G4Media.ro

De luni a început ”revoluția parcărilor” în București: șoferii riscă amenzi şi…

Sursa foto: G4Media.ro

De luni a început ”revoluția parcărilor” în București: șoferii riscă amenzi şi blocarea autovehiculelor dacă folosesc parcările municipale fără să plătească

Documentar Agerpres:

Conducătorii auto riscă sancţiuni de 200 lei pe zi şi blocarea autovehiculelor, începând de luni, dacă folosesc parcările gestionate de Primăria Capitalei şi nu achită tarifele aferente.

Mai exact, este vorba despre un regulament aprobat de Consiliul General al Capitalei în anul 2019 şi care vizează locurile de parcare trasate cu albastru pe domeniul public. Tariful se achită doar pe durata zilei.

„Un comportament civilizat în parcările municipale vă fereşte de sancţiuni. Va rugăm să parcaţi regulamentar şi să achitaţi anticipat serviciul public de parcare. Din 15 august nerespectarea acestor reguli atrage riscul aplicării unei sancţiuni de 200 lei/zi şi imobilizarea autovehiculului până la stingerea obligaţiei de plată. Fiţi responsabili! Parcaţi legal şi evitaţi sancţionarea”, transmite Compania Municipală Parking Bucureşti, pe pagina sa de internet.

Potrivit aceleiaşi surse, contravaloarea locului parcat poate fi achitată şi prin aplicaţia „Parking Bucureşti”. Aceasta poate fi descărcată gratuit din AppStore sau din Google Play.

„Prin Parking Bucuresti App puteţi achita anticipat, online, tariful de parcare folosindu-vă cardul bancar sau prin SMS la numărul 7458. Rămâne, însă, valabilă şi alternativa de plată cu cash în toate parcajele gestionate de Compania Municipală Parking Bucureşti S.A.”, informează compania.

Aplicaţia este utilă şi in găsirea în cel mai scurt timp a parcajelor din apropierea destinaţiei alese şi a locurilor libere.

Astfel, tarifele practicate de Compania Municipală Parking, conform HCGMB 517/2019, în intervalul orar 7.00 – 23.00, de luni până vineri, sunt următoarele:

– 10 lei/oră, în zona 0;
– 5 lei/oră în zona 1;
– 2,5 lei/oră în zona 2.

Pentru eliberarea abonamentului, riveranii (persoane fizice care posedă autoturisme şi au domiciliul pe strada unde este amenajat parcajul public) trebuie să prezinte buletinul de identitate şi certificatul de înmatriculare al autovehiculului . Pentru a se putea acorda acest tip de abonament, adresa din certificatul de înmatriculare trebuie să fie aceeaşi cu cea din buletin.

Riveranii pot beneficia de abonamente, cu sau fără rezervare.

Fără rezervare (plata tarifului permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia):
– 200 de lei/lună în zona 0;
– 100 lei/lună în zona 1;
– 80 de lei/lună în zona 2.

Cu rezervare (plata tarifului permite utilizarea unui loc de parcare, cu rezervarea acestuia, în intervalul 0.00-24.00):
– 900 lei/lună în zona 0;
– 700 de lei/lună în zona 1;
– 400 de lei/lună în zona 2.

Totodată, persoanele fizice pot alege abonamente de o zi, o săptămâna, o lună, un semestru sau un an pentru fiecare dintre zonele 0, 1 sau 2 ale Capitalei. De exemplu:

– pentru zona 0: 75 lei/zi, 300 de lei/săptămână, 1.050 de lei/lună;
– pentru zona 1: 38 de lei/zi, 150 de le/săptămână, 525 de lei/lună;
– pentru zona 2: 15 lei/zi, 60 lei/săptămână, 210 lei/lună.

Persoanele juridice au, la rândul lor, posibilitatea de a opta pentru abonamente de o zi, o săptămână, o lună, un semestru sau un an, iar tarifele sunt cu aproximativ 33% mai mari decât în cazul persoanelor fizice.

Zona 0 este delimitată de străzile Piaţa C.A. Rosetti, str. Tudor Arghezi, str. Dr. Dimitrie G. Gerota, str. Jean Louis Calderon, str. C.A. Rosetti, bd. Nicolae Bălcescu, str. Ion Câmpineanu, Calea Victoriei, Splaiul Independenţei, str. Halelor, Piaţa Unirii, bd. Unirii, bd. Mircea Vodă, str. Matei Basarab, bd. Hristo Botev, inclusiv străzile menţionate.

