G4Media.ro

De luni a început ”revoluția parcărilor” în București: șoferii riscă amenzi şi…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. De ce a fost nevoie de 3 ani ca sa se pună in aplicare un regulament votat in consiliul PMB?

    • Nu s-au inteles la comisionul privat, evident. Firma it care admn. sistemul a fost auditata?
      Tu crezi ca poți contoriza contabil fiecare SMS?

    • @Spark: Da, tehnic se poate contoriza contabil (si nu numai) fiecare SMS.
      O fac si alții care vând chestii prin SMS.

    • vst: mă refer la contabilitatea raportata la anaf, daca pricepi

    • Scopul acestei taxe nu este descongestionarea centrului ci estorcarea automobiliștilor. De ce sa plătească riveranii o taxa aberanta, pentru că ei oricum nu au unde parca in altă parte ? Să facă Nicușor o inspecție noaptea să vadă că sunt multe locuri de parcare libere în centru. Deci nu riveranii aglomerează centrul. Doar cei veniți din alte zone trebuie sa fie descurajați să vina in centru cu mașina.

    • alex se preface ca a uitat de cazul companiei de asigurari rca care emitea polite duble (cu serie+numar identic).
      nimic nu s-a schimbat. actorii sunt aceeasi

  2. e nevoie de CCR ca sa confirme ca blocarea masinii e ilegala?
    corect era ca Politia Locala sa aiba proceduri, legi care sa permita emiterea electronica rapida a amenzilor iar Primaria posibilitatea incasarii in 30 de zile a banilor. Dupa acel termen – numerele masinilor cu amenzi neplatite sa fie publice

    • În ro.mania doar niste oameni ne.educati pot pedepsi alti oameni ne.educati.
      De ce crezi ca agenții de politie / inspectorii au posibilitatea sa treaca avertisment intr-un pv contraventional pentru care e prevazuta doar amendă?

    • @Justice, este posibil ca pentru anumiti oameni sa fie lucru de mandrie ca le apare numarul masinii pe acea lista, intelegi tu. Solutiile pentru autoritati si repercusiunile resimtite de cei care nu respecta legea trebuie sa fie rapide, clare (intelese de totu) si eficiente (gen blocarea rotilor, ridicarea masinii si plata transportului si depozitarii pe zi, amenda transmisa in debit urgent etc.).

    • Crecă mă Adi.
      Eu zic ca implementarea asta e un esec al lui Nicusor. Ma gandesc la cei care l-au votat pentru ca își doresc ordine in Capitală

    • da, e esec. orice se face cu parcarea asta care a ajuns de o nesimtire maxima e esec. normal. iti spun eu ce e esec: esec e ca un pieton nu poate urma un trotuar fiind nevoit sa faca slalom printre masini. doar gandeste-te cum e sa ai o persoana mai neatenta sau mai in varsta. ok, nu sunt destule locuri, corect. dar nici nu iti iei 2-3 masini cand vezi ca nu sunt locuri.
      in germania nu inmatriculezi masina pana nu demonstrezi ca ai locul tau de parcare. simplu.
      nu neg ca nu prea au comunicat cum trebuie in problema asta si cum implementeaza. dar de undeva trebuie rupta pisica in doua.

    • Miza pare sa fie sa nu dai de munca in plus celor care au deja un comfort stabil ci sa creezi locuri noi de munca.
      Cum ar fi sa aiba Politia Locala competente pe amenzile din codul rutier referitoare la stationare!?

  3. De ce a fost nevoie de 33 de ani … ?

  4. În zona 0 și zona 1, sunt foarte multe străduțe fără locuri de parcare marcate. Maniera în care au fost luate și puse în aplicare aceste reguli privind parcarea va face ca toate aceste străduțe să fie supra-aglomerate cu mașini ale celor care vin în centru dar nu vor să plătească. Cei care vor avea de suferit cel mai mult vor fi cei care locuiesc în centru, fie că au mașină sau nu. Nu există nicio măsură aplicabilă și fezabilă pentru riverani: săptămâna trecută am întrebat la Primăria Capitalei unde pot plăti abonamentul pentru parcare în zona 0 sau 1 pentru riverani, și n-am reușit să primesc niciun răspuns care să mă ajute să o fac. Funcționarii habar nu au de modalitatea de plată a parcării pentru riverani, este o confuzie totală.

    • Pai te-ai păcălit riverane, de acuma și tu vei plăti 94lei/zi parcarea, pai ce doar noi care vizitam centrul istoric și Piața Unirii sa plătim atât? Acuma e tarif universal 😉

  5. Ziariștilor de la G4Media le propun să afle în mod concret unde și cum se poate plăti un abonament de către rezidenți pentru zonele 0, 1, și 2. Apoi vă rog să ne comunicați și nouă aceste modalități, fiindcă funcționarii de la Primăria Municipiului București ne trimit de la Ana la Caiafa.

