G4Media.ro

Deputatul USR, Iulian Bulai: Doamnei Vălean îi place parteneriatul public privat/ În…

Sursa foto: Facebook

Deputatul USR, Iulian Bulai: Doamnei Vălean îi place parteneriatul public privat/ În Moldova această măsură va îngreuna accesul la Autostrada A8, îl va face destul de scump în cea mai săraca zonă din țară

Deputatul Iulian Bulai a declarat, marţi, că nu susţine parteneriatul public-privat pentru construcţia porţiunii dintre Iaşi şi Târgu Neamţ a autostrăzii A8, din cauza taxelor care ar putea fi prea mari pentru locuitorii din zona Moldovei.

Într-o postare pe pagina lui de facebook, Bulai afirmă că este dezamăgit de opinia comisarului european desemnat de România, Adina Vălean, care a declarat la audierile de marţi că susţine parteneriatul public-privat pentru construcţia autostrăzii A8.

„Ce m-a dezamăgit şi mă pune pe gânduri totuşi este opinia dumneaei despre investiţiile în infrastructura mare de tip parteneriat public privat. Doamnei Vălean îi place parteneriatul public privat şi consideră utilă şi bună această măsură. Nu contest eficienţa acestei măsuri în alte ţări din UE, dar în Moldova această măsură va îngreuna accesul nostru la Autostrada A8. Va face ca accesul la autostradă să fie destul de scump în cea mai săracă zonă din ţară”, a scris deputatul Iulian Bulai.

El şi-a exprimat speranţa ca ministrul Transporturilor, Lucian Bode, să îşi menţină intenţia de a renunţa la parteneriatul public-privat pentru segmentul de autostradă Iaşi-Târgu Neamţ.

„Paradoxul e că până acum am avut un guvern PSD care susţinea parteneriatul public-privat şi un comisar venit de la PSD care se opunea lor, iar acum vom avea un guvern PNL care vrea să renunţe la parteneriatul public-privat şi un comisar venit de la liberali gata să apeleze la aceleaşi parteneriate publice-private”, a adăugat Bulai.

În finalul postării, deputatul Iulian Bulai i-a urat succes Adinei Vălean şi a precizat că are certitudinea că aceasta va face „o treabă bună” în noua comisie von der Leyen. (Sursa: Agerpres)

Sursa Foto: Facebook/ Iulian Bulai

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. O sa avem autostrazi facute de PNL cu o viteza de 3 ori mai mare decat psd istii. Adica o inmultit cu 3!

  2. Daca-i place, sa-si faca ea PPP!

  3. Domnule Bulai, va apreciez foarte mult, dar aici nu vă dau dreptate. Daca moldovenii sunt săraci, automat nu au bani să-și cumpere un autoturism, deci nu or să plătească acea taxă. Am fost in Grecia și plătești taxa de autostrada, după părerea mea, este un lucru normal.

    • Tot dupa parerea mea, este o prostie PPP atat timp cat sunt fonduri UE pentru asta. Cand faceti pauza de lipit afise, cititi. N-ar trebui sa dauneze…

    • Grecia a bagat taxe de autostrada acum doi ani si ceva din cauza foamei de bani, sintem si noi in faliment, cum erau ei? Nu merg si vigneta si taxe de autostrada si accize si supraaccize pe combustibil. Hai sa terminam cu prostiile.
      Nu stiu ce inseamna PPP in alte tari, probabil ca acelasi lucru ca la noi, iar la noi inseamna coruptie.

    • Amicu, gresit. Grecia are taxa pe autostrada principala, N-S, de mult mai multi ani, prb de la constructie. Nu cred ca au indraznit sa bage taxe pe autostrazi făcute altfel decat in PPP.

  4. Chiar daca autostrada A8 face parte din vechiul Coridorul de Transport Pan-European nr. IX, preluând traficul din cea mai mare parte a regiunii Moldova, aceasta niciodata nu a fost in atentia UE. Explicatia este simpla. Acest coridor asigura cale directă de ieşire spre Republica Moldova şi Federaţia Rusă. Iar o legatura directa cu Rusia niciodata nu a fost pe placul UE. Mai mult in noua organizare a transportului european TEN -T a disparut coridorul IX, fiind inlocuit de Coridorul Rin – Dunăre si Coridorul Orient/Mediterana de Est. Prin urmare dna Valean a raspuns cat mai diplomatic posibil la o intrebare dificila. Sansa acestui proiect consta in faptul ca face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei, care a fost aprobat de UE si am putea teoretic din economiile rezultate de la alte proiecte sa putem partial finanta aceasta autostrada.

    • Master Planul General de Transport al Romaniei – cum sună asta, Star Trek, nu alta.

    • @Michael de unde stii ca UE nu-si doreste autostrada pana in Rep Moldova? Legatura cu Rusia o asigura Ucraina, nu Moldova. Din perspectiva tarilor UE conectarea Iasiului la reteaua de autostrazi poate fi vazuta ca o oportunitate de a reloca anumite linii de productie, avantaj dat de mana de lucru ieftina.

    • Din Moldova și până la Federația Rusa mai e o țară mare cât Franța

  5. cine mai e si Valean asta? care e proiectul ei prin care a primit votul romanilor sa ajunga acolo unde e acum?