Zona 1 este cuprinsă între Zona 0 şi perimetrul format din străzile: Piaţa Francofoniei, Calea 13 Septembrie, şos. Panduri, bd. Geniului, şos Cotroceni, Splaiul Independenţei, bd. Mihail Kogălniceanu, str. Vasile Pârvan, str. Berzei, bd Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei, şos Nicolae Titulescu, bd Banu Manta, bd Ion Mihalache, str. Aviator Popişteanu, bd Expoziţiei, str Parcului, str Tipografilor, şos Bucureşti-Ploieşti, bd Aerogării, str Nicolae G. Caranfil, bd Beijing, bd Mircea Eliade, Calea Floreasca, str Polonă, str Mihai Eminescu, str Traian, bd Pache Protopopescu, şos Mihai Bravu, str Traian Popovici, Calea Dudeşti, bd Octavian Goga, str Nerva Traian, bd Gheorghe Şincai, str Lânăriei, Calea Şerban Vodă, bd Mărăşeşti, Piaţa Libertăţii, str. Mitropolit Nifon, Piaţa Regina Maria, bd Libertăţii, inclusiv străzile menţionate.

Zona 2 cuprinde locurile de parcare special amenajate între Zona 1 şi limita administrativă a oraşului.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a precizat că din 15 august vor fi amendaţi toţi cei care parchează pe aşa-numitele „locurile albastre” din zona centrală a Capitalei şi nu plătesc, iar dacă problema persistă, vor fi blocate roţile autovehiculelor.

El a menţionat că în oraşele occidentale banii colectaţi din taxele de parcare reprezintă 7-8% din bugetul local, dar că această situaţie nu este valabilă şi în Bucureşti, estimările pentru primul an fiind de circa 10 milioane de lei colectaţi din aceste taxe.

„Nu ăsta este scopul (de a strânge bani din parcări – n.r.). Scopul este de a elibera zone foarte aglomerate din Bucureşti, de a stimula oamenii să folosească transportul public, de a avea, implicit, un mediu mai curat”, a subliniat Nicuşor Dan, pe 8 august, la postul B1 TV.

Edilul general a adăugat că nu este normal ca în unele zone să existe parcări cu plată goale şi trotuare în apropiere pline cu maşini, în aceste situaţii Poliţia Capitalei şi Poliţia Locală urmând să ia măsuri.

Primarul a mai spus că parcările „la bordură” vor fi în continuare gratuite, acolo unde există semnul care arată că parcarea este permisă, municipalitatea având intenţia de a extinde zona cu „parcări albastre” şi pe o serie de străzi adiacente zonei centrale a Bucureştiului.

La rândul său, viceprimarul Stelian Bujduveanu preciza la începutul lunii că regulamentul de parcare ce se va aplica din 15 august restabileşte ordinea în Bucureşti, iar obiectivul principal al acestei iniţiative este să elibereze domeniul public de maşini parcate neregulamentar.

„Astăzi avem 12.190 de locuri de parcare în zona centrală. În fiecare lună, numărul acestor locuri de parcare va creşte cu câteva sute. Până anul viitor estimăm un număr de 30.000 de locuri de parcare în zona centrală, în interiorul inelului central de circulaţie”, a punctat Stelian Bujduveanu.

Totodată, Nicuşor Dan a anunţat că, începând din 16 august, niciun angajat al municipalităţii nu va mai avea loc de parcare rezervat pe străzile din jurul Primăriei.

„Aplicarea regulamentului de parcare începe cu Primăria. Niciun angajat al Primăriei (nici eu) nu va mai avea loc rezervat pe străzile din jur. Începând de marţi, toate locurile de parcare din jurul Primăriei vor avea statut de ‘parcări albastre’ şi vor putea fi folosite, prin plata cu ora sau cu abonament, de oricine doreşte. Precizez, ca să nu persiste confuzia, că singurele modificări începând de marţi vizează ‘parcări albastre’. Nu vor exista modificări la ‘parcările albe’, parcări de reşedinţă care ţin de Primăriile de sector şi se supun altui regim, nici pentru locuri de parcare nemarcate (de exemplu parcările la marginea bordurii)”, a scris edilul, vineri, pe Facebook.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu a precizat că este vorba despre peste 150 de locuri de parcare din jurul Primăriei Capitalei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. De ce a fost nevoie de 3 ani ca sa se pună in aplicare un regulament votat in consiliul PMB?

    • Nu s-au inteles la comisionul privat, evident. Firma it care admn. sistemul a fost auditata?
      Tu crezi ca poți contoriza contabil fiecare SMS?

    • @Spark: Da, tehnic se poate contoriza contabil (si nu numai) fiecare SMS.
      O fac si alții care vând chestii prin SMS.

    • vst: mă refer la contabilitatea raportata la anaf, daca pricepi

    • Scopul acestei taxe nu este descongestionarea centrului ci estorcarea automobiliștilor. De ce sa plătească riveranii o taxa aberanta, pentru că ei oricum nu au unde parca in altă parte ? Să facă Nicușor o inspecție noaptea să vadă că sunt multe locuri de parcare libere în centru. Deci nu riveranii aglomerează centrul. Doar cei veniți din alte zone trebuie sa fie descurajați să vina in centru cu mașina.

