Home » Fashion » Dior sub semnul disonanței: debutul lui Jonathan Anderson transformă podiumul într-un laborator Loewe / O colecție fragmentată, cerebrală și lipsită de fluiditatea poetică a ADN-ului Dior, care marchează un început curajos, dar dezamăgitor pentru casa franceză

Dior sub semnul disonanței: debutul lui Jonathan Anderson transformă podiumul într-un laborator Loewe / O colecție fragmentată, cerebrală și lipsită de fluiditatea poetică a ADN-ului Dior, care marchează un început curajos, dar dezamăgitor pentru casa franceză

Dior sub semnul disonanței: debutul lui Jonathan Anderson transformă podiumul într-un laborator Loewe / O colecție fragmentată, cerebrală și lipsită de fluiditatea poetică a ADN-ului Dior, care marchează un început curajos, dar dezamăgitor pentru casa franceză
Sursa foto: captura de ecran / Youtube.com
Ascultă articolul

La Paris, debutul lui Jonathan Anderson la Dior era așteptat cu aceeași intensitate cu care publicul couture așteaptă o revelație. După ani de succes la Loewe, unde a redefinit limbajul contemporan al meșteșugului și ironiei conceptuale, Anderson venea la casa Dior purtând o moștenire grea, cea a eleganței clasice, a feminității sculptate și a romantismului controlat. Însă, în locul unei reconcilieri între cele două lumi, primul său show pentru Dior s-a simțit mai degrabă ca o coliziune. În loc să aducă o viziune care să rescrie ADN-ul casei, designerul a părut că a transplantat estetica Loewe în inima Dior, fără să-i lase spațiu să respire.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

Decorul monumental, luminat dramatic, anunța un nou capitol. Dar, odată ce modelele au început să defileze, aerul Dior, acel amestec inconfundabil de structură, grație și rafinament s-a diluat în experimente de formă. Bar jacket-ul, simbolul absolut al feminității postbelice, a fost deconstruit, tăiat, scurtat, reinterpretat până la pierderea oricărei eleganțe recognoscibile. Fustele ample au devenit bucăți rigide de material, iar rochiile fluide s-au transformat în exerciții intelectuale. Anderson a lucrat cu volume asimetrice, decupaje neașteptate, combinații de denim, latex și tafta, într-un limbaj care părea mai potrivit atelierului Loewe decât saloanelor Dior.

Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

Privită în ansamblu, colecția a părut o succesiune de idei interesante, dar nelegate între ele. Fiecare ținută funcționa ca un statement individual, puternic, uneori provocator, dar între ele nu exista o linie de continuitate. Tranzițiile erau bruște, estetica varia de la experimental la teatral, iar senzația generală era că asistăm la un colaj de universuri care nu comunică. Ca și cum fiecare look ar fi aparținut unei alte colecții, unite doar prin numele Dior imprimat pe invitație. Lipsa fluidității narative a făcut ca prezentarea să se transforme într-o demonstrație de forță vizuală, dar nu într-un discurs de brand coerent.

Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

Din punct de vedere stilistic, Anderson pare să fi dorit să „reformateze” femeia Dior, oferindu-i un aer mai pragmatic, mai cerebral, mai urban. Însă în acest proces a dispărut magnetismul specific casei acel echilibru între romantism și putere, între couture și vis. În locul unei feminități sculptate, a apărut o siluetă dezarticulată, ironică, aproape auto-referențială. Deși unele piese, jachetele cu croi arhitectural, gențile reinterpretate, fundele disproporționate trimit vag la trecutul Dior, ele nu reușesc să se integreze într-o poveste comună. Este o colecție care vorbește mai mult despre Anderson decât despre Dior.

Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

S-a remarcat imediat ruptura: decorul, muzica, atmosfera aveau ambiția unui moment istoric, dar hainele nu au susținut această promisiune. Totul a părut prea conceptual pentru rafinamentul clasic Dior, prea rupt de esența casei pentru a fi emoționant. Dacă la Loewe ironia, minimalismul și bricolajul textil funcționează ca o semnătură autentică, aici ele par importate forțat într-un univers care cere coerență, nu ciocnire.

Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

În final, debutul lui Jonathan Anderson la Dior lasă o impresie amestecată: pe de o parte, energia unui designer inteligent, curajos, dornic să zdruncine ordinea; pe de altă parte, lipsa acelei sensibilități care transformă o casă de modă într-un limbaj universal. Colecția nu este lipsită de idei, dar pare să vorbească o limbă străină de cea a brandului. Dior, cu toată forța lui simbolică, cere rafinament, echilibru și emoție. Anderson, în acest prim exercițiu, a adus rațiune, ironie și disonanță. Poate că în timp cele două lumi se vor înțelege; pentru moment însă, debutul pare un dialog în care nimeni nu ascultă cu adevărat.

Dior paris fashion week ss 26

Sursa foto: IK ALDAMA / DPA / Profimedia

 

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole