ale noastre le ignoram ca si cum nu ar exista!

    • Articolul de pe CNBC are un autor clar: Michael Steez. Oare ce ar zice acesta daca ar vedea un articol de al lui cu un alt autor (redactia G4Media). Sau prin traducere se schimba si autorul? :)))))))))))

  2. Si uite asa se manipuleaza bursa. Nu e prima oara. Elon a fost amendat in trecut pentru asa ceva.
    Vinzi la termen (short) actiuni la SpaceX, ca ai destule. Dai un comentariu public alarmist care va duce la scaderea imediata a pretului. Dar tu ai vandut la pretul vechi, deci castigi diferenta.
    Acum, cand piata e astfel scazuta cumperi si, cand apele se linistesc si pretul revine la normal, ai castigat inca o data.

    • @f
      Trebuie sa ai imaginatie complicata daca poti sa afirmi asta … Musk nu are nevoie sa manipuleze bursa ca sa faca rost de munti de bani … doar daca ar externaliza unele patente catre armata SUA si ar fi suficient sa faca rost de 100 de ori mai mult decat i-ar asigura bursa.
      In mod evident este vorba despre faptul ca nu progreseaza constructia motorului de care are nevoie … inovatia si tehnologia in acest domeniu nu are nicio legatura cu tehnica de vanzare de cartofi cunoscuta de multi „specialisti” de pe anumite plaiuri …

    • Esti bizon – Space X nu se tranzactioneaza pe bursa ? Stii cumva care este indicele bursier pt Space X ? Mai nou tot romanul se pricepe si la bursa in tara cu cea mai scazuta educatie financiara din UE

    • SpaceX nu este listata la bursa :)))))))))

  3. Sa cumpere de la Putin,acolo unde dau chix americanii se descurca rusiii 😜

  4. Pai sa colaboreze cu rusii… Au RD-180 foarte valoros si potrivit… Ce atata politica reavoitoare… Ar castiga toata lumea