G4Media.ro

Egiptul a sechestrat nava „Ever Given” și așteaptă despăgubiri de 900 de…

Sursa: Captura BBC

Egiptul a sechestrat nava „Ever Given” și așteaptă despăgubiri de 900 de milioane de dolari / Suma acoperă și pierderile suferite de Autoritatea Canalului Suez, în urma blocajului care a durat aproape o săptămână

Autorităţile egiptene au sechestrat nava port-container ”Ever Given” în aşteptarea plăţii sumei de 900 de milioane de dolari, reprezentând despăgubiri pentru costul salvării navei după ce aceasta a rămas blocată în Canalul Suez timp de aproape o săptămână, a anunţat portalul de ştiri Ahram Gate, citat de Bloomberg.

Despăgubirile de 900 milioane de dolari includ pierderile suferite de Autoritatea Canalului Suez (SCA), precum şi costurile asociate cu repunerea navei ”Ever Given” pe linia de plutire şi alte cheltuieli de mentenanţă, a declarat preşedintele SCA, Osama Rabie.

Potrivit portalului de ştiri Ahram Gate, ordinul de sechestrare a navei a fost emis de un tribunal din oraşul Ismailia.

La finele lunii martie, nava ”Ever Given”, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranfluată după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere.

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.

Sursa: Agerpres

Sursa foto:  Captura BBC

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Pute a conspirație, să dea imperialistul japonez dolarul că nu mai merge ca înainte de 44

  2. Doar o întrebare.
    Nava aia, la momentul respectiv, nu era sub comandă egipteană?

    • Întrebare corectă, pilotajul in canal cine il face, fiecare navă e de capul ei sau pilotajul e asigurat de egipteni????

    • Există așa zisul ”cost of doing business”. Egiptenii ar trebui să se resemneze și să treacă mai departe. Cererea asta ar putea să-i coste mai mult decât cer.

    • Egiptenii sunt magari, ei si-au recuperat pierderile cu tranzitul din momentul in care s-a terminat coada de vapoare, n-au facut bani o saptamana si au avut venituri duble saptamana urmatoare.

  3. Ciudat că la deblocare a fost un singur om , cu un excavatorul minuscul . Oare amaratul ăla cu cât a fost plătit pt că și a riscat viața viața?

  4. Informatia este incompleta. De ce nu precizati concret ce tara ar trebui sa plateasca daunele?