G4Media.ro

Dan Lazea, acuzat de ANI de incompatibilitate, susține că a fost angajat…

Dan Lazea, acuzat de ANI de incompatibilitate, susține că a fost angajat ca personal contractual la Camera Deputaților, poziție care nu era incompatibilă cu funcția de membru al CA al TVR la data ocupării funcției

Dan Lazea, fost consilier la grupul parlamentar USR din Camera Deputaților, acuzat de Agenția Națională de Integritate de incompatibilitate, susține că a fost angajat ca personal contractual, poziție care nu era incompatibilă, conform legii cu funcția de membru în Consiliul de Administrație al TV.

”Conform articolului 84, alin (1), litera a) din Legea 161/2003 invocat în comunicatul ANI, calitatea de membru al CA al TVR este incompatibilă cu “orice altă funcție publică de autoritate, cu excepția celei de deputat sau de senator ori a altor situații prevăzute de Constituție”. Ori, calitatea de personal contractual pe care am avut-o la Camera Deputaților nu poate fi considerată în nici un fel funcție publică de autoritate”, se arată într-un comunicat transmis G4Media.ro de Dan Lazea.

Potrivit Agenției Naționale de Integritate, în perioadele 28 martie – 3 septembrie 2018, 13 septembrie 2018 – 4 februarie 2019 şi 6 februarie – 1 iulie 2019, Dan Dorin Lazea a deţinut şi exercitat simultan cu calitatea de membru titular în Consiliul de Administraţie al SRTv şi funcţia de consilier (personal contractual) în cadrul unui grup parlamentar al unui partid politic.

Lazea şi-a dat demisia din boardul de conducere al Televiziunii Române în august 2020, fiind printre cei care au cerut Parlamentului demisia Doinei Gradea, preşedinte director general al SRTV.

Redăm mai jos integral precizările lui Dan Lazea:

”Am aflat astăzi, 13 octombrie 2020, din comunicatul Agenției Naționale de Integritate (ANI), că instituția a întocmit un raport de evaluare vizând, retroactiv, o presupusă stare de incompatibilitate între funcția de membru titular în Consiliul de Administrație al SRTv, funcție pe care am deținut-o până în 17 august 2020, respectiv calitatea de consilier (personal contractual) la Camera Deputaților, calitate care a încetat la 1 iulie 2019.
Factual, situația este următoarea:

  • Conform articolului 84, alin (1), litera a) din Legea 161/2003 invocat în comunicatul ANI, calitatea de membru al CA al TVR este incompatibilă cu “orice altă funcție publică de autoritate, cu excepția celei de deputat sau de senator ori a altor situații prevăzute de Constituție”. Ori, calitatea de personal contractual pe care am avut-o la Camera Deputaților nu poate fi considerată în nici un fel funcție publică de autoritate.
  • Este evident că relațiile contractuale de muncă pe care le-am avut cu Camera Deputaților pe perioadele reclamate (28 martie – 03 septembrie 2018, 13 septembrie 2018 – 04 februarie 2019 și 06 februarie – 01 iulie 2019) nu se încadrează în sfera noțiunii de funcţie publică de autoritate. Acest lucru este, de altfel, menționat și în adeverința care mi-a fost trasmisă de Direcția Generală Resurse Umane și Salarizare, din cadrul Camerei Deputaților.
  • În ceea ce privește activitatea mea la Camera Deputaților, menționez că am fost încadrat ca personal contractual în Serviciile Camerei Deputaților. Altfel spus, nu am fost angajat ca funcționar public parlamentar (funcție publică) supus Legii nr. 7/2006 privind statutul funcționarului public parlamentar. Nu am fost numit într-o funcție publică, ci am fost angajat, fiind astfel lipsit de exercițiul unei prerogative de putere publică.
  • Există diferențe și de statut între personalul contractual (situație mea), indiferent de denumirea încadrării, și consilierul parlamentar (funcție publică de autoritate). Spre exemplu, una dintre urmările legale ale faptului că personalul contractual se bucură de un regim juridic distinct de cel al funcționarilor publici este aceea a lipsei obligației de a depune Declarație de avere, respectiv Declarație de interese, după semnarea contractului individual de muncă. În contrast, funcționarii publici parlamentari depun ambele declarații, în mod obligatoriu, raportat la prevederile Legii nr. 161/2003. Ca dovadă, în cazul meu, serviciul de specialitate din Camera Deputaților mi-a confirmat că nu trebuie să depun aceste declarații.
  • Precizez, de asemenea, că, în martie 2017, la momentul la care am devenit membru al Consiliului de Administrație al SRTv, am verificat legislația în domeniul incompatibilităților, respectiv Ghidurile ANI, și nu am găsit nicio prevedere care să interzică cumularea calității de membru al CA al SRTv (retribuită cu o indemnizație, nu cu salariu), cu cea angajat cu contract individual de muncă, fapt care mi-a fost confirmat și de specialiști în domeniu.
  • Greșeala din raportul de evaluare al ANI va fi reparată în instanță. Am solicitat deja ANI transmiterea raportului pentru a putea cere în justiție anularea lui. Sunt convins că instanța va evalua nu doar corespondența dintre ANI și instituția SRTv, respectiv instituția Camerei Deputaților sub diverse conduceri în ultimii doi ani, ci și documentele clare și evidente pe care le voi înainta și care atestă lipsa oricărei incompatibilități. Îmi doresc ca întreaga procedură să dureze cât mai puțin.
  • Nu în ultimul rând, îmi mențin pozițiile publice din timpul mandatului de membru al CA referitoare la conducerea executivă a SRTv în speranța că profesioniștii din televiziunea publică vor fi lăsați să își facă meseria iar instituția își va putea îndeplini misiunea publică”

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.