  6. Nu e nici o revoluție și până acum se ridicau mașinile parcate aiurea, acum doar au pornit o japca pentru bani. Cum adică nu mai sunt locuri gratis , ca în București sunt 3 mil de mașini la 50.000 de locuri de parcare. Dănuț vrea să-i transforme pe toți în contravenienti și să-i amendeze. Pe urmă să zicem că eu cetățean din alt județ sunt nevoit să fac ore întregi pe drum pana la instituțiile care mă cheamă la ghișeul lor ( pentru că 90 % dintre acestea își au sediul în special în centru unde cele câteva locuri de parcare primite de instituția respectivă sunt ocupate de proprii angajati) . Dacă Dănuț vrea să facă revoluție să înceapă cu cei care afișează în geam parking acces free începând cu angajații primăriei că nu au primit respectivele locuri de parcare moștenire de la părinți în centrul Bucureștiului. Altfel e doar praf în ochi pentru proști pe modelul Tăriceanu când s-a băgat în față la permise că el nu e om de rând. De fapt toată frasuiala asta a început de când cei de la guvern le-au spus UAT-urilor sa incerce să se descurce cu ce încasează din taxele locale că nu mai sunt bani la buget pentru primarii. Așa că ăștia nici vorbă să reducă cheltuielile ci s-au năpustit cu taxele pe popor ca să strângă banu de la fraieri. Nu doar Bucureștiul , Constanța a început chiar dacă a gonit turiștii de pe litoral în Bulgaria, Turcia sau Grecia. Mulți primari ne insultă inteligența prin omisiune când spun ca se plătește locul de parcare în occident. Ce nu spun e că o taxă presupune un serviciu că nu e impozit. Am plătit taxa de parcare în Nisa, Veneția sau Monte Carlo dar acolo parcarea era subterană sau la etaj, acoperită să nu cada copaci pe mașina la furtuna și era păzită, cu bariera de acces și supravegheată electronic. Nu mai spun că acolo parcarea era pentru turiști nu pentru localnici pentru că erau zone turistice. La noi au tras niște dungi pe asfalt și au trimis incasatorii cu chitantierele, sau mai nou plătesc turnători să sune la firma de ridicări că nu au pus camere în toate zonele de parcare. Japca la nivel de hotărâre de consiliu.

    • Unde naiba se ridicau masini? Taci dreacu daca habar nu ai ce vorbesti. Daca se ridicau, de ce toti parcheaza pe unde le vina fara sa aiba frica? Stati in fundul unui sat si comentati de capitala.

  7. Dacă nu-și aduc aminte la alegeri, tot degeaba!

  8. alta masura heirupista care va aduce psdnl la putere. oricum, intr-o luna se modifica, ca orice plan facut pe genunchi

  9. Care este situația pt.persoanele cu handicap ?

  10. Toate comentariile care se plâng despre cost sunt complet aberante. Există în continuare oameni care nu înțeleg că nu există altă metodă de a decongestiona un oraș decât prin a plăti pentru parcare. Pur și simplu suprafața care se numește oraș nu susține (într-un mod decent, plăcut) mai mult de un număr de locuri de parcare.

    Problema parcărilor nu se va termina până când TOATE locurile posibile de parcare vor fi cu plată și NICIUN loc unde poți parca fentând pe cele cu plată; da, și legea aplicată cu strictețe, adică ai parcat aiurea sau nu ai plătit, amenda imediat și să o simți. În acel moment, intervine calibrarea prețului până găsești prețului corect între decență și eficiență. Precum în Mamaia: au pus prețuri mari, parcările au fost goale, ok, începem să le scădem până nimerim punctul optim de utilizare și decongestionare.

    Ești riveran? Plătești și să nu uiți că sunt milioane de alți riverani deci nu ai cum să primești 15mp gratis într-un oraș unde toată lumea din zonă vrea să stea sau să lucreze. Ești din altă localitate? Plătești dacă vrei să treci cu mașina prin acest oraș supraaglomerat.

    Iar dacă cârcotașii aduc vorba despre construcții de parcări, să facă întâi un calcul cât costă o astfel de parcare și apoi să identifice sursa din care să se plătească aceste investiții (suprateran implică teren intravilan în centrul Bucureștiului, știți cât costă
    mp, iar subteran înseamnă tehnologie mai scumpă). Aceste investiții pot veni, însă trebuie întâi strânși bani și început de undeva. Acesta este începutul: preț pe locul de parcare.

  11. Auzi prietene, majoritatea care parcheaza neregulamentar sau comit infractiuni in trafic sunt fix masinile cu B. Am exemple multe, chiar pozate si trimise politiei. Aceeasi regula care spui tu, poate sa iti fie si tie aplicata, ce iti trebuie munca la 42km cand stai in Bucuresti, ramai acolo. In plus, nu se vorbeste de cei care lucreaza in alte localitati daca nu observi, sunt cei care parcheaza in zona 0 si zona I. 42 km nu se inclusa in aceste zone. Toti pr-stii comenteaza fara sa gandeasca intai.

  12. Am dat si eu de o taxatoare, nu cred ca era politista. Am oprit 1 minut, deci nu am stationat/parcat, asteptandu-mi prietena, timp in care vine aia spre mine amenintator asa.
    I-am zis sa plimbe ursul, ca n-o vad bine..

    Ba, nu se poate asa ceva. Chiar nu e reglementata situatia in care trebuie sa lasi/iei pe cineva si nu apuci sa stationezi? Adica sa stai peste 5 minute acolo.