G4Media.ro

Dezvoltarea copilului în primii ani de viață: Lipsa accesului la educație timpurie…

sursa foto: Pexels.com

Dezvoltarea copilului în primii ani de viață: Lipsa accesului la educație timpurie adâncește diferențele între elevii săraci și cei din medii favorizate, cu impact pe tot parcursul școlii – raport

Educația timpurie este un semnal mai puternic decât oricare altul în privința succesului pe care îl va avea copilul în ceea ce privește învățarea, iar copiii din medii defavorizate, care au un acces mult mai scăzut la educație timpurie decât ceilalți, au cel mai mult de suferit din punct de vedere educațional, pe măsură ce cresc, arată un nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).

  • România, țară care aspiră să adere la această organizație, se află în coada clasamentului țărilor considerate bogate, în privința accesului la servicii de educație timpurie, după cum semnala în urmă cu un an un raport UNICEF.

Potrivit raportului OCDE publicat la sfârșitul lunii octombrie, diferențele de dezvoltare între copiii din medii dezavantajate și cei din medii avantajate pot ajunge și la 20 de luni, în cazul unora dintre parametrii luați în considerate pentru a măsura evoluția lor. Accesul dificil la educație timpurie face să se întărească, pe parcurs, diferențele între copii.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. 13 decembrie 2021: „De unde începe România, ca țară UE, noul deceniu în educație: cele mai slabe rezultate europene la jumătate dintre obiectivele-cheie de întărire a școlii până în 2030, mult în urmă și la celelalte ținte – Monitorul educației și formării 2021.
    România are performanța cea mai slabă din Uniunea Europeană la trei din șase indicatori-cheie privind educația, iar la restul trei – printre cele mai slabe în UE, potrivit “Monitorului educației și formării 2021”, publicat de Comisia Europeană săptămâna trecută.
    Documentul arată că, față de 2010, România are un avans mult mai slab – iar pe alocuri chiar un regres – comparativ cu restul țărilor europene, când vine vorba despre apropierea de țintele stabilite la nivel european, pentru 2030, la acești indicatori-cheie.
    Printre ei: participarea la educație timpurie, competențele la citire, matematică și științe, părăsirea timpurie a școlii, ponderea absolvenților de învățământ superior sau investițiile în educație.
    Tabloul oferit de document vine în contextul în care România a ratat deja țintele stabilite la nivel național pentru 2020, dintre care o parte se regăsesc în cele luate în calcul de ultimul Monitor european.
    Astfel, potrivit monitorizării europene, care citează date Eurostat și OECD, România are cea mai slabă performanță europeană la capitolele: Rezultate slabe la matematică, părăsirea timpurie a școlii și absolvirea învățământului superior.
    Țara înregistrează rezultate foarte slabe, mult sub media UE, la capitolele: educația copiilor preșcolari, rezultate slabe la citire, rezultate slabe la științe.”

    Poftim Romania educata inca din 2014, asa-i dle Iohannis!??

  2. 16 decembrie 2021: „Guvernul amână încă 1 an, până la finele lui 2022, facilitatea fiscală privind educația timpurie.
    Guvernul amână încă 1 an, până la finele lui 2022, facilitatea privind educația timpurie, care permitea angajatorilor să deducă din impozit, în limita a 1.500 de lei pe lună/ copil, cheltuieli cu educația timpurie (creșă/grădiniță) a copiilor angajaților, prevede un proiect de Ordonanță de urgență pregătit de către Guvern.
    Ministerul Finanțelor argumentează că „propune continuarea măsurii de suspendare a aplicării pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022, având în vedere faptul că aceste dispoziții nu asigură, în continuare, reguli fiscale suficiente și neechivoce de aplicare a stimulentului fiscal reglementat pentru educația timpurie, care să conducă la stabilitate și eficiență legislativă”.
    Pe perioada suspendării, în cazul cheltuielilor pentru funcționarea creșelor/grădinițelor aflate în administrarea contribuabililor se stabilește continuarea regimului fiscal aplicabil și pe perioada suspendării , respectiv de cheltuieli sociale deductibile la calculul rezultatului fiscal, în limita de 5% aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului. Facilitatea pentru educația timpurie a fost introdusă prin lege anul trecut și a fost disponibilă în intervalul noiembrie 2020 – martie 2021.
    Guvernul a suspendat aplicarea acesteia în perioada 1 aprilie – 31 decembrie 2021.
    „Având în vedere faptul că perioada de suspendare reglementată se apropie de încheiere și se menține situația existentă înainte de suspendare în condițiile nesoluționării inadvertențelor și lacunelor care nu permit aplicarea, luând în considerare și implicațiile bugetare semnificative, și pentru a se da eficiență reglementării și preîntâmpina afectarea în mod negativ a bugetului de stat, se impune înlăturarea temporară a acestei situații, cu celeritate, prin adoptarea măsurii de PRELUNGIRE a perioadei de suspendare a reglementărilor incidente, pentru perioada care începe cu 1 ianuarie și se încheie la 31 decembrie 2022”, informează Ministerul Finanțelor.|

    Prelungiri pana la Sfantu’ asteapta!!!

