G4Media.ro

Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă,…

Foto: Captură Știrile TVR

Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat / Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, afirmă că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se numeşte ”o depăşire controlată”, intrând pe culoarea roşie a semnalului de cale ferată, relatează News.ro. ”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul”, afirmă directorul CFR Călători. El precizează că persoanele rănite în urma evenimentului feroviar au suferit răni după ce trenul de persoane a frânat brusc, nu din cauza impactului.

”Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat (…) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă, eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Nu vreau să spun nimic, evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici. Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, că a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut. Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă”, a declarat Traian Preoteasa, luni seară, într-o intervenţie telefonică la Euronews România.

Directorul CFR Călători a menţionat că persoanele care au fost rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două garnituri feroviare, ci din cauza frânei foarte puternice.

”Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a explicat Preoteasa.

El a precizat că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcţioneze sistemul de siguranţă, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat directorul CFR Călători.

Directorul CFR Călători a ţinut să precizeze că ”nu se poate muşamaliza la calea ferată un eveniment”.

Accidentul s-a produs, luni dimineaţă, între Roşiorii de Vede si Măldăeni. Compania CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din judeţul Teleorman a depăşit indicatorul ”Oprire” şi a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Compania a precizat că traficul în zonă este în continuare perturbat şi se aşteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Dar si ce explicatii delirante… Mecanicul a intrat in depasire controlata (te poti gandi ca facea drifturi cu locomtiva). Nu dormea, deci a facut-o (adica a intrat pe rosu) intentionat. A zis ca ala e rosu asa, la oha, a ramas de alaltaieri!
    Daca nu dormea era beat? Daca nu era beat era iresponsabil? Care dintre astea il disculpa?
    Mecanicul de pe marfarul care se tara pe sine cu 8 km/h (cat o alergare mai lenta), care a simtit ca e lovit din spate nu a franat!!! Auzi la el! Trebuia sa amplifice forta impactului, nu sa se indeparteze?
    Pe locomotiva nu sunt semne de impact! (ce-or fi alea, tampoane?) Vagoanele din coada marfarului s-a speriat si au sarit in sus de nebune.
    Calatorii accidentati nu au fost loviti de tren, s-au lovit ei ca nu s-au asigurat. Daca au imprastiat sange pe undeva trebuie pusi sa curete.