    • alex se preface ca a uitat de cazul companiei de asigurari rca care emitea polite duble (cu serie+numar identic).
      nimic nu s-a schimbat. actorii sunt aceeasi

  2. e nevoie de CCR ca sa confirme ca blocarea masinii e ilegala?
    corect era ca Politia Locala sa aiba proceduri, legi care sa permita emiterea electronica rapida a amenzilor iar Primaria posibilitatea incasarii in 30 de zile a banilor. Dupa acel termen – numerele masinilor cu amenzi neplatite sa fie publice

    • În ro.mania doar niste oameni ne.educati pot pedepsi alti oameni ne.educati.
      De ce crezi ca agenții de politie / inspectorii au posibilitatea sa treaca avertisment intr-un pv contraventional pentru care e prevazuta doar amendă?

    • @Justice, este posibil ca pentru anumiti oameni sa fie lucru de mandrie ca le apare numarul masinii pe acea lista, intelegi tu. Solutiile pentru autoritati si repercusiunile resimtite de cei care nu respecta legea trebuie sa fie rapide, clare (intelese de totu) si eficiente (gen blocarea rotilor, ridicarea masinii si plata transportului si depozitarii pe zi, amenda transmisa in debit urgent etc.).

    • Crecă mă Adi.
      Eu zic ca implementarea asta e un esec al lui Nicusor. Ma gandesc la cei care l-au votat pentru ca își doresc ordine in Capitală

    • da, e esec. orice se face cu parcarea asta care a ajuns de o nesimtire maxima e esec. normal. iti spun eu ce e esec: esec e ca un pieton nu poate urma un trotuar fiind nevoit sa faca slalom printre masini. doar gandeste-te cum e sa ai o persoana mai neatenta sau mai in varsta. ok, nu sunt destule locuri, corect. dar nici nu iti iei 2-3 masini cand vezi ca nu sunt locuri.
      in germania nu inmatriculezi masina pana nu demonstrezi ca ai locul tau de parcare. simplu.
      nu neg ca nu prea au comunicat cum trebuie in problema asta si cum implementeaza. dar de undeva trebuie rupta pisica in doua.

    • Miza pare sa fie sa nu dai de munca in plus celor care au deja un comfort stabil ci sa creezi locuri noi de munca.
      Cum ar fi sa aiba Politia Locala competente pe amenzile din codul rutier referitoare la stationare!?

  3. De ce a fost nevoie de 33 de ani … ?

  4. În zona 0 și zona 1, sunt foarte multe străduțe fără locuri de parcare marcate. Maniera în care au fost luate și puse în aplicare aceste reguli privind parcarea va face ca toate aceste străduțe să fie supra-aglomerate cu mașini ale celor care vin în centru dar nu vor să plătească. Cei care vor avea de suferit cel mai mult vor fi cei care locuiesc în centru, fie că au mașină sau nu. Nu există nicio măsură aplicabilă și fezabilă pentru riverani: săptămâna trecută am întrebat la Primăria Capitalei unde pot plăti abonamentul pentru parcare în zona 0 sau 1 pentru riverani, și n-am reușit să primesc niciun răspuns care să mă ajute să o fac. Funcționarii habar nu au de modalitatea de plată a parcării pentru riverani, este o confuzie totală.

    • Pai te-ai păcălit riverane, de acuma și tu vei plăti 94lei/zi parcarea, pai ce doar noi care vizitam centrul istoric și Piața Unirii sa plătim atât? Acuma e tarif universal 😉

  5. Ziariștilor de la G4Media le propun să afle în mod concret unde și cum se poate plăti un abonament de către rezidenți pentru zonele 0, 1, și 2. Apoi vă rog să ne comunicați și nouă aceste modalități, fiindcă funcționarii de la Primăria Municipiului București ne trimit de la Ana la Caiafa.