  3. Halucinant!!
    Joi, 11 Decembrie 2014: „Guvernul amana iar cuponul pentru prescolarii din familii sarace, cei 500 euro pentru nou-nascuti si termenul de la care elevii din scolile particulare acreditate vor primi finantare.
    Guvernul va AMANA din nou alocarea de cupoane sociale pentru educatie si nu va acorda nici in 2015, asa cum era obligat prin lege, 500 euro pentru educatia permanenta a fiecarui nou-nascut, scrie Mediafax, care citeaza un proiect de ordonanta de urgenta pe care l-a obtinut. Executivul proroga si termenul de la care elevii din scolile private preuniversitare trebuie sa primeasca finantare de la bugetul de stat, prevedere care desi exista in Legea Educatiei din 2011 nu a fost implementata niciodata.
    Legea Educatiei din 2011 prevede ca „statul sprijina dreptul la invatare pe tot parcursul vietii prin acordarea sumei reprezentand echivalentul in lei a 500 euro, calculat la cursul de schimb leu/euro comunicat de Banca Nationala a Romaniei si valabil la data platii, fiecarui copil cetatean roman, la nasterea acestuia. Suma este acordata in scop educational in beneficiul titularului, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale” (Art. 356 – 1).
    Tot Legea Educatiei prevede, la articolul 27, ca „statul sprijina educatia timpurie, ca parte componenta a invatarii pe tot parcursul vietii, prin acordarea unor cupoane sociale. Acestea vor fi acordate in scop educational, conform legislatiei in domeniul asistentei sociale, in functie de veniturile familiei, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale”.
    Nici aceste cupoane NU au fost acordate niciodata pana acum, fiind amanat termenul prima data de Guvernul Boc.”

    Poftim Educatie, dle Iohannis!!!

  4. 6 Noiembrie 2020: „Klaus Iohannis a promulgat LEGEA care reglementeaza unele cheltuieli si venituri pentru invatamant Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Klaus Iohannis a promulgat legea care reglementeaza unele cheltuieli si venituri pentru invatamant.
    Legea prevede si neimpozitarea sumelor platite de angajator pentru educatia timpurie a copiilor angajatilor.
    „Pe 24 ianuarie 2016, la aniversarea celor 157 de la Unirea Principatelor Române și puțin peste un an de la preluarea mandatului de Președinte al României, Klaus Iohannis anunța proiectul său de mandat: România Educată.
    „Așa cum am spus la început, lecția Micii Uniri este mai actuală ca niciodată. Una dintre marile reforme din Principatele Unite a fost o nouă lege a școlii românești, cea din 1864. Deplin conştient de importanţa rolului pe care îl are educația în viața unei națiuni, sunt determinat să împlinim împreună marele proiect pe care l-am numit „România Educată”. Chem toți oamenii politici responsabili să mi se alăture în viitor în acest demers. Piatra de temelie a unei națiuni o reprezintă educația, iar prin intermediul unui sistem de învăţământ eficient şi performant se construieşte viitorul unei țări. Nu voi ceda tentației să facem lucrurile în grabă. Vreau să clădim cu înțelepciune și atenție acest proiect a cărui uriașă miză este o Românie capabilă să ofere cetățenilor săi șanse egale și opțiuni solide de carieră”, ne anunța cu entuziasm Klaus Iohannis.
    La fel de entuziaști au fost și cei care l-au crezut, sperând că, în sfârșit, educația va primi mult solicitatul 6% din PIB(prevazut in LEGEA Educatiei nationale din 2011!) și reforma va fi una „nemțească”.
    Ironia sorții este că, de atunci și până în prezent, Bugetul alocat educației NU a ajuns macar la 4% din PIB, ba chiar a scăzut când la putere au fost „guvernele sale”, ajungându-se la minimul istoric de 2,5% din PIB în 2021. Pe regula consacrată că, dacă vrei să îngropi un sistem, îi tai finanțarea.”
    Si uite-asa a ingropat dl Iohannis Educatia… sa-i fie tarana usoara!

  5. Initial s-a crezut ca facultatea e buna. Ulterior s-a spus ca este esential sa inveti cat esti copil. Acum 2-3 decenii se insista pe marea diferenta pe care o face clasa intai. Acum 2 ani, a avut loc un studiu care pasamite demonstra importanta vorbitului cu copilul in primele luni de viata.

    Progresistii vor ajunge in curand sa sustina ca prima secunda din viata este hotaratoare, ca sa nege restul timpului, sute de mii de ani in care omul din Cucuteni a facut arta, iar omul din Uagadugu a stiut doar canibalism.

    Mai amuzant e ca studiile de durata arata ca orice „diferenta” gasita de progresisti 1. se pierde in cateva luni sau un an si 2. se obtine prin imbunatatirea notelor saracilor combinata cu degradarea notelor copiilor din clasa medie.

    E si tema articolului de mai sus: „nu ne intereseaza beneficiul la nivelul intregului sistem, ne fte grija de diferentele adancite”. E o idee de nivel Epoca de fier. Nici socialistii RSR nu voiau egalitate sau echitate. Aia din Epoca de Aur voiau doar „de la fiecare dupa puteri, pentru fiecare dupa nevoi”.

    Imaginati-va ca acestor copii saraci li s-ar asigura nevoile materiale in loc sa li se dea note egale cu ale lui Costel. Din ce s-ar mai plati Bechtelul si Aegisul?