  6. Nu e nici o revoluție și până acum se ridicau mașinile parcate aiurea, acum doar au pornit o japca pentru bani. Cum adică nu mai sunt locuri gratis , ca în București sunt 3 mil de mașini la 50.000 de locuri de parcare. Dănuț vrea să-i transforme pe toți în contravenienti și să-i amendeze. Pe urmă să zicem că eu cetățean din alt județ sunt nevoit să fac ore întregi pe drum pana la instituțiile care mă cheamă la ghișeul lor ( pentru că 90 % dintre acestea își au sediul în special în centru unde cele câteva locuri de parcare primite de instituția respectivă sunt ocupate de proprii angajati) . Dacă Dănuț vrea să facă revoluție să înceapă cu cei care afișează în geam parking acces free începând cu angajații primăriei că nu au primit respectivele locuri de parcare moștenire de la părinți în centrul Bucureștiului. Altfel e doar praf în ochi pentru proști pe modelul Tăriceanu când s-a băgat în față la permise că el nu e om de rând. De fapt toată frasuiala asta a început de când cei de la guvern le-au spus UAT-urilor sa incerce să se descurce cu ce încasează din taxele locale că nu mai sunt bani la buget pentru primarii. Așa că ăștia nici vorbă să reducă cheltuielile ci s-au năpustit cu taxele pe popor ca să strângă banu de la fraieri. Nu doar Bucureștiul , Constanța a început chiar dacă a gonit turiștii de pe litoral în Bulgaria, Turcia sau Grecia. Mulți primari ne insultă inteligența prin omisiune când spun ca se plătește locul de parcare în occident. Ce nu spun e că o taxă presupune un serviciu că nu e impozit. Am plătit taxa de parcare în Nisa, Veneția sau Monte Carlo dar acolo parcarea era subterană sau la etaj, acoperită să nu cada copaci pe mașina la furtuna și era păzită, cu bariera de acces și supravegheată electronic. Nu mai spun că acolo parcarea era pentru turiști nu pentru localnici pentru că erau zone turistice. La noi au tras niște dungi pe asfalt și au trimis incasatorii cu chitantierele, sau mai nou plătesc turnători să sune la firma de ridicări că nu au pus camere în toate zonele de parcare. Japca la nivel de hotărâre de consiliu.

    • Unde naiba se ridicau masini? Taci dreacu daca habar nu ai ce vorbesti. Daca se ridicau, de ce toti parcheaza pe unde le vina fara sa aiba frica? Stati in fundul unui sat si comentati de capitala.

  7. Dacă nu-și aduc aminte la alegeri, tot degeaba!

  8. alta masura heirupista care va aduce psdnl la putere. oricum, intr-o luna se modifica, ca orice plan facut pe genunchi

  9. Care este situația pt.persoanele cu handicap ?

  10. Toate comentariile care se plâng despre cost sunt complet aberante. Există în continuare oameni care nu înțeleg că nu există altă metodă de a decongestiona un oraș decât prin a plăti pentru parcare. Pur și simplu suprafața care se numește oraș nu susține (într-un mod decent, plăcut) mai mult de un număr de locuri de parcare.

    Problema parcărilor nu se va termina până când TOATE locurile posibile de parcare vor fi cu plată și NICIUN loc unde poți parca fentând pe cele cu plată; da, și legea aplicată cu strictețe, adică ai parcat aiurea sau nu ai plătit, amenda imediat și să o simți. În acel moment, intervine calibrarea prețului până găsești prețului corect între decență și eficiență. Precum în Mamaia: au pus prețuri mari, parcările au fost goale, ok, începem să le scădem până nimerim punctul optim de utilizare și decongestionare.

    Ești riveran? Plătești și să nu uiți că sunt milioane de alți riverani deci nu ai cum să primești 15mp gratis într-un oraș unde toată lumea din zonă vrea să stea sau să lucreze. Ești din altă localitate? Plătești dacă vrei să treci cu mașina prin acest oraș supraaglomerat.

    Iar dacă cârcotașii aduc vorba despre construcții de parcări, să facă întâi un calcul cât costă o astfel de parcare și apoi să identifice sursa din care să se plătească aceste investiții (suprateran implică teren intravilan în centrul Bucureștiului, știți cât costă
    mp, iar subteran înseamnă tehnologie mai scumpă). Aceste investiții pot veni, însă trebuie întâi strânși bani și început de undeva. Acesta este începutul: preț pe locul de parcare.

  11. Auzi prietene, majoritatea care parcheaza neregulamentar sau comit infractiuni in trafic sunt fix masinile cu B. Am exemple multe, chiar pozate si trimise politiei. Aceeasi regula care spui tu, poate sa iti fie si tie aplicata, ce iti trebuie munca la 42km cand stai in Bucuresti, ramai acolo. In plus, nu se vorbeste de cei care lucreaza in alte localitati daca nu observi, sunt cei care parcheaza in zona 0 si zona I. 42 km nu se inclusa in aceste zone. Toti pr-stii comenteaza fara sa gandeasca intai.

  12. Am dat si eu de o taxatoare, nu cred ca era politista. Am oprit 1 minut, deci nu am stationat/parcat, asteptandu-mi prietena, timp in care vine aia spre mine amenintator asa.
    I-am zis sa plimbe ursul, ca n-o vad bine..

    Ba, nu se poate asa ceva. Chiar nu e reglementata situatia in care trebuie sa lasi/iei pe cineva si nu apuci sa stationezi? Adica sa stai peste 5 minute acolo.